Husker dere på å gi tran/d-vitamin?

MammaentilAiden

Gift med forumet
Spør fordi jeg mange ganger glemmer det selv.. Jeg VET at det er viktig for babyen min, men den står i kjøleskapet den... Nå som det har skjedd så mange ganger må jeg huske den til ett fast måltid. Kanskje det vil gjøre det lettere.

Hva med dere da? Er dere flinke til å gi barnet dette hver dag? Gir dere tran eller d-vitamin?

Her gis det d-vitamin da han spytter ut igjen tranen hver gang han får ;)

Gir d-dråper hver morgen her :)

Her gir vi D-vitaminer ved morgenstellet hver morgen :) Går rett til kjøleskapet å henter den før vi tar turen inn på badet :) Har lyst å prøve med tran etter hvert, men har ventet litt pga mye gulping.

Sent from my iPhone using BV Forum

Åååå, så flinke mødre dere er :D Kanskje ikke så dumt å legge det til morgenstellet ;)
Fant ut at det var løsningen her :) Ellers var det alt for lett å glemme det.

Fant ut at det var løsningen her :) Ellers var det alt for lett å glemme det.

Skal absolutt forsøke det jeg også. Har pleid å blande det inn i melka en eller annen gang i løpet av dagen, men det har vært ganske tilfeldig. Ser flaska i kjøleskapet hver gang jeg åpner, men hvis det ikke er foring på gang der og da, blir det til at jeg glemmer det innen neste gang han får flaske.

Men han kan jo faktisk drikke det uten melk også ;)

Skal absolutt forsøke det jeg også. Har pleid å blande det inn i melka en eller annen gang i løpet av dagen, men det har vært ganske tilfeldig. Ser flaska i kjøleskapet hver gang jeg åpner, men hvis det ikke er foring på gang der og da, blir det til at jeg glemmer det innen neste gang han får flaske.

Men han kan jo faktisk drikke det uten melk også ;)
Sikkert lurt å prøve det :) Ja, her får hun dråpene rett i munnen ;)

Pleid å være flink. Nå har jeg glemt to dager på rad:o Gir d-vitamin, men den er nesten tom så tenker å prøve med tran snart:)

Pleid å være flink. Nå har jeg glemt to dager på rad:o Gir d-vitamin, men den er nesten tom så tenker å prøve med tran snart:)

Blir spennende å se om hun tar det da ;) Skal prøve igjen med tran om ikke så lenge jeg også. Har ikke gitt det helt opp enda... bare nesten :p

:eek::eek::eek:
Nå ble jeg kvalm. Har helt glemt det. Skjerpings! !!!
Samme her, heldigvis får hun litt gjennom mme. Men fortsatt bør hun få d-dråpene i tillegg nå som mme mengden har gått ned.

Storesøster får tran nesten hver dag fordi hun spør etter det selv :eek: Lillebror er det litt værre med. Kanskje hver 3. dag i gjennomsnitt :oops:

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app

Han får d-vitaminer sammen med grøten før han legge seg:) ga han tran før, men han bare gulpet det opp igjen!:( kommer nok til å prøve med tran igjen om ikke så lenge:)

Her får de d dråper rett før tannpuss på kvelden. Jeg er litt nazi på det, så tror det kanskje er max to, tre ganger vi har glemt det ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp