Hurtigtest

Har sett på normal i alle fall ! Og på nett, da..

Normal er billigere enn apotek.

Billigetester som mange av oss har et forhold til for andre tester, selger også disse korona - testene.

Byggmakker eller noe sånn også.

Vurderer sterkt å nappe med meg noen neste gang jeg er et sted de har.

Bestilte vanlig test for min datter i dag tidlig. Time i morgen formiddag og svar derved trolig torsdag ettermiddag. Tre dager borte fra skolen. Pga en sår hals.

Og først når svaret foreligger vet vi om vi må si til mine foreldre som hun var på camping med i helga at de er nærkontakter. Og hele klassen, hun var jo på skolen på mandag.

Hell i uhell da, kusina som var på samme campingtur ble testet i dag, så de får vel svar i morgen og det gir oss vel en indikasjon på hvilket svar vi kommer til å få.

Jeg vet jo at en hurtigtest ikke er godt nok til å bekrefte eller avkrefte, men det kunne i alle fall gitt en antydning om vi måtte varsle halve verden at de er nærkontakter for hun hadde jo søren meg hpndball trening i går og det har de sammen med 4. Klasse. Hun går i femte. De er felles lag. Det er også 6. Og 7, men sidne 7. Er på leirskole hadde de felles trening med de få 6. Klassingene også.

Vurderer sterkt å nappe med meg noen neste gang jeg er et sted de har.

Bestilte vanlig test for min datter i dag tidlig. Time i morgen formiddag og svar derved trolig torsdag ettermiddag. Tre dager borte fra skolen. Pga en sår hals.

Og først når svaret foreligger vet vi om vi må si til mine foreldre som hun var på camping med i helga at de er nærkontakter. Og hele klassen, hun var jo på skolen på mandag.

Hell i uhell da, kusina som var på samme campingtur ble testet i dag, så de får vel svar i morgen og det gir oss vel en indikasjon på hvilket svar vi kommer til å få.

Anbefales ordinær test ved symptomer :)

Anbefales ordinær test ved symptomer :)
Jada. Hun har time til ordinær test, men det er 26 timer etter jeg bestilte den, og normalt sett rundt 30 timer deretter å vente på svar. Så det hadde vært greit å kunne ta en sånn mens vi venter. Som du ser i mitt neste innlegg så er det et hav av potensielle nærkontakter som følge av skole på grønt nivå og fritidsaktiviteter likeså.

Jeg vet jo at en hurtigtest ikke er godt nok til å bekrefte eller avkrefte, men det kunne i alle fall gitt en antydning om vi måtte varsle halve verden at de er nærkontakter for hun hadde jo søren meg hpndball trening i går og det har de sammen med 4. Klasse. Hun går i femte. De er felles lag. Det er også 6. Og 7, men sidne 7. Er på leirskole hadde de felles trening med de få 6. Klassingene også.

Enig i dette. Kjenner til barn som har fått utslag på hurtigtest, så mens man venter på ordinær test er det sikkert ikke dumt

Jada. Hun har time til ordinær test, men det er 26 timer etter jeg bestilte den, og normalt sett rundt 30 timer deretter å vente på svar. Så det hadde vært greit å kunne ta en sånn mens vi venter. Som du ser i mitt neste innlegg så er det et hav av potensielle nærkontakter som følge av skole på grønt nivå og fritidsaktiviteter likeså.

Leste ikke videre innlegg :p tenkte bare det var greit å informere tilfelle folk ikke visste det :p skjønner da at poenget ditt var å få informert tidlig om positiv test, men ikke å «frikjenne» henne

Trolig er nok ungen bare forkjøla altså, og ikke så veldig forkjøla heller. Men en hurtigtest kunne gjort meg litt tryggere på å gå på jobb i dag, vi skal ut og spise middag.

Leste ikke videre innlegg :p tenkte bare det var greit å informere tilfelle folk ikke visste det :p skjønner da at poenget ditt var å få informert tidlig om positiv test, men ikke å «frikjenne» henne
Frikjennes kan hun selvsagt ikke av en hurtigtest nei

Men vi ser jo hvordan dette som antakelig er en forkjølelse sprer seg.

Kusina som går på en annen skole var litt forkjølet søndag kveld og antatt "litt for lite kledd på fjellet", men ble holdt hjemme mandag. Testet i går.
Mi var fin søndag. Litt rusk mandag som gikk over med frokost så det tenkte vi ikke på, men vondt i halsen tirsdag, bestilte test som altså blir i dag, onsdag. Hun fikk hodepine i løpet av dagen. Nabojenta var litt snørr i går, men ikke noe mer syk, men i dag har hun sår hals.

I mellomtiden er vi altså kommet til onsdag og enda vet ingen helt sikkert at det er en forkjølelse, og det sprer seg.

Her brukes hurtigtester av kommunen også , så testes de vanlig noen dager senere

kommunen her sier at de bruker hurtigtest ersom noen må testes i helga, samt at de gjør det når det haster med smittesporing, men da i tillegg til vanlig test.

Ja, også har i to gratis ikke-kommunale hurtigtststasjoner i kommunen, så sånnsett er det jo ganske greit få testet seg, men de to hurtigteststasjonene er jo ikke for dem med symptomer da, så et hjelper ikke i sånne situasjoner somvr, så mannen ser om han dumper over noen hurtigtester så vi kan h i tilfelle en annen gang

Tok både hurtig og vanlig av den grunnen du beskriver. Mellomste som var syk her. Hadde flust av symptomer men som jeg sa - det er helg, mange reiser bort.. surt hvis vi hadde fått et positivt resultat lørdag ettermiddag og så skulle smittesporingsteamet begynne å hanke inn 17 klassekamerater..
vi satt i ventekarantene til begge testene kom negative tilbake, men hurtigtest fikk vi ta som et føre var i tilfelle. :)

Her brukes hurtigtester av kommunen også , så testes de vanlig noen dager senere

Her brukes det også som et supplement. Ved symptomer tas begge deler her også, hurtigtest for å sette inn tiltak tidlig ved positiv test, men man må her ta ordinær test ved symptomer. Ved testing i stedet for karantene tror jeg de tar begge deler initielt og så hurtig etter noen dager

Her tar barna hurtigtast på skolen ved smitte. Er den positiv må de hjem i karantene og ta den andre testen. Men er den negativ så blir de på skolen og kan fortsette. Men dette gjelder jo om man ikke har symptomer. Ene sønnen min skal testes i morgen kun for sikkerhetsskyld. Han er kun tett i nesa og litt survette. Andre sønnen min får med test hjem på fredag fordi ett barn i bhg har testet positivt, men sønnen min har ingen symptomer.

Back
Topp