Hurra for siste UL

_tredjepåvei

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberbarna 2019
Marsboerne 2023
I dag har jeg vært å kikka på lillegutt i magen for siste gang før han kommer ut, og tanken på at neste gang jeg ser han er det på sykehuset og mest sannsynlig i armene mine( med mindre det blir UL ved fødselen) er kjempe spennede, jeg gleder meg til å møte prinsen min. Fikk bare positive tilbakemeldinger og prinsen ligger der han skal på både hode kurven og mage kurven. Utifra kurvene veier han ca 2900 gram allerede og jeg tror jeg får en stor og fin liten gutt i og med at jeg har 5 og en halv uke igjen til han kommer og de legger på seg 200gram i uka på slutten sies det? Hodet hans ble festa i uke 31 of nå ligger han godt ned i bekkenet. Jeg kjenner mye press og kvalmen jeg hadde i begynnelsen av svangerskapet har kommet tilbake nå. Rommet til lille gutt står klart, alt av klær er vasket, sykehusbagen pakket, og vugga står også klar med dyne oppi. Så nå venter vi bare på de siste ukene. Har merket stor forandring på aktivitet etter uke 30, det er fullt kjør og han hikker 2-3 ganger om dagen! Hvordan er siste ukene deres? Har noen vært på ultralyd i det siste?:)

Hei :) er i uke 34 pluss 3 og skal på min siste ul 2 oktober :) termin 24 oktober:) var på ul i år å min veide da rundt 2200 gram ca :-) har merket at det er mindre liv i magen etter uke 30 men større bevegelser når det er liv om du shønner :-) når er din termin?:)

Så gøy:-) har termin 24 oktober jeg også, men føler på me at han kommer tildigere enn det. Spennende:):)

Ååååh så artig :D ka e din egen ul da?:) e den også 24?:) føle du den har festet seg? Blir spennende dette før Åss begge :D e det første?:)

Ultralyd terminen er 24 ja, hvis det var det du tenkte på?:) kjente ikke at han festa seg, men kjenner det nå som han har beynt å presse seg nedover mye mer. Dette er min første ja:) så er kjempe gøy. Vet du hva du får? :)

har bare ett spørsmål, jeg har ikke vært på Ul siden uke 17.. Ser det er noen av dere som har vært på Ul etter uke 30.. er dette noe alle skal eller har dere selv bestillt time til dette?

Ja meinte d :) åååh spennanes, trur ikkje min har festa seg enda da :-( ja det blir gutt :D hva blir din ?:)

Du kan bestille time privat eller snakke med jordmor at du ønske så sende hun brev t sykehuset :) æ får oppfølging pga todelt livmor så e derfør æ e så ofte :)

Var på ultralyd i uke 32 (for å sjekke morkakas plassering). Da ble knøttet estimert til å veie 1950 gram, det er vist spot on på gjennomsnittlig vekstkurve. Så da antok jordmor at knøttet kom til å veie 3500 dersom ho blir født ved termin..  Og termin er bare 3 uker til! Gleder meg =)

Så spennanes og godt å høre at guttn har det bra :)
Va på ultralyd på tirsdagen og da va æ 37+1. Vekstestimering pga sukker i urin og at min mamma hadde svangerskapsdiabetes da ho gikk me mæ :) Fikk og beskjed om at alt va i skjønnaste orden me lillegutt <3 Ut fra de målan ho fikk tatt va han ca 3000g nu og ville dermed ligge på ca 3500-3600 til termin. Blir spennanes å se om de tallan stemme eller ikkje, har jo lest at det kan være store avvik på dissa vekstestimeringen :) Det viktigste e i allefall at guttn e frisk og fin <3 Glede mæ sånn te å treffe han <3

Gutt her også ja:-) Han gynekolgen som tok tidlig UL på meg når jeg var 10 uker på vei ville gjerne ha meg tilbake mot slutten av svangerskapet, så er bare derfor jeg var på UL igjen nå. Han har ikke der beste systemet, ikke akkurat topp moderne så jeg tar de talla han fikk veldig lett da. Bare han legger på seg som han skal er jeg fornøyd! Gynekologen sa det at alle måler forskjellig så det han fikk av vekt var kanskje ikke nøyaktig selvfølgelig.

Åh artig ;))!mye gutter i år føle æ :-) Nei di tallene tar ikkje å heller så høytidelig e så mange som har tatt totalt feil;-)

Jeg var på privat ultralyd i uke 32 og 34, er nå kommet til 37+3. Ble anbefalt ekstra kontroll pga at babyen er litt liten (lang og tynn sies det :-) ). I uke 35 ble han estimert til 2400. Gynekologen mente også at han kan komme før tiden, så jeg venter i spenning :-).

Kommer han før så har ikke du lenge igjen da, så spennende:-)

Vil bare si til dere som tror dere får før tiden, der legen, gynekolog har sakt det....

Det kan de ikke vite!!!!

Det blir himmla lang ventetid for dere om dere tror det! Fikk beskjed om det sist da jeg ventet min første, at hodet var festet, og han ialefall kom to uker før dersom ikke tidligere...

Jeg gikk 15 dager over..... 

Gullklump skrev:

Vil bare si til dere som tror dere får før tiden, der legen, gynekolog har sakt det....

Det kan de ikke vite!!!!

Det blir himmla lang ventetid for dere om dere tror det! Fikk beskjed om det sist da jeg ventet min første, at hodet var festet, og han ialefall kom to uker før dersom ikke tidligere...

Jeg gikk 15 dager over..... 

Helt sant det du sei der;)

En fødsel starter selvfølgelig akkurat når den selv vil :P Ingen kan vite noe ting. :-D
Ut skal de i hvertfall, om det er før, på tide, eller etter:)

Back
Topp