Husk peisgrinda nå i fyringssesongen! *link*

Fever

Gift med forumet
Hvor kjøper man det? :)

Vi kjøpte et brukt et, funker godt både som lekegring når jeg skal vaske eller er litt opptatt - eller som ovnbeskyttelse..  Kjekt når man har mye barn på besøk også, hvis man fyrer i ovn.

Vi har slik peisgrind, kjøpt hos den lokale barneutstyrs - butikken. Var først min mor og far som kjøpte da deres første barnebarn kom til verden, og jeg var aldri i tvil om at slik skulle jeg også ha!! Var noe av det første vi monterte inn da vi flytta inn i huset, og den dag i dag hadde jeg aldri kunna vært foruten. Nå kan jeg gå i dusjen og vite at vesla er trygg selv om det er fyr i ovnen, jeg kan tørre å gå med søppla og jeg slipper å være på vakt hele tiden. Hun er nå 3 år, og har ikke mulighet å verken åpne den vesle døra som er i, eller å klatre over så jeg føler meg så trygg som jeg kan bli.

Etter å selv ha hatt et tantebarn på barnskadeavdelingen har dette satt sine spor i meg, og det er ikke uten grunn min særoppgave på skolen var nettopp om brannskade, og at i mitt hus foregår kaffidrikking helst på kjøkkenet hvor barna ikke når opp på bordet og kaffikanner og vannkokere er godt sikra! Og da var en slik peisgrind også et selvfølge  å montere inn, koste hva det koste vil!!

ja peisgitter er en liten kostnad mot d å bli brent...

dytter opp litt!

Nydelig jente da :)

Ah, vet jo hvem hun som er med i videoen er jo..... Fra samme lille sted som meg!!

Heldigvis har vi hverken ovn eller peis, og varmekilden varmepumpe henger langt oppe på veggen og er IKKE farlig!

Huff, får helt klump i magen av å lese dette. Vi har vært gjennom det, og unner ingen å ha barn som brenner/skålder seg! Det er helt fryktelig!

Vi kjøpte kompostgrind på biltema til 99,-
Også brukte vi strips til å holde de sammen og skrudde sidene fast i veggen og i golvlista foran peisen. Funker som rakkern, og slapp å bruke 1500,-   :)

Vi brukte bare tre av sidene btw.

Back
Topp