Husdyr

Sølvjenta

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Flere her med husdyr/kjeledyr? Har en katt og en hund, katten tror jeg ikke kommer til å bry seg noe særlig, men for hunden blir nok en forandring! :p Han er så snill og god så tror ikke det blir noe problem da!
 
Noen flere med dyr som er spent eller som har barn fra før og kan dele litt erfaringer??
 
Me venter vårt første barn i slutten av februar og har elles ein schæfer som ikkje er meir enn 1 år og 28 dagar. Ho har ein viss forståing for kven ho kan leika skikkeleg med og kven ho må vera varsam rundt.

Likevel så er me ganske spent på å sjå korleis ho vil ta i mot da nye familiemedlemmet. Vil ho ta godt i mot han? Kommer ho til å passa på han eller prøve å få plass på fanget? :smiley-ashamed004
 
Me venter vårt første barn i slutten av februar og har elles ein schæfer som ikkje er meir enn 1 år og 28 dagar. Ho har ein viss forståing for kven ho kan leika skikkeleg med og kven ho må vera varsam rundt.

Likevel så er me ganske spent på å sjå korleis ho vil ta i mot da nye familiemedlemmet. Vil ho ta godt i mot han? Kommer ho til å passa på han eller prøve å få plass på fanget? :smiley-ashamed004
Ja det er spennende gitt:wideyed: Vi har også unghund! Leker fint med andre barn, men en baby tåler jo ikke at det plutselig kommer en labb som ber om kos! Så tenker at de ikke skal få være i samme rom uten at det er 100% tilsyno_O Tror ikke han kommer til å gjøre noe skummelt i den forstand som å bite eller lignende. Men en labb eller noe kan fort bli tung for en liten baby:( Går vel fint :p
 
Vi hadde en katt før førstemann ble født, men så oppdaget vi da han var 7 mnd at han hadde utvikla katteallergi, og allergilegen sa at pus måtte ut om ikke han skulle få allergi mot flere dyr også :( Gikk veldig bra med katt og baby fram til det da :)
 
Vi har en hund som er 1 år. Golden retriever. Jeg gleder meg sånn til de to skal få møtes, tipper hun blir verdens beste storesøster for lillejenta :D
Min aller største frykt og bekymring er om jenta mot all formodning skulle være allergisk mot hund. Da vet jeg helt ærlig ikke hva jeg skal gjøre. Prøver ikke tenke for mye på det for det skaper bare masse mer bekymringer og uro enn det jeg har godt av tror jeg. Klarer ikke å se for meg å skulle måtte gi hunden fra meg heller, det blir en umulighet.... Men håper og satser på at dette ikke blir noen sak og at alt av evt. allergier holder seg laaangt borte. Moren til mannen min er veldig allergisk mot hund, så bare håper og ber om at det ikke skal ligge noe arvelige gener i lille jenta i magen på dette:):Heartpink

Men, gleder meg som nevnt til at hund og baby skal treffes, blir nok kjekt for hunden med litt mer selskap og flott for jenta som kommer å vokse opp med hund:love7:Heartpink:Heartbigred
 
Vi har hund, han var 3,5 år då første jenta vår vart fødd. Vi visste at han var utruleg tålmodig med andre ungar men tok introduksjonen mellom dei svært forsiktig. Det er noko anna når babyen skal være der heile tida og ikkje berre på besøk. I starten lot vi hunden lukte forsiktig på, og ikkje noko meir. Og vi var nøye med at hunden også skulle få mykje merksemd etter at babyen var i hus.

Vi tok tilvenninga gradvis og det gjekk heilt supert. Nå er hunden super tålmodig med jenta vår, ho får stort sett gjere akkurat som ho vil med han.

Eit tips er at hunden eller katten får ein plass der dei kan trekke seg tilbake og få fred. Jenta vår får ikkje lov til å være borti hunden når han ligger i senga si, det er friplassen hans. Det har hunden forstått, og 2åringen begynner å forstå det men respekterer det ikkje heilt ennå.
 
Vi har en katt fra før av og er i tvil om vi tør å la katten sove i samme rom som oss og babyen. Har hørt om katter som hopper oppi senga til babyen. Erfaringer?
 
