Husarbeid med barn i huset?

mammagullet

Glad i forumet
Når gjør dere husarbeid?

Jeg har ei snuppe på 2 år som går fult i bhg mens jeg jobber 100%.Sambo jobber fult og har ekstremt mye overtid for tiden- så blir ikke mye hjelp fra han. Føler aldri jeg har ork eller tid til å få gjort noe. Når vi kommer hjem er det middag, så vil jeg gjerne være litt sammen med snuppa før hun skal legge seg. Når hun er i seng er jeg sliten, og har bare lyst til å sette meg på sofaen og slappe av. Til tider flyter det her, og da mener jeg virkelig at det flyter over alt. Både sambo og jeg irriterer oss over at vi ikke klarer å ta oss sammen å holde det ryddig. Springer rundt som virvelvinder begge to så fort vi får besøk, og dette er fryktelig slitsomt.

Kan dere skrive litt om hvordan dere har løst husarbeidet hjemme, kanksje vi får litt tips og forslag på hvordan vi kan løse dette??

nå er jeg hjemmeværende da..
Men når hu eldste var liten og jeg jobbet fullt, og var alenemor, så møte jeg bare sparke meg selv i ræva og gjøre husarbeidet, selv om jeg var stup trøtt[8D]
men så var hu med pappa`en sin annen hver helg da, så gjorde litt da også..

Har ikke noe anna råd en å sparke seg selv i ræva å gjøre det selv om man er sliten.. hehe[:)]

vaske- og ryddehjelp!:)

jeg er hjemmeværende, mannen er i nordsjøen og mini har barnehageplass og er der noen timer, feks to-tre-fire timer noen dager, andre dager hjemme. så vi gjør begge sånne ting hvis hun er en tur i barnehagen og leker, så har vi masse tid til henne når hun kommer hjem:) men er veldig priviligert sånn sett da.. jeg hadde sikkert vurdert vaskehjelp om jeg jobbet som deg og sånn!:) ghåper dere finner en løsning på det!:)

Jeg er student og alenemamma til en jente på 3 år. Gjør husarbeid med henne i hus ja, for kvelden bruker jeg til å lese pensum og ikke minst slappe av litt.
Hun synes det er gøy å være med å hjelpe. Gir henne en klut, så går hun rundt og vasker litt[;)]

Husarbeid hva er det[8|]

Det fungete i en periode at guttungen var med , men nå lager han mer rot enn hjelp. Helt ærlig så begynner jeg å gi opp , vist jeg rydder og vasker så tar det en dag så er det like jævlig igjen , så motivasjonen min har reist på husmor ferie!!!
Jeg har vert helt hysterisk at det alltid skal være 100% over alt, men etter å ha gått på en kjempe smell å blitt helt utbrent så er husarbeid det siste jeg gjør nå om jeg er totalt sliten. Husarbeid kan faktisk vente en dag har jeg funnet ut for det forsvinner ikke [:-]

Vi er i ganske lik situasjon som dere. Begge jobber fullt og har ei datter på 2 år i barnehage når vi jobber.. Vi rett og slett bare sparker hverandre i rævva og minner oss på å rydde opp etter oss med en gang, i stedetfor å vente med å gjøre det.. Selvfølgelig hoper noe seg opp etterhvert, men ikke så mye at det vil ta tid å rydde opp igjen.. Får også snuppa til å hjelpe å rydde inn og ut av oppvaskmaskina, hun syns det er gøy/vi får tid sammen! Det tar tid, men hva annet skal man?

En ting er å rydde med to-åringen min i hus, er en helt annen med lillemor på 3 mnd[8D] Småen løper somregel rundt og fikler med ting, ser litt tv, løper litt til, snakker som en foss og henger med liksom.. Men lillemor er ikke så glad når jeg må gjøre husarbeid[8D] Tar det i rykk og napp mens hun sover eller har henne i bæresjalet[;)]

ORIGINAL: Ida82

Vi er i ganske lik situasjon som dere. Begge jobber fullt og har ei datter på 2 år i barnehage når vi jobber.. Vi rett og slett bare sparker hverandre i rævva og minner oss på å rydde opp etter oss med en gang, i stedetfor å vente med å gjøre det.. Selvfølgelig hoper noe seg opp etterhvert, men ikke så mye at det vil ta tid å rydde opp igjen.. Får også snuppa til å hjelpe å rydde inn og ut av oppvaskmaskina, hun syns det er gøy/vi får tid sammen! Det tar tid, men hva annet skal man?

Akkurat detter er noe jeg prøver å minne sambo på titt og ofte. Har til og med prøvd å kommer med forslag om bøter hvis vi ikke rydder opp med en gang, men det var han ikke enig i. Er så j... frustrerende når man prøver å holde det ryddig. Ofte så er vi flinke 2-3 dager, så begynner den ene å bli litt sløv, noe som resulterer i at den andre blir litt irritert og frustrert så blir sløv den også. Ofte tenker jeg da hvorfor skal jeg rydde når han ikke gjør. Som regel er det jeg som må ta det senere uansett, og så blir jeg bare ennå mere irritert.[:'(]

akkurat nå er det pappan som er hjemme her,, han er flink til å rydde litt rundt i huset, vaskinga er han vel ikke så gira på, men det er nå bra her i grunn... merker at jeg er supersliten om dagene og helgene består av så  mye anna, gleder meg nesten til januar og litt roligere mnd, så kanskje vi blir litt mer opplagte. nå skal vi begge jobbe 100% etter jul, så er spent på hvor mye husarbeid det blir her da hehe[;)]

Back
Topp