Husarbeid

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Hvem gjør husarbeidet hjemme hos dere?

Mannen jobber borte her, så jeg står for så og si alt av husarbeidet.
Han får lov til å vaske sitt eget tøy. Mitt og barna sitt får han ikke røre.
Han vasker nemlig alt blandet i en maskin! Jeg sorterer :D

Utover det er ikke mannen god på husarbeide her..
Men nå trives jeg med å gjøre det, så jeg får det på min måte :P

Som regel bare jeg :mad:

Flyr rundt her som en gal idag, og har mest lyst og kaste gubben på dør. Haha, har visst stadig lyst til det om dagen. Går fort over da! :D

Som regel bare jeg :mad:

Flyr rundt her som en gal idag, og har mest lyst og kaste gubben på dør. Haha, har visst stadig lyst til det om dagen. Går fort over da! :D

Samme som her.. bare her går det ikke like fort over.. :p

Sent from my HTC One V using BV Forum

Begge to :) Jeg godtar intet annet enn full likestilling i heimen, haha..
Mest fordi jeg ikke orker å ta mer enn ham, fordi jeg er lat ;)

Blir som regel jeg som tar mesteparten, men mannen er flink med støvsugeren og til å rydde unna på kjøkkenbenken. Han tar også sitt eget tøy og vasker det ( fått forbud mot å røre mitt etter ett fargeuhell :S ) . Men pga bekkenplager har det nå vært lite vask av hus altså....mannen vasker nemlig ikke han, bare støvsuger hehe, raringen :)

Jeg gjør alt selv, henter ved, vasker hus, vasker klær ja absolutt alt som kan tenkers så gjør jeg det sjææl:)

her er det ikke no gubbe, bare en svæææær hund (Rottweiler) som røyster verre enn verst nå:/

Jeg gjør alt selv, henter ved, vasker hus, vasker klær ja absolutt alt som kan tenkers så gjør jeg det sjææl:)

her er det ikke no gubbe, bare en svæææær hund (Rottweiler) som røyster verre enn verst nå:/

Vettu, det er faktisk en ting jeg trur må være deilig med og være aleine. Du rydder og vasker etter deg selv og hunden. Istedenfor en forbanna gubbe som ikke gidder!!:mad::p

Vettu, det er faktisk en ting jeg trur må være deilig med og være aleine. Du rydder og vasker etter deg selv og hunden. Istedenfor en forbanna gubbe som ikke gidder!!:mad::p

Det har du veldig rett i, når jeg har laga middag, er det å vaske det jeg har brukt, så spise å så rett i oppvaskmaskin :)

og er det en dag jeg ikke orker tar jeg det dagen etter, har veeeeldig støv på hjernen, så støvsuger hver dag, vasker ca annenhver el hver tredje dag, som regel ikke klær å vaske, tar det ener en maskin er full, sånn hvis jeg ser Okei nå er det nesten en mørk maskin klar ja da bruker jeg mørke håndklær når dusjer, sånn at maskin blir full, jeg har sånn greie At jeg må ha kontroll på alt og hvor alt er, jeg har lister på alt, fra hva som må gjøres i huset, hva jeg mangler til prinsessa osv:)

litt gal jaaaa men men :)

Her i huseter det jegsom gjør alt av husarb, og trives med det:) dafårjeg gjort ting slik jeg vil og jeg vet hva som er vasket og hvordan:) matlaging har det bestandig vært hn som har gjort, da han er den flinkeste, men nå som jeg går hjemme er det jeg som må prøv meg:) men han tar seg av alt av arb ute, biler, sånn mannfolk arb:)

Jeg gjør alt!! Hender jo at han plutelig får et innfall...men klesvask er han fritatt fra.

Men han må gjøre alt det tunge ute om sommeren da,ett mål tomt!

Han står som regel for støvsuging (ellers hadde det blitt gjort veldig sjelden.. *rødme*) og så vasker han av og til klær. Jeg går hjemme for tiden så da blir det jeg som rydder og vasker.
Men han er veldig flink når han må :)

Her er det mannen som har stått for rengjøring de siste 2 årene pga min dårlige form. Han har ikke vært så veldig aktiv,men tatt et skippertak innimellom. Mer enn hva jeg har orket hvertfall,så kan ikke klage. Nå etter jul har han støvsuget og vasket en gang i uka. Veldig fornøyd med det :)

Ellers har vi en avtale om at jeg lager middag og han rydder etter middag. Har han en sjelden gang laget middag er det jeg som rydder. Men om han har laget middag så er det fordi jeg ikke orket og da går jeg som regel og legger meg et par timer etter middag,så er ikke sikkert jeg rydder allikevel.

Jeg har ansvar for klesvask,det er absolutt tryggest ;)

Hvem gjør husarbeidet hjemme hos dere?

Mannen jobber borte her, så jeg står for så og si alt av husarbeidet.
Han får lov til å vaske sitt eget tøy. Mitt og barna sitt får han ikke røre.
Han vasker nemlig alt blandet i en maskin! Jeg sorterer :D

Utover det er ikke mannen god på husarbeide her..
Men nå trives jeg med å gjøre det, så jeg får det på min måte :p

Her gjør jeg mesteparten, fordi jeg nesten har "tvangstanker" om hvordan det skal gjøres ;) men er veldig heldig som har en mann som hjelper med autested ett smil :)

Her gjør jeg mesteparten, fordi jeg nesten har "tvangstanker" om hvordan det skal gjøres ;) men er veldig heldig som har en mann som hjelper med autested ett smil :)
Sånn er det her i heimen å! Alt må gjøres på min måte for at det skal bli bra nok (ifølge meg selv:p), så da kan jeg vel ikke klage på at ingenting blir gjort heller :)

Jeg gjør alt!! Hender jo at han plutelig får et innfall...men klesvask er han fritatt fra.

Men han må gjøre alt det tunge ute om sommeren da,ett mål tomt!

Jeg klipper gresset selv :P og freser gården om vinteren :P

Nå begynner eldste å bli så stor og glad i motoriserte "leketøy", så nå kan jeg lære opp han til å klippe plenen :P

Back
Topp