Hurra!!!

*Utålmodig*

Forumet er livet
Er delvis "friskmeldt" fra svangerskapsdiabetesen!!! Trenger ikke insulin..... Trenger ikke måle før og etter hvert måltid!!! Fine målinger i ei hel uke nå! Bare fortsette kostholdsmessig som jeg gjør!! (Er litt nazi altså!)
En bekymring mindre i innspurten!
 
Hurra! Så flink du er :)
 
Takk-takk!!!
Hater nåler, så rimelig letta for å si det sånn!!!

Å måle blodsukker før og etter måltider har også vært litt bevisstgjørende ift hva som sender blodsukret opp og ikke.... Så for eksempel stor forskjell om jeg hadde spist brød (selv om det var grovt) eller sånne hjemmebakte knekkebrød. Heldigvis er jeg glad i de knekkebrødene!!!
Har også forbannet meg på at om jeg skal ha i meg noe søtt, skal det ikke være i flytende form som div drikker, da skal jeg kose meg med en iiiis!!!
13 dager igjen nå, så skal klare dem også! ;)
 
Så flink du er! :D

Jeg måtte begynne med insulin, dessverre :( Å bare regulere med kosten er ikke nok her.
 
Så flink du er! :D

Jeg måtte begynne med insulin, dessverre :( Å bare regulere med kosten er ikke nok her.

Huff! Det er noe dritt! Kjente jeg ble overfokusert på hva jeg spiste og når!
Er bare 13 dager til planlagt KS her, og med de verdiene jeg har målt, så de ingen grunn til å behandle. Håper det blir lett å regulere med litt insulin for din del da. Er jammen ikke lett dette!!!
 
Huff! Det er noe dritt! Kjente jeg ble overfokusert på hva jeg spiste og når!
Er bare 13 dager til planlagt KS her, og med de verdiene jeg har målt, så de ingen grunn til å behandle. Håper det blir lett å regulere med litt insulin for din del da. Er jammen ikke lett dette!!!
Har bare nattinsulin. Fikk faktisk reaksjon på en veldig lav dose, så jeg måtte nesten begynne på null. Men nå er det ikke lenge igjen til jeg er ferdig :)
 
Kan jeg spørre hvilke verdier du har?
Jeg har også kostregulert dia. Den har forverret seg, som forventet ifølge legen. Måling 2t etter sukkerbelastningstest var på 11 sist.
Jeg merker ingenting til det.
 
Kan jeg spørre hvilke verdier du har?
Jeg har også kostregulert dia. Den har forverret seg, som forventet ifølge legen. Måling 2t etter sukkerbelastningstest var på 11 sist.
Jeg merker ingenting til det.

Hadde en verdi på 10 etter 2 timer. (10,3 eller noe sånt) Men langtidsblodsukret lå på 5,6..... Ikke hatt noe sukker i urinprøvene, men har vært veldig bevisst på å ikke spise særlig sukker uansett.
Har målt før og etter måltider i ei uke nå, og fastende på morgen har ligget stabilt på 4,0-4,6. Den høyeste målingen jeg har hatt er 8,2 etter en lunsj jeg slo til med en is!!! (Måtte bare teste!!!)

Merker heller ikke særlig til det egentlig.
 
Back
Topp