Hurra for bæresele!

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
Såå glad for at jeg fikk låne Ergobaby av ei venninne :) Stella er en skikkelig kosegris, så det er ikke lenge av gangen ho gidder å ligge å titte. Så nå blir det nok lettere å få gjort litt her hjemme også! Kan ikke bare sitte å kose heller, selv om det er innmari koselig ♡

Er deres babyer "flinke" til å ligge alene, eller er det bare brystet til mamma som gjelder? :)

Neh, kan ligge ligge litt hvis jeg skal gjøre meg ferdig med noe eller sitte i vippestolen mens vi spiser. Gjør stort sett det som skal gjøres når han sover. Som enn så lenge er mye av dagen.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg synes hun kan ligge en del alene, men det er jo fordi hun sover:) Noen ganger kan hun ligge alene våken også. På kvelden kan hun være litt urolig da, så da vil hun gjerne bæres. Har ikke helt fått dreisen på caboo'en ennå, så har brukt baby bjørn. På tirsdag skal vi på Bæreglede og få kurs i nyfødtbæring. Da får jeg forhåpentligvis lært meg hvordan jeg bruker caboo:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Denne snella liker ikke å ligge alene verken når hun er våken eller sover, hun skal helst kose døgnet rundt.. koselig det, men etter 6 uker med bebi klistret til meg så kjenner jeg at hun snart kan bli bedre på det. Får låne en meitai på tirsdag, håper den faller i smak så jeg kan få gjort litt..

Kurs i nyfødtbæring hadde vært noe! Jeg har en sånn bæreslynge også, men den syns jeg ikke jeg får til! Virker ikke som baby ligger noe godt oppi der liksom. Så den blir nok brukt først når baby kan holde hodet selv, og sitte i den - som jeg gjorde med Oliver!

Jeg kjøpte ergobaby med nyfødtinnlegg:) han trives så godt oppi der. Sovner med en gang. Hehe :p liker ellers å ligge i vugga å se på uroen sin og ligge i sofaen. Så lenge han ikke er trøtt/grinete eller sulten :)

Mh

Kurs i nyfødtbæring hadde vært noe! Jeg har en sånn bæreslynge også, men den syns jeg ikke jeg får til! Virker ikke som baby ligger noe godt oppi der liksom. Så den blir nok brukt først når baby kan holde hodet selv, og sitte i den - som jeg gjorde med Oliver!
Kurset er helt gratis og bare å møte opp, men da må du til Oslo da...

Kurset er helt gratis og bare å møte opp, men da må du til Oslo da...
De kan faktisk komme hjem til deg for å lære å bruke det også, hvis du bor inntil 1,5 time med tog fra Oslo. Koster ikke så mye heller:)

Mi ligger fint alene på sofaen eller i vugga.
Skal bruke ergoen når vi skal fly til uka, spent på hvordan det skal gå. Synes Nyfødtinnlegget er ganske klønete...

Sent from my iPhone using BV Forum

Kløna litt med det Nyfødtinnlegget jeg oså, men så fort jeg slutta å pakke det rundt ho gikk det greit! Nå har jeg det liksom åpent, slik at ho ligger helt inntil meg i stedet. Hvis du skjønte hva jeg mente nå :)

Kløna litt med det Nyfødtinnlegget jeg oså, men så fort jeg slutta å pakke det rundt ho gikk det greit! Nå har jeg det liksom åpent, slik at ho ligger helt inntil meg i stedet. Hvis du skjønte hva jeg mente nå :)
Ja, skjønner. Kanskje jeg skal prøve det. Sliter litt med at belte rundt hofta sklir opp også, må øve litt mer i dag kjenner jeg ;)

Nei, det var ikke bare å slenge den på seg og putte ungen nedi! Men øvelse gjør mester - jeg kommer nok til å være veldig glad for den når jeg får skikkelig dreisen på den :)

Jeg la nyfødtinnlegget i sofaen, la han oppi og satt på reima. Så festet jeg bæresæla rundt meg selv og løfta han opp og la han inntil meg og tok reimene over skuldrene og festet klipsen bak hodet mitt:)

Mh

Så siger han sammen etterhvert og blir liggende mer sammenkrøpet. Og den delen vi kan ta over hodet deres som ligger i lommen, den gjør at de blir liggende tettere inntil oss om du fester det strammere på sælene.:)

Mh

Jeg synes hun kan ligge en del alene, men det er jo fordi hun sover:) Noen ganger kan hun ligge alene våken også. På kvelden kan hun være litt urolig da, så da vil hun gjerne bæres. Har ikke helt fått dreisen på caboo'en ennå, så har brukt baby bjørn. På tirsdag skal vi på Bæreglede og få kurs i nyfødtbæring. Da får jeg forhåpentligvis lært meg hvordan jeg bruker caboo:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Hvordan var kurset?? Jeg hadde tenkt meg dit, men plutselig gikk formiddagen, gitt... Tar en tur neste tirsdag, tenker jeg. :)

Hvordan var kurset?? Jeg hadde tenkt meg dit, men plutselig gikk formiddagen, gitt... Tar en tur neste tirsdag, tenker jeg. :)
Det var mer kundeveiledning enn kurs, men jeg fikk god hjelp. Først med dokke og så med baby. Skjønte det litt mer nå. De prøvde ikke selge oss noe heller:)
Veldig fin butikk, de hadde masse ammeklær også.
Tenker vi drar tilbake dit til sommern når vesla er rundt fire måneder. Da kan vi kjøpe oss en bæresele også. Det som er bra er at man får prøve selen og får god hjelp til hvordan den skal brukes. Så risikerer man ikke å kjøpe feil:)

hvordan føler du det går å bære for bekkenet? jeg har prøvd å bære i elastisk sjal og etter ca 30min fikk jeg vondt i bekkenet...

Bæresele er helt fantastisk :) vesla er så kosesyk, og kunne ikke ligge alene de første ukene. Jeg kjøpte meg et elastisk sjal som jeg bruker masse! Det er det eneste som roer henne på kvelden. Nå skal vi på hytta og tenkte jeg skulle bruke manducaen der. Den brukte jeg mye til storesøster også :)

Ergobabyen har i alle fall ikke hatt noen innvirkning på bekkenet mitt! Men jeg har ikke brukt den så lenge av gangen heller..

Jeg hadde bæresjal først, men babyen min falt sånn sammen i det, hodet var ikke helt optimalt støttet og etter en stund sank hele sjalet nedover så baby lå på magen og det er ikke bra for å sjekke at han puster.. Kjøpte det på den Bæregledebutikken. Så etter at samboeren min leste på nyhetene at flere babyer hadde dødd i bæresjal i England, så byttet vi til Ergobaby med nyfødtinnlegg. For han her klarer bare ligge alene noen sekunder før han griner. I Ergobabyen blir han nesten alltid helt rolig, og så sovner han etter et par minutter. Anbefales. Jeg brukte nyfødtinnlegget feil først, uten den lille puta. Men nå elsker vi den, begge to.

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp