Huseiere *nytt spm lagt til*

KrepsenErBlittMamma

Forumet er livet
Noen her som har kjøpt hus der kun den ene har fast arbeid, men at den ene tjener, bare ikke har fast?
Hvordan gikk dere frem i banken?

Hadde dere forbrukslån?

"Desverre, dere har kjøpt en bil og har forbrukslån, vi kan desverre ikke hjelpe dere"

Jeg begynner som lærling nå i feb, og vi har lagt inn bud på et hus med at jeg kommer til å tjene mere etterhvert. begynner jo med dritlønn..

ORIGINAL: *Sander_og_Mamma*

Jeg begynner som lærling nå i feb, og vi har lagt inn bud på et hus med at jeg kommer til å tjene mere etterhvert. begynner jo med dritlønn..

Hva er taksten på?
Og hva sa banken?

ORIGINAL: KrepsenPrøverIgjen

ORIGINAL: *Sander_og_Mamma*

Hva er taksten på?
Og hva sa banken?

taksten er på 2.2 mil og banken ser jo at vi har økonomi til det, og dermed blir lånet delt, der vi betaler avdrag på det ene, og alt på det andre

Jeg tjente 200tusen i fjor som vikar (noe jeg syns er bra), synd man ikke har fast slik at man har noe å slå i bordet med til banken..
Bor på en liten plass, der det er trynefaktor i banken.. Virker slik...

Skal bare gjøre det siste på leiligheta, så skal vi jaggu få taks så vi har noe å gå i banken med...

Vi fikk ta opp lån og kjøpe hus selvom bare jeg hadde fast, sambo var vikar/ekstrahjelp, men vi hadde gode lønnslipper og vise til og ellers ryddig økonomi [:)]

Vi hadde både billån og forbrukslån fra før.

vi la fram ligninga fra i fjor, og lønnslippene til gubben..pluss oversikt over faste regninger.. Var ikke noe problem.. (jeg har ikke jobb i det hele tatt.. kun lånekasseinntekt..)

Tja, da vi kjøpte hus så hadde vi billån, jeg gikk på skole og svigerfar måtte kasjonere på 75000 [;)]
Vi solgte bilen, kjøpte ny, solgte den å har altid fått lån selv om jeg ikke har vært stinn av gryn eller hatt jobb osv...

Meeen bankene er vanskelige nå pga tidene[&:]

Gubben hadde bil og mc som begge var nedbetalt, ingen av oss har forbrukslån..
Han solgte mc'n samme dagen som vi solgte leiligheten - 200.000 over takst, så vi hadde en del i egenkapital også..
Men det var ikke med i låneberegningen da, der hadde vi kun "minstefortjeneste" på leilighetssalget..
Nå har vi to biler - uten lån, og et helt greit huslån.. vi er ikke avhengige av to fulle inntekter for å klare oss.. [:)]
Edit: Dette var i august, da boligmarkedet i krsand var på sitt tregeste, og bankene her i distriktet ikke ga lån til andre enn allerede eksisterende kunder.

Back
Topp