Husdyr

Iris987

Betatt av forumet
Ander her inne som har erfaringer og dele med hvordan dere husdyr tok det og få et nytt familiemedlem?

Vi har en liten hund og katt så blir spennende og gøy og dele babytiden med dem :)
Jeg er den som mener dem skal få være oppi, altså ligge vesiden av og få kontakt med babyen.
Vi må nok sette fram vuggen osv en stund før termin så de kan venne seg til, spesielt katten som kan hoppe oppi her og der. Tenker nok det går seg til :)

Pass bare på at katten ikke legger seg oppi med barnet. De legger seg fort opp på ansiktet, spesielt ute i vogn da det er varmt. En gutt på to år her som døde etter å ha blitt kvalt av en katt. Ikke for å skremme deg, bare vær obs! Ellers så er det dere som bestemmer hvordan det skal gå med dyrene og barnet. Jeg er helt enig i at dyrene skal få være med, babyen er jo en del av flokken! Det gikk helt fint da jeg var baby, med en golden retriever :)

Jeg våknet til at ganle pus la seg oppå gutten da han lå ved min side en natt etter å ha ammet. Takk gud for morsinnstinkt!

Gamle pus er død nå så han blir ikke noe poblem, men man skal allti tenke på nabo og løs katter, ha alltid nett på vogna når babyen sover ute!

Nå har vi en STRESSA jakthund! Han har løpt ned minsten flere ganger, for å komme seg ut, så dette er en stoor bekymring. Han gjør alt for en mat bit så han kan være skummel rundt en liten baby! Vi tenker mye på hvordan vi skalforholde oss til dette.

Back
Topp