Husarbeid.

Anita89

Elsker forumet
Hvordan fordeler dere husarbeid?

Siden jeg er arbeidsledig, så gjør jeg det meste, eneste jeg ikke klarer er å støvsuge for jeg blir helt vond i ryggen av det. Noen andre som har merket det?
Snakket med jordmor om det, og hun sa at støvsuging tok veldig på ryggen, og hvis en fortsatte så kunne en risikere at ryggen ble enda verre og det går lengre tid før den blir fin igjen.

Jeg studerer over nettet og er også hjemme. Men er så heldig at mannen min tar seg av støvsugingen, på grunn av ryggen og hoften min. Men jeg gjør andre ting :) Men vi deler på alt :)

Eg går nå heime, så prøver å gjer alt husarbeidet, men støvsuge og vaske gulvene klare eg ikke pga bekkenet, ( er ikke alltid like flinkt til å passe på det med støvsugeren, så det går ganske godt utover bekkenet)
+ eg lager alt av mat.

Da er det slik som meg:) Her er samboer også veldig flink med støvsuging. Jeg gjør det meste av det andre som må gjørs:) Der i blant matlaging til han kommer hjem fra jobb :)

Med en mann som er reisemontør så sier det seg selv at 90% av husarbeidet faller på meg. Jobber selv fullt, har vesla på 2 og gravid, så her blir husarbeid nedprioritert, tar kun det som er viktigst for at det skal kunne komme folk inn dør og vi skal ha rene klær, resten tar man en gang i ny og ne. Mannen er noen lunde flink å hjelpe til når han er hjemme, men oftest ender det opp med at jeg må be om hjelp ;)

Her jobber begge fullt, så dagene fyker av gårde. Jeg lager middag, han rydder og vasker kjøkkenet. Ellers rydder vi og vasker klær sånn når d trengs begge to. Vasking og støvsuging har vi vaskehjelp til hver 14.dag.

Vi tar det som trengs å gjøres etterhvert og når vi begge er hjemme tror jeg det er ganske jevnt fordelt..
Eneste er at jeg jobber mye kvelder så de dagene bruker jeg ofte formiddagen på husarbeid sånn at mannen kan bruke tiden sammen med barna når han kommer hjem;)

Her gjør jeg det meste av husarbeidet....

Vi jobber begge 100 %, men han jobber litt overtid også :)

Jeg lager all maten og vasker alle klærne, men ber han om å henge opp noe innimellom.

Jeg tar også det meste av oppvaska, men der deler vi litt.

Han tar det meste av støvsuginga, mens jeg vasker :)

Her gjør jeg alt alene ;) Men nå er jeg alene dette svangerskapet også da. Og jeg er vant til å gjøre alt alene også :)
Støvsugingen er litt hard ja......  Og ta oppvasken. Da kjenner jeg det godt i ryggen.

Jeg er 100% sykemeldt så det er jeg som tar husarbeidet i ukene, stort sett. Men siden jeg har vert fryktelig dårlig i svangerskapet, så har mannen vert kjempeflink til å ta huset når jeg har lagt flatet ut, selv om han jobber fullt! Flinke mannen Nå som jeg er oppegående igjen (dessverre setter bekkenet en stopper for jobben min men..) så får jeg unna det meste om dagene mens tuppene er i bhg / på skole og han er på jobb, men i helgene er det forholdsvis jevnt fordelt, og han er bl.a. en racer på å lage mat, rydde kjøkken og vaske klær. Kan ikke klage på min kjære akkurat..emoticon

Har fått forbud av fyiso mot å støvsuge og vaske gulv, så det gjør jeg ikke ;-) Mannen gjør det aller meste her hjemme, jeg er jo 80 % sykmeldt, men det betyr ikke at husarbeidet skal falle 100 % på meg bare fordi jeg går hjemme, er jo en grunn til at jeg går hjemme.

Back
Topp