Husarbeid

~Stjernemor~

Elsker forumet
syns dere at det er travelt med husarbeid når dere har barn i huset?

Hvordan gjør dere det?
Vasker/rydder/støvsuger ere når barna sover?
Eller får de være med?

Gjør det like greit når ungene er oppe, storebror bryr seg ikke og holder seg unna mens lille snuppa setter seg på støvsugeren eller leker litt med vannet i bøtta [:D]

Syns det er så masete når AK er våken.
Han er jo oppi bøtta før jeg får snudd meg.

her ryddes d helst når jonas er i bhg.. men selfølgelig når han er hjemme også.. kunne vel gått å ryddet 24/7 føler jeg[8D] jeg må vertfall ha d sånn passe ryddig til jonas har lagt seg på kvelden, ellers klarer jeg ikke sitte meg ned å bare slappe av[;)]

Når jeg en sjelden gang er i husmorhjørnet når barna er våken, så kan du ta deg f... på at de bare skriker! Innebygd radar eller noe,tror jeg. [;)]

Men det har skjedd at jeg har fått støvsugd når de er våken. (Lillebror er fasinert av støvsugeren,storesøster er redd den[:-])

Ellers får jeg kanskje tatt litt sånn småtteri, men gulvvask og sånn venter jeg med til de har lagt seg ja. [:)]

Nja... nå er frøkna veldig flink til å blir sutrete og ingenting er bra nok når jeg skal rydde!![&:] Får gjort småting men husvask tar jeg når hun sover[;)] Grie å få gjort det i fred også er jeg SÅ mye mer effektiv når jeg vet jeg må bli ferdig før hun våkner[;)]

prøver å gjøre mest mulig når tobias er i bhg.. men er han hjemme så hjelper han gjerne til - ved å skru støvsugeren av og på, eller støvsuge litt mens jeg plukker leker [:D]
han liker også å vaske opp - da står han på en stol ved vasken og romler rundt i kummen sammen med meg..

men han kan også bare sitte i sofaen og se på teletubbies mens jeg styrer og vasker rundt han [:)]

ORIGINAL: ~Stjernemor~

Syns det er så masete når AK er våken.
Han er jo oppi bøtta før jeg får snudd meg.

sett bøtta på kjøkkenbenken eller bordet [:)]

Jenta vår er flink til å styre for seg selv når vi gjør husarbeid, men oftest vil hun være med.
Da hjelper hun meg å støvsuge, og vaske gulvet. (Holder støvsugeren og moppen sammen med meg). Det tar lenger tid, men det er ikke så lange stunden hun orker helpe til heller, så det går helt greit.
Ellers passer vi på om vi har en ledig stund når hun er i barnehagen, eller annet sted.  [:)]

ORIGINAL: ~Butterfly~

minsten pleier å være med å ta 1 etg , 2 etg tar jeg når han sover pga har enda ikke fått grind forann trappen [&:]

Og ja jeg synes det er travlet og til tider bortkastet men har iallefall på samvittigheten det er rent under rotet [8D]

Back
Topp