Husk..

Siv_85

Flørter med forumet
..å smøre dere mellom endetarmen og skjeden for å prøve å i unngå rifter. Jordmoren min anbefalte annenhver dag fra uke 35, og oftere mot slutten.

Bruker man bare vanlig fuktighetskrem da eller?:)

Hanne Caroline Moen
On Iphone 4

Noen anbefaler det og andre ikke:p min jordmor har ikke nevnt det..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

..å smøre dere mellom endetarmen og skjeden for å prøve å i unngå rifter. Jordmoren min anbefalte annenhver dag fra uke 35, og oftere mot slutten.

Takk, for at du minnet meg på det! Denne gangen skal jeg gjøre det, da jeg har fått så mye rifter før :(

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Så lenge dere tåler nøtter så er Jordnøttolje anbefalt :)

Kan ikke si jeg tror det har noe effekt heller, hvis vi evt begynner for sent...:p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Mn kan man bruke alt av olje? Jg har en cocosolje, økologisk og helt 'ren'. Kan brukes til hud og hår og alt.. Hva tror dere, kan den brukes..? :)

Storebror mars 2007
Lillebror ventes sept 2013

altså- seriøst? Smøre med olje? Har jeg aaaaldri hørt før... (ikke at jeg er så bevandret i denne verden) Men jeg får jo lett rifter fordi jeg har en psykisk trang til å tørke og tørke og tørke etter toalettbesøk, så det er jo ikke helt bak mål. Men da har jeg smurt med sinksalve eller inotyol...har det samme virkning? Eller hva med en av de småtubene som følger med babypakkene, noe der man kan bruke?

Jeg smører, om det har noen virkning har jeg ikke sett noe dok på, men jeg smører heller og gir det sin sjanse! Jeg har kjøpt inn jordnøttolje (myktgjørende) og hvetekimsolje (masse goder for huden). Så så får vi bare krysse alt man har for at skaden ikke blir for gal :)

Jeg smørte med første og måtte klippes, smurte ikke med nr 2 og ingen rifter, har ikke smurt nå heller, men kanskje jeg skal prøve?! Alt er jo omdiskutert, funker for noen og andre ikke

Er noe av det dummeste jeg har hørt!! Jeg syntes det tar helt av fra produsenter som lover oljer for ditt og datt, og folk som mener noe slikt har effekt. Hva gjorde folk før i tiden? Har heller tro på å "holde igjen" et par rier under selve fødselen, for å unngå rifter. Får man det, så får man det! .. Har ikke prøvd det før noen av mine fødsler, og kommer ikke til å gjøre det nå heller!! :)

Jeg har aldri prøvd det og kommer nok ikke til å kjøpe det. Men det kan minne litt om salgstriksene angående strekkmerker. Folk tror vanlige fuktighetskremer forhindrer at huden strekker seg på magen. Sånt ler jeg av :) jeg har av nysgjerrighet spurt så mange fagfolk og alle sier det samme. Det er ingen dokumentert effekt ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hva med å bruke vanlig babyolje? Jeg mener.. olje er olje..? :)

Er noe av det dummeste jeg har hørt!! Jeg syntes det tar helt av fra produsenter som lover oljer for ditt og datt, og folk som mener noe slikt har effekt. Hva gjorde folk før i tiden? Har heller tro på å "holde igjen" et par rier under selve fødselen, for å unngå rifter. Får man det, så får man det! .. Har ikke prøvd det før noen av mine fødsler, og kommer ikke til å gjøre det nå heller!! :)

Hva folk gjorde 'før i tiden'? Smurte med olje kanskje.. ;) tror ikke det er salgstriks assa... Olje mykgjør huden, gjør den ikke? Og kanskje du kan prøve en type olje du har stående på kjøkkenet?

Vet ikke om det er sammenlignbart... Mn jg har alltid hatt tørre hender og neglbånd som har sprukket. Har prøvd aalt av kremer. Nå har jg brukt olje en stund - herrlighet for noen hender og neglbånd jg har fått (om jg får si det selv ;) ). True story :D

Storebror mars 2007
Lillebror ventes sept 2013

Jeg syntes også det hørtes rart ut, men jeg tok da ikke sånn på vei for det?! Trådstarter har faktisk fått tipset fra jordmoren sin, så det kan da ikke være helt ubegrunnet. Jordmoren tjener da ingenting på å tipse om det? Avokado har blitt brukt som ansiktsmaske i årevis, pga den gode, naturlige oljen som finnes i den. Så dette er jeg faktisk troendes til at de gjorde i gamledager. Er ikke snakk om en olje fra burts bees, eller andre syre merker. Er bare en olje fra super'n liksom!

Når det kommer til olje fikk jeg en sånn hårolje i gave for noen år siden, håret mitt ble grusomt av det. Men hendene og tørre albuer elsker den oljen :) den er litt for parfymert til at jeg tør å bruke den "der nede", men jeg skjønner tegninga.

Back
Topp