Hurra for NAV *svangerskapspenger*

Martes

Elsker forumet
16 desember var jeg hos JM som ville sette meg på svangerskapspenger, hun begrunnet dette med at Nav vil at man helst bruker svangerskapspenger i stedet for sykepenger når man er gravid. Greit nok for meg, siden utbetalingene blir det samme. I dag har jeg fortsatt ikke sett noe til utbetalingene og tok en telefon til Nav.
2 mnd vente tid må jeg belage meg på! [:@] Dette ble ikke nevnt når jeg leverte papirene mine til Nav. Spurte hvor lang beandlingstid det hadde vært om jeg hadde blitt sykemeldt, 2 uker var svaret!
Svarte dama at hadde jeg vist det så hadde jeg jo aldri gått for svangerskapspenger... Hvem har råd til å være uten lønn i 2 mnd (eller lenger om man må vente til siste i mnd for da er det utbetaling..)[>:]
Gudsjelov har jeg en samboer med inntekt, men kommer til å bli tøffe 2 mnd. [:@][:'(]

Jeg hadde svangerskapspenger!

De må ha mer bekreftelser enn ved en sykmelding!

Når man får svangerskapspenger så er man jo ikke syk, men har en arbeidsplass som kan sette fosteret i fare! Dette må Nav ha nok dokumentasjon på for å fatte vedtak!

Du har sikkert fylt ut skjema med lege/jm samt arbeidsgiver???

Tok ikke så himla lang tid her[;)]

Jeg fikk det invilget på under 4 uker. Fikk brev om at behandlingstiden var max 4 uker også.
Leverte kun skjemaet som lege hadde undertegnet og lønningskontor sendte inntektsopplysninger.

Nå hører det med til historien at NAV har klart å betale ut 100% to ganger allerede og jeg skal bare ha 30%.. ( jobber fortsatt 70%)
Jeg har vært på NAVkontoret 3 ganger og ringt 3 ganger, men ingenting skjer.
Takke seg til at jeg aldri har måtte bruke NAV før, men vært frisk og rask i mone 10 år i arbeidslivet..

ORIGINAL: Kråksjærten

Når man får svangerskapspenger så er man jo ikke syk, men har en arbeidsplass som kan sette fosteret i fare! Dette må Nav ha nok dokumentasjon på for å fatte vedtak!

Jeg hadde høyt blodtrykk sist, og nå vil de forebygge det ved at jeg jobber redusert. Arbeidsgiver skrev under på papirene som jordmor fylte ut. Alle papirene er levert Nav (fra jordmor og inntekt og skatteopplysninger)
Jeg hadde 2 ubesvarte anrop fra Nav i dag, men når jeg ringte tilbake så kommer jeg til sentralbord, og ingen som vet hvem og hvorfor jeg har blitt ringt til..

Måtte også vente lenge på at de klarte å behandle ferdig saken min. Men det var bare rot og tull fra August til november. Rotet bort papirene, de sa ikke i fra og måtte ordne ALT på nytt, enda var de heller ikke fornøyd så de sendte papirene i retur annen hver uke. Men til slutt så fikk de faktisk ut fingeren og ga meg pengene.
Husk at de gir deg etterbetaling inntil 3 mnd[;)] hvis ikke så har du også krav på nødhjelp fra sosialen.

Eneste du får gjort er å ringe og mase på dem hver dag om saken.

ORIGINAL: FrøkenDistre

Jeg fikk det invilget på under 4 uker. Fikk brev om at behandlingstiden var max 4 uker også.
Leverte kun skjemaet som lege hadde undertegnet og lønningskontor sendte inntektsopplysninger.

Nå hører det med til historien at NAV har klart å betale ut 100% to ganger allerede og jeg skal bare ha 30%.. ( jobber fortsatt 70%)
Jeg har vært på NAVkontoret 3 ganger og ringt 3 ganger, men ingenting skjer.
Takke seg til at jeg aldri har måtte bruke NAV før, men vært frisk og rask i mone 10 år i arbeidslivet..

Hun jeg pratet med i telefonen sa at Nav Østfold har 2 mnd behandlingstid. Jeg kan jo være heldig å få det gjennom før det, men må nok belage meg på litt venting..

