Husker dere jeg fortalte dere om nav og pengene?

Vida-pida skrev:

smash skrev:

EmmaN skrev:

smash skrev:

¤Sunshine¤ skrev:
uff så kjedelig.  nav kan være utrolig vanskelig!!!

har du ikke samboer da?  hjelper ikke han med maten?

klem

Jeg er gift ja, men han er ikke her nå...
Han har begynt i ny jobb, og derfor tar det ekstra lang tid med lønn derfra.
Han får til uka, så da kan jeg pusta letta ut, og handle til krampa tar meg!
MEN det er en prinsipp sak også...
Har ikke fått betalt regninger, og ikke fått tatt behandlingene mine:(
Mannen min har til og med fått sperra telefonen sin... Hyggelig....

Det er ikke meningen å være ekkel nå, men istedenfor å bruke penger på å sende deg blomster, så kunne kanskje mannen din ha handlet mat for de pengene??

Han betaler de når han får lønn til uka. Han kjenner de som ordner med det. Derfor.
Mannen min har ikke penger han heller. Heldigvis dekker jobben hans maten og sånn.

ja og det er klart et valg man tar, når vi er i minus drar vi ikke på oss kreditt på slike ting, og ja har vi 200 kr i pluss etter regningene er betalt av kommende lønning, så går de rett inn på sparing, så har vi de om vi skulle komme i en kjip situsjon en annen gang...

Ehh.. De hadde nok ikke regnet med at det skulle være så himla problematisk å få pengene fra NAV, og hadde sikkert forventet penger inn på kontoen for lengst. 
Smash: Jeg føler veldig med deg, har selv gått glipp av rundt 50000,- fra NAV pga feilinformasjon fra de. Håper det ordner seg fort, at du får de pengene du har krav på inn på konto VELDIG snart. :)

BLÆH!

så kos lesning da..hehe.

må si jeg gruer meg til neste mnd... er nettopp blitt sykemeldt 100%- i første omg ut nov.
Arbeidsgiver betaler kun de første 16 dagene og så  får jeg visst resten fra NAV- men må sende inn alt selv. jatta jatta- får sette igang papirmølla på mandag. hurraa så kos nå før jul.

håper det ordner seg for dere snart! OG jeg håper jeg er litt heldigere... :=P

Nav... kjenner jeg blir sint bare jeg hører navnet...

Vida-pida skrev:

smash skrev:

EmmaN skrev:

smash skrev:

¤Sunshine¤ skrev:

klem

Det er ikke meningen å være ekkel nå, men istedenfor å bruke penger på å sende deg blomster, så kunne kanskje mannen din ha handlet mat for de pengene??

Han betaler de når han får lønn til uka. Han kjenner de som ordner med det. Derfor.
Mannen min har ikke penger han heller. Heldigvis dekker jobben hans maten og sånn.

ja og det er klart et valg man tar, når vi er i minus drar vi ikke på oss kreditt på slike ting, og ja har vi 200 kr i pluss etter regningene er betalt av kommende lønning, så går de rett inn på sparing, så har vi de om vi skulle komme i en kjip situsjon en annen gang...

Vi bruker heller aldri penger vi ikke har, men når jeg opplever det jeg har gjort med nav, går med smerter 24 timer i døgnet, og ikke får tatt behandlingene mine siden nav ikke gr meg penger, jeg og begge jentene mine ligger rett ut med influensa, da syntes faktisk mannen min at jeg trengte en liten oppmerksomhet, da han ikke kan være her å støtte meg og hjelpe meg.
Syns det var helt fantastisk gjort av han jeg,og han lyste opp hverdagen min med blomstene!

Fever skrev:
BLÆH!

så kos lesning da..hehe.

må si jeg gruer meg til neste mnd... er nettopp blitt sykemeldt 100%- i første omg ut nov.
Arbeidsgiver betaler kun de første 16 dagene og så  får jeg visst resten fra NAV- men må sende inn alt selv. jatta jatta- får sette igang papirmølla på mandag. hurraa så kos nå før jul.

håper det ordner seg for dere snart! OG jeg håper jeg er litt heldigere... :=P

Hvis det er en trøst så har venninna mi blitt sykemeldt også, og det tok to uker fra ho blei sykemeldt til pengene kom inn!
Krysser fingrene for at du er like heldig! Og god bedring!

Qualitas skrev:
Nav... kjenner jeg blir sint bare jeg hører navnet...

Enig....!
Gleder meg til den dagen jeg blir friskmeldt, selvom det er en stund til...
Så slipper jeg hvertfall å ha noe med de å gjøre!

Vida-pida skrev:

Mami BuggaBugga skrev:

Vida-pida skrev:

smash skrev:

EmmaN skrev:

smash skrev:

¤Sunshine¤ skrev:

klem

Så koselig du er da....... nei vettu hva, har du bare drit å komme med så trenger du ikke dele det!

Føler med deg Smash! Er absolutt ikke sånn det skal være! For 150kr og 200kr på to uker får man ikke kjøpt alt man trenger! Du burde få en stoooor unnskyldning når de finner ut at de tar feil angående sykemeldingene....... 

jeg er egentlig ganske koselig ja, og tro meg jeg føler med de som er i en kjip situasjon men så er det litt sånn at man kanskje midt oppi det hele burde være ekstra bevisst? Og om HI ikke tåler at jeg sier det så er det ikke slik at jeg trenger holde kjeft, da dropper hun å skrive det her, eller er det slik at her skal alt bare være kosemoseoverdose også litt mer kos?

