Husfred- hjelp!

*Carine*

Elsker forumet
Altså det har seg sånn at jeg ikke eier grønne fingre. Nå er det blitt goood humor av dette blant omgangskretsen at jeg klarer ta liv av alt av planter, så derfor ingen vits med potteplanter til meg.
Så i vertinnegave fikk jeg (for en ganske god stund siden) en Husfred og en litt "morsom" kommentar på å se hvor lenge husfreden varer i huset...

Nå har det gått litt sport i å holde den i live her, MEN nå er den blitt tørr! Jorda er fuktig, jeg har bare vannet i potten, men bladene ser ut til å tørke ut. Hva gjør jeg? Vanner mer? Lar jorda tørke? Setter den på en mer solrik plass?

Den måååå ikke dø! Konkurranseinstinktet vil ikke gi opp allerede.

Tips og råd??

kjøp ny [8D] haha nei jeg veit ikke jeg får til alle andre blomster men ikke husfred mine blir som din så derfro har jg ikke den typen i hus

Husfreden skal vannes i skålen den står på, ikke direkte i jorda [:)] Den skal ha mye lys, men ikke tørke. LYkke til [:D]

ORIGINAL: 1984Ida

Husfreden skal vannes i skålen den står på, ikke direkte i jorda [:)] Den skal ha mye lys, men ikke tørke. LYkke til [:D]

men hva gjør jeg når jeg har kommet dit jeg er nå med den??

ORIGINAL: *Carine*

Kjøper ny å later som det er den samme lol

ORIGINAL: *Renate*

ORIGINAL: *Carine*

Kjøper ny å later som det er den samme lol

Ja !! Ha ha [:D][:D]

Kjøpe ny er jo feigt, da har jeg tapt... Jeg gjør et tappert forsøk på å få den til å komme seg, ellers får jeg bare innrømme nederlaget.

Eier ikke grønne, evt. brune fingre jeg heller..
Og i går fikk jeg og søster hver sin husfred av tanta vår, for å se hvem som har mest husfred [8D] hahah [X(]

SÅ, de skal settes litt i vann, og trekke det til seg?
Hvor ofte og hvor lenge?

Back
Topp