Hurra for 17 Mai!

AFA

Elsker forumet
Hva skal dere gjøre på 17 mai? Og hva skal dere gå med? Gjør dere noe som er tradisjon hvert år?

Selv skal jeg ikke gå i tog i år pga bekkenløsning. Jenta mi å¨8 år skal gå i tog og synge til de gamle. Så skal vi på skolen å spise pølser og is, og spille tombola og leke. Etter det er vi og svigerbror familie invitert til svigermor på rømmegrøt. Har hatt lyst på rømmegrøt en stund nå, så gleder meg til det. Etter det skal vi i en annen litt mindre grend som har feiring litt senere. Hvis vi orker da. :)

Jenta mi skal gå med Nordhordalandsbunad som har gått i arv. Søstra mi låner min bunad i år. Jeg har kjøpt meg en kjole.
 
Vi har nettopp spist koselig frokost!
Nå ser jeg på 17.mai sendingene på TV og drikker en kopp kaffe.

Mannen skal snart noen timer på jobb før vi skal en tur på Sjømannskirken. Rolig og avslappet dag!

Frøkna skal ha på seg en bunad jeg har strikket, og jeg en enkel kjole.
 
  • Liker
Reactions: AFA
Vi har sett på barnetoget her og nå har storebror nettopp våknet fra luren sin:). I ettermiddag skal gubben gå i folketoget med taeqwondoen. Innimellom der blir det nok å spise is og pølser:)
 
  • Liker
Reactions: AFA
Lunch med familien min (gubben er på jobb) også skal vi se skoletoget og være med på leker på skoleplassen.
Mini går med festdrakt (litt liten da dette er 4. 17maien den passer) og jeg snek meg inn i bunaden. Får våge meg på en id når den er av i kveld ;-)
 
  • Liker
Reactions: AFA
Vi har vært å sett barna gå i barnetoget, før vi dro hjem å spiste pølser, is og slappet av :) Skulle liksom avgårde for å se russetoget og dra på tivoli, men det svikefulle bekkenet mitt sluttet å fungere så mann og barn måtte dra uten meg :( En litt amputert feiring i år kan man si, til vanlig pleier vi også å være på skolen etter toget. Jaja, vi har mange år å ta det igjen på ;)
 
  • Liker
Reactions: AFA
Her er det barnetog og folketog :) Jeg kom meg inn i bunaden i år også, så da blir det den :woot:
 
  • Liker
Reactions: AFA
Back
Topp