Huskeliste for første trimester!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
Litt kontroll siden det er andre gang :) men må innrømme at jeg er liiiiiitt misunnelig på de som går gjennom dette for første gang. Husker spenningen ved alt :D

Har ikke kontroll i det hele tatt :smiley-bounce022 Glad jeg har ei venninne som er 2. gangs gravid og kan spørre hun litt, og dette forumet :)

Er nr 2, husker ikke noe fra det omtrent. Jeg lå jo bare og spydde til jeg var 7 mnd og fant ikke ut at jeg var gravid da før jeg var 11 uker på vei. Så nå føles dette veldig nytt, og jeg har egentlig ikke så mye kontroll merker jeg. Heldigvis lang tid å forberede meg til en bebis. Så glad jeg har dere!

Men folat og terminkalkulatoren var det første jeg gjorde. :laughing002

Røyke gjør jeg ikke, og kommer til å savne en glass vin i ny og ned, men ingen problem å holde seg unna det.

Jeg har tatt folat siden eggløsning og kuttet ut alkoholen på samme tidspunkt. Kjenner jeg føler meg roligere denne gangen, kan hende fordi jeg vet mer av hva jeg går til. Samtidig misunner jeg dere som opplever alt for første gang, husker så ekstremt spennende alt var :):)

Full kontroll! :hilarious: Jeg verken røyker, drikker eller snuser så der var jo halve sjekklisten i orden. Termin fant jeg ut av med en gang jeg fikk to streker. Alt som gjenstår er å bestille time til første kontroll. Må bare finne ut om jeg vil til lege eller jordmor først, eller begge.

Men folat og terminkalkulatoren var det første jeg gjorde. :laughing002

Røyke gjør jeg ikke, og kommer til å savne en glass vin i ny og ned, men ingen problem å holde seg unna det.
Finnes masse bra som er alkoholfritt :)
Jeg handler inn alkoholfri øl til helgene og koser meg :)

Er nr 2, husker ikke noe fra det omtrent. Jeg lå jo bare og spydde til jeg var 7 mnd og fant ikke ut at jeg var gravid da før jeg var 11 uker på vei. Så nå føles dette veldig nytt, og jeg har egentlig ikke så mye kontroll merker jeg. Heldigvis lang tid å forberede meg til en bebis. Så glad jeg har dere!
17 år siden jeg var gravid så blir vel nesten som nytt igjen her også :)

Full kontroll! :hilarious: Jeg verken røyker, drikker eller snuser så der var jo halve sjekklisten i orden. Termin fant jeg ut av med en gang jeg fikk to streker. Alt som gjenstår er å bestille time til første kontroll. Må bare finne ut om jeg vil til lege eller jordmor først, eller begge.
Ta begge :D

Der var nesten alt i orden allerede. Har tatt folat siden vi begynte å prøve i august/september, og verken røyker eller snuser. Terminkalkulatoren var noe av det første jeg var innom :)

Back
Topp