Husker dere på småfuglene?

Boblefrua

Forumet er livet
Mater dere fuglene?
Det er en hyggelig ting å gjøre, også for barna.

Hos foreldrene mine kommer det også rådyr:) Men ekorn klarer vi ikke lokke frem.

Åjada. Veldig viktig! Her henger vi opp fuglemat for enhver smak. Alltid flust av småfugler. :)

Av og til, men her er det ikke snø enda, så vi tenkte vi skulle vente til snøen kom før vi hengte opp den hjemmelagde fuglematen vi kjøpte av en av elevene mine på førjulsmessa. :)

Yes! Stort fuglehus med flere etasjer :p morro for både stor og små :) står utenfor stuevinduet, syns det er aå koselig

Yes! Stort fuglehus med flere etasjer :p morro for både stor og små :) står utenfor stuevinduet, syns det er aå koselig
Kan jeg få se fuglehuset? Lurer på å kjøpe nytt :)

Nei, gjorde i fjor men de driter ned hele Hagen og spesielt lekestativet til barna. Må vaske hver dag. De kommer å spiser epler selv om vi ikke legger ut fuglefrø i år. Vi har et ekorn som er innom :)

Er desverre ikke småfugler akkurat her. Bor i sentrum med masse bjørketrær som kråker er så glad i. De vil jeg helst ikke mate. Men vurderer å kjøpe ett brett til hytta for der er det både småfugler og ekorn.

Vi måtte gi oss en stund fordi de kom inn, men nå som vinduene er igjen har vi planer om å begynne igjen :) Har mat klart i kjøleskapet, så må bare få putta det i mater'n :)

Åja, det er koselig! Hadde fuglehus og fuglenek når vi bodde på "landet". Nå bor vi i sentrum, men må henge opp noe likevel, se om det kommer noen fugler :)

Nei syns det blir for mye møkk! Mamma i nabohuset forer de i tun treet. Det får holde:)

Har jeg litt gammelt brød liggende, så blir det kuttet opp i små biter og lagt ute til fuglene :)
Men kjøper ikke fuglemat og gir dem.

Her har vi problemer med mus, så tørr ikke dessverre.. ellers synes jeg det er en veldig koselig ting å gjøre :happy:

Vi henger desverre ikke opp da vi har to katter som ser det som en utfordring uansett hvor og hvordan jeg henger det opp. Så vi har heller gitt penger til noen lokale som henger opp langt inni skogen

Ja det må vi selvsagt! Jeg har lyst til å ha det sånn at vi kan se fuglene innenfra, men vi har veranda rundt hele huset vårt - så, hvordan funker det og henge det opp over verandaen? Blir det mye fugledritt? For det vil jeg helst ikke ha ;)

Back
Topp