Hurra for doppler!

MammatilAmalie

Forelsket i forumet
Jeg bestilte min doppler på nettet Igår å jeg så ista at den hadde kommet i posten, å på første forsøk hørte jeg ett bankene hjerte<3 både kjærsten å jeg ble like ivrige!! Så utrolig morro!:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Fikk også min i posten idag men måtte bare gi opp etter 10 min, klarte ikke å finne lyden :/ ville ikke holde på for lenge heller :) men er bare 9+2 og lite peiling på hvor og hvordan med doppler :D
Får prøve igjen en annen dag :)

Jeg er ikke så veldig langt, men jeg angrer på å ha kjøpt den. Prøvd to ganger, men null hjertelyd å høre. Skjønner hva de mener med at man blir bekymret :(

det er kjempe gøy :) jeg fant hjertelyden 9+1... har hørt den hver dag etter... men er litt vanskelig med en gang... så skjønner man blir bekymret når man ikke finner den ...

Jeg også innstilte meg på å ikke finne, men jeg var veldig heldig da:) håper dere andre også finner den, det er super morro!:)

Sant det er kjekt? Jeg har også hørt hjertelyden til lille nurket flere ganger med min angelsound :) Et lite tips til dere som ikke har fått til å høre hjertelyden ennå: Sett volumet på full guffe (hvis dere ikke alt har prøvd det).. Tror grunnen til at jeg ikke fant hjertelyden de første gangene jeg prøvde var at jeg hadde volumet for lavt.. Nå har jeg det max på hver gang, og finner hjertelyden innen det er gått ett minutt ;) Kjempe kjekt å høre, og veldig beroligende! <3 Men skjønner godt at dere som ikke finner lyden blir litt urolig - det ble jeg også i begynnelsen..

Termin 2. juni 2014 - hold deg fast lille venn <3

Bruker dere godt med krem på da jenter? Ellers er det ikke rart man ikke finner det. Men er skumle greier det der. Var sikkert inne 3 ganger på ul pga den :p

Dere som har funnet den...skjekker dere rett over skambenet, eller på sidene fra lysken og inn?

Tar man ved lysken så er det jo våres puls som kan høres.

Fant en slik en til 345 kr paa angelsounds sine sider.de skal ik vere falske!? Og kan man brukr vanlig olje eller maa man kjopr den gelen?

Kan bruke olje ja. Jeg brukte glidemiddel, haha..

Hvor fant du den til 400 kroner?:) Sånn vil jeg også ha :)

Jeg er ikke så veldig langt, men jeg angrer på å ha kjøpt den. Prøvd to ganger, men null hjertelyd å høre. Skjønner hva de mener med at man blir bekymret :(

Samme her. Angrer litt jeg også :p Men prøver å ikke tenke på det. Ikke funnet hjertelyd jeg heller.

Dere som har funnet den...skjekker dere rett over skambenet, eller på sidene fra lysken og inn?
Jeg sjekker egentlig både over skambenet og litt på siden fra lysken og inn :p Man hører veldig stor forskjell på sin egen hjertelyd (som er lett å finne med lysken) og babyen sin hjertelyd, da babyen høres ut som et lokomotiv - og hjertet slår omtrent dobbelt så fort som ditt eget :)

Termin 2. juni 2014 - hold deg fast lille venn <3

Man må bare innstille seg på at det er vanskelig å finne den første tiden. Det er ikke noe å bekymre seg for om man ikke finner den. Om feks morkaken ligger foran, er det både vanskeligere å høre tidlig og man kjenner spark seinere. Jeg bruker kun vann, men har volumet på full guffe. Første gang jeg var gravid, fant jeg den i uke 8. Da lette jeg lenge første gang. Måtte liksom vinkle den ned bak kanten av skambeinet. Denne gangen fant jeg første gang 10+0. En del høyere opp på magen. Regner med at det kanskje kan være lettere å høre for de som har vært gravide før, da livmoren vil vokse fortere oppover. Det er utrolig små bevegelser som skal til for at hjertelyden kommer og går. Man må lete systematisk og holde den en stund på samme sted, selv om man ikke hører noe med en gang.

Uansett, det er ingen ting å bekymre seg for om man ikke hører hjertet. Tror jeg hadde blitt mer stresset om jeg først fant den, og deretter ikke klarte å finne den, enn om jeg ikke hadde funnet den enda. Selv om jeg er en person som fint klarer å begynne å stresse med mange ting, er jeg av en eller annen grunn veldig rolig rundt dette med å være gravid, så jeg blir ikke stressa av angelsound. Synes angelsound er en fin ting. Hadde aldri klart å skulle vente med å se/høre babyen til i uke 19, og ikke vite om det var liv før det. Tidlig UL og litt angelsound innimellom fungerer iallfall fint for meg :-) Jeg har den rosa som kun har volumknapp/avpåknapp i ett.

Back
Topp