Ved forrige svangerskap rotet Nav bort lønn og trekk oppgaven min, etter at lønningskontoret sendte det 3 ganger så fant de alle 3 [8D] Da måtte jeg også vente 2 mnd på penger... Lenge leve NAV

ORIGINAL: Martes

Jeg hadde høyt blodtrykk sist, og nå vil de forebygge det ved at jeg jobber redusert. Arbeidsgiver skrev under på papirene som jordmor fylte ut. Alle papirene er levert Nav (fra jordmor og inntekt og skatteopplysninger)
Jeg hadde 2 ubesvarte anrop fra Nav i dag, men når jeg ringte tilbake så kommer jeg til sentralbord, og ingen som vet hvem og hvorfor jeg har blitt ringt til..

Da er det ikke sikkert du har rett på svangerskapspenger! Kommer litt ann på om det er din spesielle jobb som gjør at ingen kan jobbe der som gravide eller din kropp som ikke vil fungere helt som gravid[;)]

JM bør kunne reglene nok før hun sier du ikke skal sykmeldes så håper hun kan det[;)]

Gå inn på nav sine sider og sjekk kravene[;)]

Da er det ikke sikkert du har rett på svangerskapspenger! Kommer litt ann på om det er din spesielle jobb som gjør at ingen kan jobbe der som gravide eller din kropp som ikke vil fungere helt som gravid[;)]

JM bør kunne reglene nok før hun sier du ikke skal sykmeldes så håper hun kan det[;)]

sign! jeg fikk ikke svangerskapspenger,så måte pent være sykemeldt

ORIGINAL: ohBaby!

sign! jeg fikk ikke svangerskapspenger,så måte pent være sykemeldt

Sign, har man høyt blodtrykk er man jo syk og skal ha sykepenger. Blir det samme som de med bekkenløsning - man er syk og får som hovedregel ikke svangerskapspenger men sykepenger - svangerskapspenger er for friske gravide som har en jobb som er til fare for fosteret....

Jeg skulle egentlig også gått på svangerskapspenger men min vanskelige sjef hadde aldri hørt om det før. Han er så paranoid for å bli lurt at han ville ikke skrive under på det. Uka etter permiterte han meg den rassen! [:@] Legen min prøvde å snakke med han men til ingen nytte. Hun overkjørte han heldigvis og satte meg på 100 % sykemelding slik at jeg skulle slippe å måtte begynne å søke om dagpenger og ny jobb. Og nå er jeg jo i svangerskapspermisjon så permiteringen hans gjelder ikke lenger men Gud bedre så mye stress han forårsaket! NAV var kjempegreie med meg og og ordnet fort opp i sykepenger. De var ganske sjokkert de også over hva han hadde gjort. [:'(] Toske mannen!! Jeg skal finne ny jobb før permisjonen er over ihvertfall.

ORIGINAL: Kriswizz

Jeg skulle egentlig også gått på svangerskapspenger men min vanskelige sjef hadde aldri hørt om det før. Han er så paranoid for å bli lurt at han ville ikke skrive under på det. Uka etter permiterte han meg den rassen! [:@] Legen min prøvde å snakke med han men til ingen nytte. Hun overkjørte han heldigvis og satte meg på 100 % sykemelding slik at jeg skulle slippe å måtte begynne å søke om dagpenger og ny jobb. Og nå er jeg jo i svangerskapspermisjon så permiteringen hans gjelder ikke lenger men Gud bedre så mye stress han forårsaket! NAV var kjempegreie med meg og og ordnet fort opp i sykepenger. De var ganske sjokkert de også over hva han hadde gjort. [:'(] Toske mannen!! Jeg skal finne ny jobb før permisjonen er over ihvertfall.

Noe lignende skjedde meg ved min første graviditet også!

Min sjef nektet bla, bla bla "ingen har rett på det" "tull" "sykmeld deg"...jeg: Jordmor og lege som krever det her! nav dama ringte faktisk sjefen hans og forklarte greia så papirene ble fikset over hodet hans! Han sa opp like etterpå[:D][:D] ...skilte seg også[8|][:D]

Back
Topp