Hus

MiaDenPia

Elsker forumet
Bor i 4roms nyere 90 kvm leil like utenfor byen nå, m relativt godt kollektivtilbud, kjøpesenter og masse butikker likeved, og byen bare 15 mins busstur unna...

Nå har mannen og jeg så smått begynt å snakke om hus....

Jeg er vokst opp i byen , mannen på landet, likeså jr på 12 (bortsett fra det siste året hvor han har bodd 50 50 på landet og i byen og stortrives her
Jeg er avhengig av buss

Nå har gubben begynt å drømme om hus på landet (da han liker att naboene ikke bor tett oppi, han har venner der, samt mye rimeligere priser der)

Jeg stortrives her vi bor i likhet med jr, men kunne gjerne hatt hus etterhvert

Dilemma dilemma
Landet kontra byen:

Negativt med landet:
Færre busser 1 i timen kanskje
Lengre vei til byen (sentrum) 30 -45 minutt
Tungvindtere med besøk og dra på besøk
Ungen får lengre vei til venner og skole
Mer kjøring av barn

Positivt:
Stille og fredelig
Naboene bor ikke tett på
Kan stortsett gjøre som man vil
Billigere huser

Byen:
Negativt
Man bor tettere og må ta mer hensyn
Dyrere

Positivt:
Bedre kollektivtilbud
Kortere vei til alt
Lettere å få og dra på besøk

Hjelp any1

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Bor i 4roms nyere 90 kvm leil like utenfor byen nå, m relativt godt kollektivtilbud, kjøpesenter og masse butikker likeved, og byen bare 15 mins busstur unna...

Nå har mannen og jeg så smått begynt å snakke om hus....

Jeg er vokst opp i byen , mannen på landet, likeså jr på 12 (bortsett fra det siste året hvor han har bodd 50 50 på landet og i byen og stortrives her
Jeg er avhengig av buss

Nå har gubben begynt å drømme om hus på landet (da han liker att naboene ikke bor tett oppi, han har venner der, samt mye rimeligere priser der)

Jeg stortrives her vi bor i likhet med jr, men kunne gjerne hatt hus etterhvert

Dilemma dilemma
Landet kontra byen:

Negativt med landet:
Færre busser 1 i timen kanskje
Lengre vei til byen (sentrum) 30 -45 minutt
Tungvindtere med besøk og dra på besøk
Ungen får lengre vei til venner og skole
Mer kjøring av barn

Positivt:
Stille og fredelig
Naboene bor ikke tett på
Kan stortsett gjøre som man vil
Billigere huser

Byen:
Negativt
Man bor tettere og må ta mer hensyn
Dyrere

Positivt:
Bedre kollektivtilbud
Kortere vei til alt
Lettere å få og dra på besøk

Hjelp any1

Altså jeg kommer også fra byen, og mannen mer på landet. Jeg ville såklart bo i byen av samme grunn som deg, men jeg tok sjangsen og flytte til et fredeligere sted. Jeg trodde jeg kom til å hate det, men det er det beste jeg noengang har gjort, og vesla stortrives :-) kan ha basseng ute i Hagen, ligge å sole meg mens hun bader, føler vi lever i vår egen lykkeboble :-) og det er ekstra koselig de dagene vi drar til byen :-)

Bor selv 30min fra sentrum, og kunne aldri tenkt meg å bo nærmere... Her er buss kjempebillig, og det går mange busser. Bil er gull hvis busstilbudet ikke er så bra... Lett å slappe av når man kommer hjem på ettermiddagene, når man kan slippe snella ut uten å bekymre seg for trafikk og div.. :) lett å komme i kontakt med folk når man har barn :)

Det spørs hva du kaller landet. Jeg bor på landet og det er ikke noe problem. Vi bor som nærmeste nabo til skolen og sentrum. Det tar 30 min med toget til Oslo eller 45 min med buss til Jessheim. Noe som i grunn er rart siden jessheim er nærmere. tar meg ca ti min å gå til toget, så det er ikke akkurat fælt. det tar to min å gå til matbutikken. Men vi kjører hvis vi skal ha noe de ikke har her. jeg kommer egentlig fra Lillehammer, så dette er mer på landet for meg, men synes det er kjempe koselig å ha stor hage og ikke være redd for veien. Man kan bo på landet uten å være langt unna butikker og sånt. Bare å flytte nærme ett sentrum.

Der jr er vokst opp er det 1 time å gå til nærmeste butikk, 40-45 minutter med buss til byen, og den går ett par ganger til dagen , man må busse til skolen,

Der mannen tenker på er litt nærmere byen men buss tilbudet er fortsatt dårlig, og enkelte plasser er det opptil 15 minutter til nærmeste buss stopp, nærmeste matbutikk tar vell 20 minutter å gå til tenker jeg, en bitteliten joker.

Små bruk og huser som ligger spredt på store tomter, lang vei til butikk og sentrum , dårlig fritidstilbud, ungene må ofte hentes og bringes ...

Ville valgt et sted der det er litt naboer jeg da, og ikke alt for langt fra skole/ butikk og lignende.. Dere er jo to o valget om å flytte, så best om begge er fornøyde med valget :)

Skal først overta boligen vi bor i, leier, også må den selgest... går nok litt tid, men etter en kikk på finn har jeg blitt litt mere lysten på ett eventuelt liv på landet, men vi får se hva det blir til etterhvert ..

Er ett hus tilsalgs på landet ikke så langt fra folk og fe spell nytt, med hele 4 soverom pluss vaskerom og bad og ikke så veldig langt unna svigermor heller

Til en kurrant pris men jeg må nok bare smøre meg med tålmodighet

Vi trenger i utgangspunktet bare 3,

Men vil ha ett ekstra rom som kombinert tv stue/og gjesterom (være seg soverom eller kjellerstue)

Back
Topp