Husarbeid

Mymlens

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Smånissene 2022
Septemberlykke 2024
Fastelavnsbollene 2026
Hvordan finner dere tid og energi? Lille er bare 4 uker, og far tar enda mesteparten selv om han har begynt på jobb. Mens hun sover bruker jeg tid på å enten prøve å sove eller faktisk sove. Får satt på maskiner med bleier og kluter, men that's it. Glemmer å spise når far er på jobb for jeg driver bare med baby og sover

Her sover vi gjerne utpå dagen for å så forflytte oss til sofaen… jeg har energi men med en klistremerkebaby har jeg sjeldent mulighet med mindre noen holder hun mens hun sover. Samboeren må gjøre det meste av husarbeidet, noe må bare ignoreres.
Jeg glømmer ikke å spise da ammehungeren har tatt over, men det blir for det meste gjort med en baby på puppen :hilarious:

Jeg gjør ingenting annet enn å bære baby, amme og bære litt mer. Han sover ikke et sekund alene på dagen.
Mannen er enda hjemme, men lurer på hvordan dette skal gå når han skal på jobb igjen, for han jobber vekk i ukene. Blir nok ville tilstander her fra mandag - torsdag :p

Tar det litt som det kommer og når jeg har tid. Har robotstøvsuger som kan vaske. Prøver å holde kjøkken og spiseborde ryddig. Fram til nå er det samboeren som har tatt husarbeid, men merker at formen er stigen og gjør det jeg klarer og orker. Vi tar et sjau sammen når vi vet at vi får besøk. Ellers blir det de vi orker. Har som mål i løpet av uka som kommer å få vasket bade. Storebror har omgangssyke nå, håper vi er på siste slutt nå :)

Jeg er heldig med at samboer henter og leverer på skole og i bhg hver dag. Vesla er oppe stort sett en eller to ganger ila natta, avhengig av hvor sent hun sovner for kvelden. Jeg sover derfor godt om natta og trenger heller ikke stå opp med de andre om morgenen. Hun sover også stort sett minst en dupp på dagtid på ca tre timer og da får jeg unna både støvsuging, klesbretting osv. Klesvask bruker jeg å ta med jevna og kaste det meste i tørketrommelen i stedet for å henge det opp. Får derimot gjort minimalt på kveldstid da hun er ganske urolig.

Varierer litt fra dag til dag hva jeg får til eller hva jeg prioriterer. Vi har greie netter så jeg trenger stort sett ikke å sove på dagen (bank i bordet) men han vil helst sove på meg. Så bruker bæresjal en del så får jeg ryddet litt eller lagd meg mat når han ikke vil legges ned. I blant sover han greit alene i nestet.

Mannen tar også en del når han kommer hjem om han ikke tar babyen. Men har valgt å prioritere trilleturer og andre hyggelig ting fremfor husarbeid. Så stresser ikke med det.

Vi har heldigvis vaskehjelp så er hovedsaklig rydding, klesvask og kjøkkenet som må tas. Verdt hver krone.

Plasserer hun i bæresele, da får jeg gjort noe :smiley-ashamed004 men det er ikke alltid så lett nei

Vi har vært hjemme 1,5 uke, og det er kaos her. Mannen er også hjemme og skal være hjemme 2 uker til pga sykemelding hos meg. Det flyter litt her, vi har prioritert klesvask, og ryddig kjøkken. Så tar vi bare litt etter litt mellom slagene her. Jeg har tatt KS, så bruker jo ekstra tid på ting. Får bare la det flyte en stund :dead:

Her er det støv og skitt i kriker og kroker ja.

Jeg prioriterer klesvask/bad/kjappe runder med støvsuger, og mannen tar seg av måltider/kjøkken.
Smårydder litt innimellom.

Mannen kjøpte ny vindusvasker nå som skal testes i helgen :p han er glad i dingser, så den får han kose seg med

For å få gjort husarbeid må jeg ha babyen i bæresjalet. Men jeg får liksom ikke helt til å få det godt nok knytt, og føler at babyen siger litt oppi der, så jeg må gå med en hånd på babyen i sjalet likevel, så er begrenset hva jeg får til å gjøre selv da. Så er minimalt med husarbeid her. Kan være at jeg støvsuger et par ganger i uka, tømmer oppvaskmaskinen eller tørker over vask og speil på badet feks. Og alt tar myye lengre tid enn vanlig, så er veldig begrensa hvor mye jeg føler det er vits for meg å prøve å gjøre allverdens.

