huske på spiren

tiriltunge

Glad i forumet
er det gådd opp for dere som er blitt gravid at dere faktisk er gravid eller kan dere glemme dere bort iblandt?[;)]
 
De første dagene etter jeg fant ut at jeg var gravid, tenkte jeg på det hele tiden! Jeg har ikke kjent så mye til svangerskapet enda, foruten ømme pupper og murringer av at livmoren vokser, så da hender det at fokuset faller over på noe annet.. Det har ikke helt gått opp for meg enda tror jeg,rart å tenke på at det bor en liten astronaut inni magen min[:)] Men det tror jeg også har litt med at jeg føler meg så fin i formen enda, håper bare det varer[:D]
 
ORIGINAL: Henriette1986

tenker faktisk veldig lite p det.. men ikke når jeg løfter ting for da tenker jeg.. nei ikke løfte.. aua for babyen.. men ellers så tenker jeg kun på spira da jeg enten kommer borti puppa eller kjenner det stikker i livmora..

 
hvordan er det med løfting? Noen sier at jeg må være forsiktig og andre sier at jeg ikke trenger å tenke på det. Blir helt forvirret jeg, vet ikke noe særlig om det selv....
 
Legen min sa til meg at så lenge du er i fin form og ikke plages av ryggplager eller bekkenplager, så gikk det fint å løfte. Men om du jobber på en plass der det er mange tunge løft, som på et sykehjem til eksempel, må en vise hensyn. Men da finnes det som regel noen som kan hjelpe til. Iallefall der jeg pleier å ta vakter[:D] Tror kanskje det er mer aktuelt når magen begynner å bli virkelig stor?
 
ORIGINAL: LALA84

Legen min sa til meg at så lenge du er i fin form og ikke plages av ryggplager eller bekkenplager, så gikk det fint å løfte. Men om du jobber på en plass der det er mange tunge løft, som på et sykehjem til eksempel, må en vise hensyn. Men da finnes det som regel noen som kan hjelpe til. Iallefall der jeg pleier å ta vakter[:D] Tror kanskje det er mer aktuelt når magen begynner å bli virkelig stor?

 
 
Jobber i barnehage så blir en del løfting, men nå vet heldigvis de nærmeste på jobb det, så de tar mesteparten av løftene. Sorry for at jeg "ødelegger" tråden litt [:)]
 
Selvfølgelig, må føle på hva en våger selv...
 
Enig der Henriette1986. Men er vanskelig å ikke løfte i det hele tatt, uten å røpe til hele barnehagen at jeg er gravid. Så jeg løfter de aller minste barna og unngår å løfte de som veier over 10 kg.
 
[:D] hehe.. bra han har lært seg det da. Jeg har faktisk hatt senebetennelse ett par ganger jeg også, så kan faktisk bruke den. Bra tips [:D]
 
Jeg tenker på spiren nesten hele tiden jeg.. [8D]
 
jeg tenker ikke så mye over at jeg faktisk er gravid ennå..har ikke helt gått opp for meg..ikke før kvelden kommer og magan blåser seg opp
 
ORIGINAL: Henriette1986

det er bare  fake litt vettu [;)] det er for en god sak vett.. uufff vet dere? jeg mistet sist vettu så nå vil sambo nesten ikke ha sex for han er såå redd for at babyen skal dø :P dakar Sambo da.. men jeg skjønner han på en måte.. hadde sex dagen før ejg begynte å blø og det er ikke artig å kansje for han og tro at det er grnnen...

 
Uff stakkars. Er ikke lett for gutta heller. Du får prøve å overbevise han om at det nok ikke var grunnen.
 
jeg tenker ikke så mye over det MEN når det kommer til løfting er det de 3 første mnd som er kritiske og man ikke skal løfte.... jeg løfter ikke og strekker meg ikke så langt at jeg må bruke magemusklene.. fikk beskjed av gyn om dette... men jeg har mistet2 ganger..
 
Kom til å tenke på istad, at jeg ikke burde drikke så mye Cola.. Det hadde jeg helt glemt ;)
Er sikkert noe med at jeg ikke vet om spira lever eller ikke, at jeg dermed ikke føler meg så veeeldig gravid enda..
 
Back
Topp