Husarbeid

Nettemor93

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Februarlykke 2022❄️
Så... Hvor mye husarbeid får dere gjort når dere er alene med baby egentlig? Min er nå 3 mnd, men er bare oppe i ca. 1 time om gangen før hun blir trøtt. Hun sovner i vogn som trilles eller ved siden av meg, våkner etter noen minutter hvis jeg går. Hun ligger litt alene når hun er våken, men ikke mer enn 10 min. Føler det er lite tid igjen til husarbeid når jeg endelig har fått spist, gått på do osv...:meh:

Er jeg heldig, så får jeg satt på oppvasken eller klesvasken. Får sjelden mulighet til å både brette og rydde bort klær samtidig. Jeg tenker at husarbeidet får vente til både jeg og samboeren er hjemme. Selvfølgelig får jeg gjort en del mer med frøkna i bæresele, meeen prioriterer kosetid med frøkna og avslapning på mor før husarbeidet!

Last edited:
Her blir det aller meste av husarbeid gjort når vi begge er hjemme og kan avlaste hverandre :happy: unntaket er klesvask, det tar jeg gjerne løpende gjennom dagen :angelic:

Gjør en del med frøkna i sjal. Brette klær gjør jeg på gulvet med ho i babygymen hvis ho er våken, så leker å prater vi i mens. Har vippestolen på vaskerommet. Så setter ho der mens jeg fikser med klesvask. Sover sjelden lenge om jeg går, så må nesten bare ta ho med litt rundt når ho er våken :)

Forrige baby var sovende klistremerke. Men, han kunne fint ligge for seg selv når han var våken. Både han og lille punktum på to mnd synes det var spennende å være med når ting ble gjort, og fulgte spent med fra vippestol, babygym eller bare på gulvet.
Ellers gjelder permisjonen vår omsorg for barn, ikke husarbeid.

Forrige baby var sovende klistremerke. Men, han kunne fint ligge for seg selv når han var våken. Både han og lille punktum på to mnd synes det var spennende å være med når ting ble gjort, og fulgte spent med fra vippestol, babygym eller bare på gulvet.
Ellers gjelder permisjonen vår omsorg for barn, ikke husarbeid.

Enig i det siste. Bruker ogdå å si at permisjonen er 8-16, slik at permisjon ikke betyr at mor skal gjøre alt når
Det kommer til babyen heller :happy:

Får gjort svært lite!! Blir så frustrert over det at jeg heller går meg en tur. Han liker bedre å sove i vogn og jeg koser meg på kafé evt. Men med fire barn så holder det ikke å bare gjøre ting når pappaen kommer hjem så er mer kaos enn vanlig her..

Gjør alt på dagtid: klesvask, husvask, rydding og handling :p synes det er deilig å slippe å bruke tid på det når de store ungene er hjemme. Synes dagene flyr!

Dette stresset jeg så mye med sist, så har skaffet oss vaskehjelp og tørketrommel! så nå nyter jeg permisjonen mye mer, en mindre belastning. klesvask gjør jeg klar kvelden før, setter på timer, henger opp før frokost og oppvaskmaskin tømmer jeg sporadisk.

Vi er bare to voksne og ett barn, så føler ikke det har blitt så veldig mye mer å gjøre (enda). Litt mer klesvask, men det går fint. Regner med det hadde vært mye mer kaos her med flere barn :happy:

Det er mini som styrer hvor mye husarbeid jeg får gjort. Gjør svært lite de dagene han sover korte dupper, da prioriterer jeg å spise eller ordne meg selv. Og noen dager vil jeg heller ut av huset, da får jeg heller ikke gjort noe. Men om han sover lengre, så gjør jeg gjerne unna litt. Ellers gjør jeg det mest nødvendige når mini er våken.

Husarbeid kan jeg bare drømme om å få gjort.
Jeg har eget firma og jeg og Baby tilbringer noen timer der nesten hver dag.

Det er langt mellom lange hviler hos oss.
20-40 min er normalen, og da gjerne på puppen. Jeg skal ha flaks hvis jeg får lagt henne ned sånn at jeg får gjort noe særlig.
Men hun liker seg i babygymmen og kan faktisk sovne der også innimellom

Last edited:
Husarbeid kan jeg bare drømme om å få gjort.
Jeg har eget firma og jeg og Baby tilbringer noen timer der nesten hver dag.

Det er langt mellom lange hviler hos oss.
20-40 min er normalen, og da gjerne på puppen. Jeg skal ha flaks hvis jeg får lagt henne ned sånn at jeg får gjort noe særlig.
Men hun liker seg i babygymmen og kan faktisk sovne der også innimellom
Jeg jobber også gradert 2 timer hver dag.. høres vanskelig ut med 20-40 min dupper! Spent på hvordan det blir jo større baby blir :p

Back
Topp