Husarbeid

En tråd i 'Familieliv og samliv' startet av Tigerbaby, 23 Nov 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Tigerbaby Forumet er livet Tilgangsansvarlig Himmelbarn Vi som prøver :) Assistert-jentene

Har dere hver deres faste oppgaver?
    For de som har barn, gjør de ting fast?

Her i huset er det i hovedsak mannen som gjør det meste, jeg bruker å rydde og vaske kjøkkenet og vaske klær ila dagen når jeg har fri, men han er rett og slett flinkere enn meg med det meste andre.
    Storvask og sånt deler vi ofte litt opp. Jeg trekker frem ovnen og vasker rundt den ca en gang i mnd pga tvangstanker om skitt og møkk der:hilarious:
    Gulvene er det synd i, rett og slett, med mindre jeg(kløna) har sølt ett eller annet overalt så blir det ikke vasket, vare støvsugd.

2. AnneS Forumet er livet Desemberlykke2017

Jeg vasker badet, mens han tar støvsuging (han hater å vaske doen:p). Ellers tar vi det litt som det passer oss, ingen faste rutiner på hvem som tar hva. Må sies at han er flinkere enn meg til husarbeid, og er god til å sparke meg igang :hilarious:

3. Lavendel81 Glad i forumet Vi som prøver :) Assistert-jentene

Mannen vasker alt av klær, sengetøy osv. Jeg rører med andre ord aldri vaskemaskinen. Får klærene brettet fint på senga. Han rydder også kjøkken mye. Jeg pleier å vaske badene og tørke støv og står for all matlagingen. Vasking og støvsuging av gulvene deler vi på.
    Så veldig fornøyd med hvordan vi deler på ting fungerer ganske bra :)

4. Blessed_palms En gang må være den første... *MIA* Himmelbarn Febbisbebbis'18

Jeg: gulvvask, klesvask, impulshandling :p Middager

Han: støvsuging, oppvask, handling. Middager inni mellom

Sånn ca:)

5. filifjonka Glad i forumet ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Han gjør de typisk «manne» oppgavene:
    - skifte lyspærer/batterier
    - rense oppvaskmaskin og vaskemaskin
    - vanne planter
    - hente og legge ting i bodene (synes det er skummelt å gå opp/ned der)
    - rydde kjøkkenet etter middag
    - lufte hunden på kvelden

Jeg gjør resten, men får alltid hjelp hvis jeg ber om det :D

6. LittleBiii Forumet er livet

Dere er heldige! Her gjør jeg stort sett alt husarbeid alene, i tillegg til full jobb og at jeg har barna mye alene også. Kjenner at jeg begynner å bli møkk lei :mad:

7. Rybia Forelsket i forumet Marsipanene 2019

Har en veldig huslig mann. Han vasker og henger opp klær, vasker gulv, vasker badene, lager mat, rydder oppvask, ordner i hagen, vasker bilen, fyrer i peisen. Jeg gjør også mye av dette, og har et par ting bare jeg gjør, men han gjør mest, vi har kanskje 40/60 fordeling.

8. Rybia Forelsket i forumet Marsipanene 2019

Ja det skjønner jeg! Er det noen utsikt til bedre arbeidsdeling?

9. onomatopoetikon Andre møte med forumet

Har en heller ubrukelig kropp, noe som ender opp i at dama tar så og si alt.
    Hjelper til med småting her og der, tar ut/inn av oppvaskemaskinen og rydder litt, men av faste oppgaver er det vel kun det å finne og legge sammen sokkepar.
    Har forsøkt å få kontakt med hjelpemiddelsentralen i flere år uten hell i håp om å få hjelpemidler så jeg kan gjøre mer. Det må definitivt ordnes før ungen kommer.

Største positiven er at jeg ikke har en vanlig døgnrytme, så dama kan få sove normalt når ungen ikke lenger er helt avhengig av henne.

10. XuperB Forumet er livet Himmelbarn Junilykke2018

Har ikke faste oppgaver, annet enn at jeg vasker gulv og tørker støv oftere enn han. Vi har litt ulik standard der. Han tar seg som regel mer av klesvask enn meg da.

11. Ønskebarnnr2 Flørter med forumet

Her ser jeg at samboeren min og jeg har noe lære ja. Flinke dere er som deler på oppgavene! Vi burde ha faste oppgaver på husarbeidet for det blir fort krangling hvis den ene ikke gjør det og andre ikke gjør noe annet. Og mye klaging på at den ene ikke har rydda f.eks. Tror rett og slett at jeg og samboeren min skal fordele oppgavene likt sånn at vi har faste oppgaver hjemme i håp om at det kan hjelpe oss.

Del denne siden