Synes det var unødvendig uansett. HI skrev at mannen har bytta jobb, og derfor ikke vil få lønn før til neste uke... og om gubben har jobb, og nav får fiksa sykepengene hennes, så vil de sikkert ha mer enn nok å ta av... så synes det samboeren gjorde var en koselig ting jeg :) Han hadde sikkert ikke gjort det om de ville fortsatt å ha kjempedårlig råd fremover...... 

Ishda..ikke sånn det skal være. Kjedelig når systemet ikke fungerer slik det skal :/ Håper dere får penger snart, eller at sosialen kan hjelpe dere med nødhjelp.

Nawroz skrev:

Vida-pida skrev:

Mami BuggaBugga skrev:

Vida-pida skrev:

smash skrev:

EmmaN skrev:

smash skrev:

¤Sunshine¤ skrev:

klem

Så koselig du er da....... nei vettu hva, har du bare drit å komme med så trenger du ikke dele det!

Føler med deg Smash! Er absolutt ikke sånn det skal være! For 150kr og 200kr på to uker får man ikke kjøpt alt man trenger! Du burde få en stoooor unnskyldning når de finner ut at de tar feil angående sykemeldingene....... 

jeg er egentlig ganske koselig ja, og tro meg jeg føler med de som er i en kjip situasjon men så er det litt sånn at man kanskje midt oppi det hele burde være ekstra bevisst? Og om HI ikke tåler at jeg sier det så er det ikke slik at jeg trenger holde kjeft, da dropper hun å skrive det her, eller er det slik at her skal alt bare være kosemoseoverdose også litt mer kos?

Synes det var unødvendig uansett. HI skrev at mannen har bytta jobb, og derfor ikke vil få lønn før til neste uke... og om gubben har jobb, og nav får fiksa sykepengene hennes, så vil de sikkert ha mer enn nok å ta av... så synes det samboeren gjorde var en koselig ting jeg :) Han hadde sikkert ikke gjort det om de ville fortsatt å ha kjempedårlig råd fremover...... 

Nettopp:D

AnaBanana skrev:
Ishda..ikke sånn det skal være. Kjedelig når systemet ikke fungerer slik det skal :/ Håper dere får penger snart, eller at sosialen kan hjelpe dere med nødhjelp.

Ja, fryktelig kjedelig!
Jeg har solgt litt hekla ting i helga, så da har vi mat i et par dager til:)
Hehe.
Men i morgen skal jeg ta med begge jentene mineå sitte på nav til pengene kommer.

Hvis du jobber i kommunen - forskutterer ikke de lønnen din da?
Slik er det ihvertfall i andre kommuner, de betaler lønn og krever selv tilbake forskuddet fra Nav.

Sjokoholiker skrev:
Slik er det ihvertfall i andre kommuner, de betaler lønn og krever selv tilbake forskuddet fra Nav.

Tror nok ikke det...
Her får man lønn fra kommunen de 16 første dagene man er sykemeldt, men siden jeg ikke hadde jobbet på 14 dager, så hadde jeg ikke krav på de...
Det 16 dager siden jeg hadde jobba.. Hurra.. Mista 5000 kr, fordi jeg ikke hadde jobba på 16 dager, og kravet er 14.. snork...

smash skrev:

Sjokoholiker skrev:

Tror nok ikke det...
Her får man lønn fra kommunen de 16 første dagene man er sykemeldt, men siden jeg ikke hadde jobbet på 14 dager, så hadde jeg ikke krav på de...
Det 16 dager siden jeg hadde jobba.. Hurra.. Mista 5000 kr, fordi jeg ikke hadde jobba på 16 dager, og kravet er 14.. snork...

Jeg skjønte ikke dette helt, men håper det ordner seg raskt for deg. :)
Legg ut litt av produktene dine her da!? Det er vel et eget salgsforum her?

Sjokoholiker skrev:

smash skrev:

Sjokoholiker skrev:

Tror nok ikke det...

Jeg har to jobber i kommunen. èn som er fast, men det er kun 3-4 ganger i mnd, altså ingen penger å hente der..
Mens den andre jobben, der jeg tjener greit, er jeg kun vikar.
Og når man er vikar, må man ha jobba de siste 14 dagene før man blir sykemeldt.
Mens jeg hadde ikke jobbet på 16 dager.

Skjønte du nå?:)

Nå er det bare 3 dager til mannen min får lønning, så da blir hvertfall regninger betalt, og det kommer mat i hus! Og jeg skal jammen unna meg en shopping tur også:P

smash skrev:

Sjokoholiker skrev:

smash skrev:

Sjokoholiker skrev:

Tror nok ikke det...

Jeg har to jobber i kommunen. èn som er fast, men det er kun 3-4 ganger i mnd, altså ingen penger å hente der..
Mens den andre jobben, der jeg tjener greit, er jeg kun vikar.
Og når man er vikar, må man ha jobba de siste 14 dagene før man blir sykemeldt.
Mens jeg hadde ikke jobbet på 16 dager.

Skjønte du nå?:)

Nå er det bare 3 dager til mannen min får lønning, så da blir hvertfall regninger betalt, og det kommer mat i hus! Og jeg skal jammen unna meg en shopping tur også:P

Jeps, nå skjønte jeg det :)
God shopping over helgen, nå fortjener familien ekstra kos :)

Back
Topp