Hurra for sure sjefer!

MammaTilN<3

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Ble satt i en veldig vanskelig situasjon på jobb i dag (sykepleier) og måtte fortelle sjefen min at jeg er gravid på en litt dum måte. Han ble seriøst kjempe sur, og sa det var trasig.. Var utrolig ekkelt og ubehagelig, og nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til han. Har heller ikke skrevet kontrakt for stillingen jeg har fått enda, så det er jo kjempe morsomt :(

Ble satt i en veldig vanskelig situasjon på jobb i dag (sykepleier) og måtte fortelle sjefen min at jeg er gravid på en litt dum måte. Han ble seriøst kjempe sur, og sa det var trasig.. Var utrolig ekkelt og ubehagelig, og nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til han. Har heller ikke skrevet kontrakt for stillingen jeg har fått enda, så det er jo kjempe morsomt :(
Herregud for en idiot! Har han sjefer over seg? Hadde klagd til de med en gang, skal jo ikke være lov å oppføre seg sånn! Har du "fått" stillingen skal det muntlige holde frem til du får skrevet kontrakt :)

Herregud for en idiot! Har han sjefer over seg? Hadde klagd til de med en gang, skal jo ikke være lov å oppføre seg sånn! Har du "fått" stillingen skal det muntlige holde frem til du får skrevet kontrakt :)
Har fått tilbud om stillingen per post ser jeg skriftlig måtte takke ja, så sånn sett går det bra :) Tror ikke han kan ta den fra meg, men kan godt hende han har lyst.. Kjenner hele dagen ble ødelagt.. Sliter litt med å konsentrere meg, og siden jeg er ny og han er sur tør jeg heller ikke spør han om diverse jeg egentlig trenger å vite..

Har fått tilbud om stillingen per post ser jeg skriftlig måtte takke ja, så sånn sett går det bra :) Tror ikke han kan ta den fra meg, men kan godt hende han har lyst.. Kjenner hele dagen ble ødelagt.. Sliter litt med å konsentrere meg, og siden jeg er ny og han er sur tør jeg heller ikke spør han om diverse jeg egentlig trenger å vite..
Han har ikke lov å trekke tilbake en kontrakt for at man er gravid. Det er ulovelig.
Men føler med deg, jeg er gradert sykmeldt pga. Kraftig bekkenløsning. Fikk null forståelse og kjeft fra ledelsen. Er sykepleier selv og det er lite sykepleiere å oppdriv. Men helt utrolig. Jeg fikk beksjed om å forstå dem.

Dette er jo ikke noe de kan bli sure for! Hverken at man er gravid eller at man blir sykemeldt, de må jo bare forholde seg til det. Sånn som sykemelding da, man kan ikke risikere helsa for at ledelsen synes det er leit..

Så kjipt. Skjønner ikke at folk tør på bli sure for at noen er gravid. Det er ganske nedlatende. Fint at du har alt skriftlig.
Jeg hadde latt ting roe seg og se hvordan han oppfører seg videre. Og så tenke over hva du skal gjøre.
Lykke til

Sånn reagerte sjefen min sist jeg ble sm. Ble sur å sa at jeg "skyldte" han såppass at jeg ikke skulle sm meg :/ skal tilbake i full stilling i sept. Gruer meg til å fortelle at jeg er gravid :/ håper sjefen din innser at han har reagert som en dust og at han skjerper seg ♡

Vet alt om sure grinete sjefer som går langt over grensen sin:facepalm:
Jeg er så heldig at jeg nå har en sjef som viser forståelse. Hun så tidlig jeg var i dårlig form så jeg fortalte grunnen. Og har allerede avklart oppgaver jeg ikke skal gjøre pr idag.

Sjefen min reagerte ikke veldig bra sist svangerskap, men vi var midt i åpningsperioden av en butikk og jeg vet han hadde mye å gjøre og tenke på. Denne gangen kunne jeg se han ble oppriktig glad på mine vegne, og han fleiper mye med at jeg snart må ha nye bukser og spør mye om hvordan formen er. Så denne gangen kan jeg virkelig glede meg, og ikke være redd for at sjefen ikke skal ta hensyn. :)

Dette er så leit å lese! Ei jeg kjenner jobbet og som sykepleier, og hun også fikk reaksjoner fra øvre hold. Hennes jm hadde sagt hun måtte roe ned, og ikke jobbe natt grunnet mye kynnere. Da hadde arbeidsplassen svart med at det godtok de ikke, og at en JM på sykehuset der hun jobbet måtte se på det, og skulle ta en avgjørelse... Veldig trist!!

Godt jeg ikke er den eneste som mener oppførselen er bak mål :) Jeg skal se om han skjerper seg før jeg eventuelt tar det videre.. Litt dumt å gjør slik at det eskalerer uten grunn :p Men takk for alle råd og støtten! :)

Bare reaksjonen i seg selv er diskriminering! En mann hadde aldri fått den reaksjonen!!

Back
Topp