Vi har en katt fra før av og er i tvil om vi tør å la katten sove i samme rom som oss og babyen. Har hørt om katter som hopper oppi senga til babyen. Erfaringer?
Vi har katt, han har aldri gjort noen nooe! Men har allerede funnet han på så mange merkelige plasser, som f.eks i «kurven» under vogna! Heldigvis har selveste bagen og vugga fått stått i fred enn så lenge! Han er ute nattestid, kommer inn å sover om morgenen. Men hvis han hadde sovet inne hadde han ikke fått sovet på soverommet, vet jo aldri om disse kosete kattene hopper oppi seng/vugge/vogn og legger seg over barnet:wideyed::eek: Her har vi allerede diskutert at myggnetting over vogna skal brukes heeletiden, uansett årstid hvis babyen sover dupp i vogna og vi ikke følger med (kun babycall)..
 
Vi har to godt voksne hunder. Jeg er veldig spent, de har jo hatt oss «for seg selv» i mange år med mye oppmerksomhet. Men begge to er veldig snille, så håper det går fint. Håper babyen også kan få oppleve det fine med pelsvenner har også to hester, så dyra har en stor plass i livet vårt.
 
Vi har en katt fra før av og er i tvil om vi tør å la katten sove i samme rom som oss og babyen. Har hørt om katter som hopper oppi senga til babyen. Erfaringer?

Vi hadde katt da første ble født, og han har alltid fått sove på vårt soverom. Vi var også redde for at han skulle hoppe i senga til baby, så derfor begynte vi et par mnd før termin å stenge han ute fra soverommet (slik at han ikke følte det var pga. Baby han ble utestengt). Noen mnd etter baby ble født sluttet vi å lukke døra til soverommet, og det eneste katten gjorde var å legge seg ved enden av senga vår.
Det eneste han absolutt skulle være borti av babyutstyr var faktisk babynestet, den eneste tingen jenta vår ikke brukte :rolleyes:
 
Vi har en katt fra før av og er i tvil om vi tør å la katten sove i samme rom som oss og babyen. Har hørt om katter som hopper oppi senga til babyen. Erfaringer?
Vi holdt pus borte fra rommet. Ferska han i å krype godt sammen oppved pelskanten på vognposen en gang før eldste ble født. Han var en skikkelig kosepus, så tok ikke sjansen på at han skulle komme og kose på babyen mens vi sov. Begynte å holde han borte fra soverommet vårt noen mnd før termin.
 
Har en hund på 5 år, han er av liten/middels rase, og han elsker barn, og mennesker generelt. Meen han kan bli alt for ivrig, han er fortsatt veldig valpeteni oppførselen og hopper opp å ned av glede når han får hilse på. Vet ikke hvordan det blir med en baby da, han har ikke noe erfaring med barn som ikke kan gå enda. Tror kanakje han kommer til å se på den litt som en valp, å han er ikke så begeistret for valper. Han bruker å ignorere dem, han syna dem blir litt innpåsliten, der de henger etter ørene hannes å klatrer over han å styrer. Å da ligger han bare der å later som de er luft :’) også etter en stund når han mener de har holdt lenge nok på så går han bort:p

det eneste jeg ver han reagerer på er om han ligger å sover og noen skremmer han ved å tråkke på han/pelsen hannes, da kan det komme en litten knurr. Men han vet at om han vil ha fred kan han bare gå å legge seg i buret, fordi der forstyrrer ingen han.
 
hunden vår er veldig beskyttende ovenfor familie og personer hun kjenne godt så rekner med at babyen blir en slk person gannske kjapt!
 
Hunden vår har merket graviditet med en gang. Første gang fikk hun melk, så hun preppet virkelig for forøkelse i flokken sin. Nå søker hun oftere kontakt og vil legge inntil meg og magen. Koselig :)
Hun har også tatt imot barna våre veldig fint. Og hun respekterer hva som er hennes leker og barnas leker. Barna er ikke alltid like flinke tilbake, men vi jobber med det :)
 
Back
Topp