huseier

MammatilAsk

Glad i forumet
   Denne meldingen fikk jeg av huseieren min i dag:

"Jeg må ha en prat med dere. Både om oppussing nede og hvordan dere har det der. Det går ikke at det er så rotete og utflidd som nå. Vi kan snakkes imorgen eller senere i helga.. "

Det han kaller rot er tre kasser og et klesstativ som står i stua og oppvasken etter forkosten. og den at jeg har ryddet ut av rommet mitt fordi det skal males på veggen..

Har han rett til å gå ned i leiligheten min uten å spørre meg først og har han rett til å si hvordan jeg har det nedi leiligehet?

Nei han har isje lov uten å si i fra, det skal alltid gis beskjed vis eier skal i leiliheten....

Har og bodd hos någen sånne, kjipt

Leide i fellesskap i et år hvor de andre ikke tok oppvasken på dagene sine så jeg kjøpte meg tilslutt papptallerkener og vasket glass og kasserollene etter jeg hadde brukt de.. En helg jeg dro hjem for å jobbe hadde jeg stabla allt av skittenkopper oppå den ene kokeplata før jeg dro. Han som var igjen hadde klart å glemme å skru av den andre etter bruk på søndag, så det drøyp plast fra en drink-mix pinne og det ble røykutvikling. Kom heldigvis tilbake da røykvarsleren startet, og husverten kom ned og ga meg DEN overhøvlinga siden det var min tur til å ta oppvasken. HAN orket ikke ha det slik. Skal si han fikk seg en finger oppi trynet hvor jeg sa at han ikke hadde noe med hvordan det så ut hos oss, så lenge det hverken var dyr der nede, ikke luktet søppel hverken hos oss eller oppe hos de, og at det var bra vasket den dagen vi skulle flytte ut.
Han kom ned i fellesarealet hver gang han skulle hente ved, da veden var i en bod hos oss. Og det eneste det var "rot" på var en 60x60 cm benkeplate vi kunne lage mat på.
Det morsomme var at han sprang opp i sinne og sa at det var han som skulle være sint på meg, og ikke omvendt.. Og to dager etterpå kom han og spurte om jeg var sinna.. Vi fikk ikke flere klager etter den kvelden, og han var strålende fornøyd med vaskinga vi hadde gjort da vi skulle flytte [8D]

Så lenge det ikke står i kontrakten at han skal kunne gå inn eller noe, så han han absolutt INGEN rett til å stikke nesen sin hos deg uten at det skal være akutt krise, eller avtalt dere imellom.

Ble utrolig langt dette, men si ifra til han i morgen du. Du har dine rettigheter om privatliv [;)]

tusen takk for hjelpen jenter.. jeg skal si i fra til han i morgen..

det eneste som står i kontrakten er at han skulle ha fikset veggen inne på mitt rom før sommeren.. men jeg har nektet han siden jeg ikke har vært hjemme.. og at det står i kontrakten at det skal gjøres under oppsyn av de som bor der..

liker ikke tankte på at han har en ekstra nøkkel ned til leiligheten føler meg ikke trygg..

i dag så jeg at han hadde vært her, siden han hadde gått med sko inne og det var sand over alt.. og han hadde tatt en bit av sjokoladen som lå i kjøleskapet.
kan jeg nekte han å ha nøkkel til leiligheten..?
Varmtvannstanken og vannkrannen til ute annlegget er her nede..

Tror det er mange ufyselige huseiere der ute. Jeg leide med 2 andre jenter en periode, og huseier kom innom støtt og stadig. De andre fortalte at det ofte var et lite bank på døra og så rett inn med nøkkel og så kom han inn, og dette kunne være ganske tidlig på morran, hun ene hadde f.eks akurat rukket å slenge på seg en morgenkåpe før han kom traskende inn, de turde desverre ikke å si noe, men jeg hadde en hel liten tale klar til han hvis det hadde skjedd når jeg var hjemme.
Hun ene kastet han faktisk ut engang da han brått kom og skulle ha klesskapet som sto på rommet hennes og hun satt og leste til eksamen hun skulle ha dagen etter, da rant det over for henne.. Vi flyttet ut etter å ha bodd der i 9 måneder. Man turte jo ikke å gå rundt lettkledd eller å dusje når man var alene hjemme lissom! Og å kommentere på at du har skitten oppvask stående, kan han bare gi beng i! Hvis du har lyst til å bruke hele stua som lagerrom og fylle med pappesker så er det din rett!
Føler jeg blir noe provosert her ja..
Men kan jo fortelle noe hyggelig og da, når vi flyttet fra det huset og inn i en leilighet fikk vi en hyggelig eier. Hun ringte alltid på forhånd de gangene hun trengte å komm ein og spurte pent om det var greit at hun kom og hvis det ikke passet var det helt greit! Sånn skal det være!

Om han bor i samme hus så skal han vel ha nøkkel i tilfelle det skjer noe og dere ikke er hjemme..

Men, om det ikke er en nødsituasjon så skal han til enhvertid informere om at han må en tur innom leiligheten, og oppgi hvorfor!

Grøss for en fyr..

Webcam syns jeg var en genial ide!!! [:D]

takk for webcam ideèn Ephexita.. den skal jeg gjøre..

tusen takk

Back
Topp