For å få gjort husarbeid må jeg ha babyen i bæresjalet. Men jeg får liksom ikke helt til å få det godt nok knytt, og føler at babyen siger litt oppi der, så jeg må gå med en hånd på babyen i sjalet likevel, så er begrenset hva jeg får til å gjøre selv da. Så er minimalt med husarbeid her. Kan være at jeg støvsuger et par ganger i uka, tømmer oppvaskmaskinen eller tørker over vask og speil på badet feks. Og alt tar myye lengre tid enn vanlig, så er veldig begrensa hvor mye jeg føler det er vits for meg å prøve å gjøre allverdens.
Jeg har bestilt et slikt sjal jeg venter på, håper og tror det ikke blir problemer med siging da

Jeg har bestilt et slikt sjal jeg venter på, håper og tror det ikke blir problemer med siging da

Jeg har en Manduca også, men der syns jeg liksom hodet blir hengende litt, så der går jeg å holder på hodet i stedet. Har liksom ikke orka å investere i så mye nytt denne gangen, så det får vare stå til :P Men sånn ferdigknytt sjal ser veldig smart ut! Håper du lykkes med det :)

Skriv gjerne hva du synes når du har fått prøvd den. Ble nysgjerrig på denne. Sliter også med at det siger etter hvert

Hvordan finner dere tid og energi? Lille er bare 4 uker, og far tar enda mesteparten selv om han har begynt på jobb. Mens hun sover bruker jeg tid på å enten prøve å sove eller faktisk sove. Får satt på maskiner med bleier og kluter, men that's it. Glemmer å spise når far er på jobb for jeg driver bare med baby og sover
Vi kjøpt faktisk en vaskemaskin til, og det gjorde underverker! Den er en kombinert vaskemaskin med tørketrommel, og det kan jeg anbefale alle!

Jeg har en Manduca også, men der syns jeg liksom hodet blir hengende litt, så der går jeg å holder på hodet i stedet. Har liksom ikke orka å investere i så mye nytt denne gangen, så det får vare stå til :p Men sånn ferdigknytt sjal ser veldig smart ut! Håper du lykkes med det :)

Skriv gjerne hva du synes når du har fått prøvd den. Ble nysgjerrig på denne. Sliter også med at det siger etter hvert
Husk at babyen trenger nakkestøtte siden den enda ikke er sterk nok til å holde hodet selv, det er faktisk ganske viktig! Babyen på bildet i denne selen er nok såpass stor at den holder hodet på bildet, men det er lurt å være obs på når du tenker på bæretøy. Kan anbefale Caboo sitt bæresjal, da det er enkelt å ta på og støttwr godt:)

Husk at babyen trenger nakkestøtte siden den enda ikke er sterk nok til å holde hodet selv, det er faktisk ganske viktig! Babyen på bildet i denne selen er nok såpass stor at den holder hodet på bildet, men det er lurt å være obs på når du tenker på bæretøy. Kan anbefale Caboo sitt bæresjal, da det er enkelt å ta på og støttwr godt:)
Takk for tips :) var mest konseptet jeg var interessert i. Har to sett bæretøy fra før, så føler jeg må bruke de. Men har hatt problemer med siging i sjalet jeg har, så hvis det finnes ferdigknytt som virker, kunne det jo være noe å vurdere. Den caboo sin så veldig fin ut! Skal se nærmere på den:D

Last edited:
Jeg kjøpte denne, men får ikke støttet hodet til baby godt i den:(
Så leit. :( Vi hadde også en tula free-to-grow liggende. Og etter litt prøving har vi fått til den. Så vi slapp heldigvis å investere i noe nytt.
Håper dere finner noe som funker bedre for dere! Har du sett på noe annet?

Så leit. :( Vi hadde også en tula free-to-grow liggende. Og etter litt prøving har vi fått til den. Så vi slapp heldigvis å investere i noe nytt.
Håper dere finner noe som funker bedre for dere! Har du sett på noe annet?
Neeei, har en ergobaby et eller annet frafør, men den gnager i keisernittsåret. Orker ikke kjøpe mer jeg ikke vet om funker..

Back
Topp