Husarbeid

Michelle90

Flørter med forumet
Hvordan er formen deres? Orker dere fremdeles like mye husarbeid eller begynner dere å få mindre energi?
Her merkes det godt at etter en god vask av badet at hele kroppen er sliten og trøtt. Derfor er jeg litt nysgjerrig hvordan det går med dere. :)

Blir veldig sliten fort nå ja :/
Nevnte for jordmor at jeg får veldig mange og ibland sterke kynnere i løpet av en dag, spesielt de aktiva arbeidsdagene (får mellom 50 og 100 stk per dag, og en del er meget ubehagelige) og da "beordret" hun meg å trappe ned. Så nå skal jeg ned i 40% arbeid
Men merker når jeg gjør mye hjemme og at kynnerne kommer tettere og jeg blir fort andpusten. Så må nok bare innse at man ikke kan holde samme tempo som før :(

Har hatt vaskehjelp i mange år og det var redningen for oss. Men vasking og bretting av klær går selv med et kranglete bekken. Heldigvis er de 3 store barna superflinke å hjelpe til med annet husarbeid. Det er deilig.

Jeg kan ikke gjøre mye før kynnerne hagler på og jeg blir sliten. Samboeren er helt topp som gjør det meste her, jeg trenger stort sett bare å rydde og sette på klesvask.

Slapp som en fisk, vondt bekken og masse kynnere, til og med når jeg slapper av på sofan. Blir lite husarbeid på meg, men klarer å rydde på kjøkkenet, henge opp klær/ brette klær og andre lette ting. Samboeren må bære kleskurven opp og ned fra kjelleren, og tar seg av støvsuging og vasking.
Både kynnere og bekken er bedre etter at jeg begynte å jobbe 40 % og å faktisk ta det med ro hjemme den tida jeg ikke jobber ;)

Kan gjøre litt husarbeid, men må da gjøre en oppgave i gangen og hvile meg i minst en time før neste oppgave. Kjæresten har tatt over de fleste oppgavene, for at jeg ikke skal bli så sliten hele tiden :p

Går greit med småting når jeg kan gjøre det rolig og med pauser. Middag, baking, rydde litt, oppvasken og klesvask og sånt. Men mannen har tatt over alt av støvsuging, gulvvask og annet bekkenfientlig husarbeid

Bekkenløsning og grusomt trøtt. Har heldigvis vaskehjelp hver 14 dag og en snill mann som ordner med de tyngste tinga. :)

Har heldigvis vaskehjelp annenhver uke så det hjelper veldig :) ellers så trår mannen til veldig her. Han er super :) men det går fint å gjøre det meste selv også. Går mer på at jeg ikke har ork

Klarer ikke å gjøre like mye som før, nei. Er mye som burde vært gjort, men bekkenet og energien min strekker ikke til :( Så selv om jeg burde gjort mye ukentlig, så blir det nok ikke det :)

Jeg kan fint gjøre husarbeid, men det straffer seg alltid i etterkant... :p Men må man, så må man. Mannen vasker stort sett gulvet, min eldste er superflink til å rydde og går gjerne ut med søppel og 7-åringen er hjelpsom med det hun blir bedt om. Svigermor hjelper til med klesvask innimellom, og det er jeg veldig takknemlig for! :)

Jeg gjør husarbeid vis jeg absolutt må, men sliter en del med lavt blodtrykk og ryggsmerter så er ikke så mye jeg orker :-(

Jeg er ute fra jobb nå, så da går det greit å gjøre husarbeid. Som dere soer mange av dere, blir det i eget tempo med mange pauser:angelic:

Her går det veldig bra med husarbeid, koser meg hver dag med småprosjekter :) eneste jeg kjenner nå er bekkenvondt om natten når jeg snur meg i senga, men det kan jeg leve med :)

Jeg gjør det meste jeg pleide å gjøre. Rydde, vaske bad, klesvask, oppvask. Men mannen har tatt over alt som innebærer å bøye seg mye.
Nå skal det sies at det er han som har pleid å vaske gulv/støvsuge fra før også da, så det er det sjelden jeg som gjør uansett:p

Gjør så lite som mulig når jeg kommer hjem fra jobben, men er noen ting som må bare gjøres, spesielt når mannen er på jobb og vekke for 2 uker, har en liten datter så må bare ta meg sammen og prøve å gjøre litt... Er tungt, men tenker på at snart er det permisjon.

Blitt mindre her i hus også, alt tar så mye lenger tid og er mye sliten så det blir så som så... Blir jo en del dårlig samvittighet men det er bare noe jeg må finne meg i,venne meg litt til:p Har heldigvis ryddig og behjelpelig mann:)

Jeg burde vel egentlig ikke gjort så mye husarbeid siden jeg er 100% sykemeldt pga bekkenet, men jeg klarer ikke å la være heller. Har jo uansett fått beskjed hos legen om å ikke sitte for mye i ro så.. Jeg lager middag, baker brød, tar oppvasken, vasker, bretter og henger opp klær, rydder og sorterer og vasker badet av og til. Tar alt med gode mellomrom så går det fint. Samboer tar støvsugingen og søpla så jeg slipper å anstrenge bekkenet for mye:)

Det går i bølger, noen ganger kan jeg ta ganske mye husarbeid og andre ganger sitter jeg i sofaen :(

Gulv og å bøye seg er nærmest umulig da :(

Skal ta å vaske klær Kl 13.00 og gleder meg ikke til det idag!
Snuppa hadde et uhell i senga vår så to typer madrassbeskyttelse skal vaskes med dyne og div andre ting.
Er en trapp ned og tungt nok å få alt dit :(

Sliter veldig med bekkenløsning og kynnere, så her tar samboer seg av nesten alt. Han er helt fantastisk! Lager mat, vasker klær og hus.. Prøver å hjelpe til med litt innimellom, men har fått helt forbud mot å tømme oppvaskmaskinen og å støvsuge blant annet, så der får jeg streng beskjed dersom jeg skulle prøve meg.. :P

Back
Topp