Husk å ta folat :)

Limitless

Tilhører Juni2014 ❤
Tilgangsansvarlig
VIP
Sommerfuglene <3
En liten påminnelse i kveldstimene om at vi må huske å ta folat hver dag de første 12 ukene. :) Mange har sikkert tatt dette en stund som prøvere, men kanskje noen har glemt det :)

Ønsker dere fine gravide damer en strålende kveld videre.

Ja, det har jeg heldigvis husket hver dag etter positiv test! Tok det nesten hver dag før også altså ;) har en app som minner meg på det (nurture) :)

Ja, det har jeg heldigvis husket hver dag etter positiv test! Tok det nesten hver dag før også altså ;) har en app som minner meg på det (nurture) :)

Lurt med app som kan minne på. Takk for tips :D

Jeg kjenner at jeg er helt sløv for tiden. Glemmer ting som ikke burde vært mulig, og noen dager står jeg og ser på folat-boksen og lurer på om jeg har tatt..

Husker heldigvis å ta folat, sammen med omega 3 og magnesium :) hadde nok glemt det om det kun var folat ;)

Tar multivitaminer for gravide, startet på det når vi begynte å prøve☺️ heldigvis alltid vært flink til å ta piller

Lurt med app som kan minne på. Takk for tips :D

Jeg kjenner at jeg er helt sløv for tiden. Glemmer ting som ikke burde vært mulig, og noen dager står jeg og ser på folat-boksen og lurer på om jeg har tatt..

Hehe! Sånn er jeg også, derfor krysser jeg av i appen når jeg har tatt de, så er det ingen tvil ;)

Husker heldigvis å ta folat, sammen med omega 3 og magnesium :) hadde nok glemt det om det kun var folat ;)

Tar også omega 3 (og 6,7&9) og magnesium. Og multivitaminer (med folat). Føler meg så sunn om dagen atte :p

Tar også omega 3 (og 6,7&9) og magnesium. Og multivitaminer (med folat). Føler meg så sunn om dagen atte :p
Holder meg til en type folat jeg :p magnesium må jeg ha ellers får jeg kramper og omega 3 ble kjøpt på halv pris og er snart tom, tror ikke jeg kjøper akkurat den igjen for fy så dyr den er ;)
Snart bruker vel hele gjengen her multivitaminer for gravide ;)

Holder meg til en type folat jeg :p magnesium må jeg ha ellers får jeg kramper og omega 3 ble kjøpt på halv pris og er snart tom, tror ikke jeg kjøper akkurat den igjen for fy så dyr den er ;)
Snart bruker vel hele gjengen her multivitaminer for gravide ;)

Ja, jeg er kanskje litt vel heldig her, for mamma holder meg med vitaminer (hun er forhandler), så her er skapet fullt ;) syns det er veldig greit å ha multivitaminer med folat, så blir det en pille mindre til dagen.. :p Tar også urter for urinveiene, immunforsvaret, hormonbalansen og litt forskjellig når jeg trenger det, så det kan bli mye innimellom :p men det funker jo, så da fortsetter jeg ;)

Tar multivitamin for gravide, flaks at der er dagene skrevet på brettet så jeg slipper å gå rundt å tenke på om jeg har husket dem :p

Ja, jeg er kanskje litt vel heldig her, for mamma holder meg med vitaminer (hun er forhandler), så her er skapet fullt ;) syns det er veldig greit å ha multivitaminer med folat, så blir det en pille mindre til dagen.. :p Tar også urter for urinveiene, immunforsvaret, hormonbalansen og litt forskjellig når jeg trenger det, så det kan bli mye innimellom :p men det funker jo, så da fortsetter jeg ;)
Får noen prosent vi (apotek) men vil ikke kjøpe det der enda for man kjøper jo ikke sånt uten å være gravid :p

Men føles ut som om vi har et eget apotek hjemme noen ganger ;)

Har tatt stort sett hver morgen siden høsten 2014 så satser på at det er et godt grunnlag av folat i kroppen ;)

Fort gjort å glemme, men kjempeviktig!

På mitt lokale apoteket sa en mann at det gikk greit å ta folat og B- komplett sammen. Noen som vet noe om dette?

Eg har lest på et aent innlegg før graviditet at det ikke var lurt. Tror ikke han mannen forstod hva eg mente heller :-P

På mitt lokale apoteket sa en mann at det gikk greit å ta folat og B- komplett sammen. Noen som vet noe om dette?

Eg har lest på et aent innlegg før graviditet at det ikke var lurt. Tror ikke han mannen forstod hva eg mente heller :p
Folat er B9 vitamin så du tar vel bare ekstra med folat. Men hvis du ikke har generell b vitamin mangel holder det kun med folat da :)

Ja så det gjør ikke noe å ta ekstra folat?
Vel spørs hvor mye folat det er i de ulike. Man burde ta mindre enn 1000 mikrogram (maksdose ifølge EUs tidligere mattrygghetsorgan, Scientific Committee on Food (SCF), de tar da også med folat som du naturlig får i det via kosten.
Gravide anbefaler et inntak på 400 mikrogram pr dag og ellers er anbefalingene av man holder seg til 200 mikrogram.
Vet ikke hvor mye det er i vitaminene som du tar men står på boksen, enten som folat, folsyre eller B 9 så sjekk hvor mye det er :)

Obs obs. Det ikke så gunstig å ta både multivitamin og trankapsler. Blir for mye a - vitamin som kan være uheldig. Jeg har kuttet ut multivitamin og tar heller tran, folat og d - vitamin:)

Jeg går på B-vitaminer daglig, og der er det folat i ;) så jeg har fått det i meg lenge ser jeg :)

Back
Topp