Hurra! Endelig er tilretteleggingen i boks!

Håperinderlig..

Glad i forumet
Vært i møte med arbeidsgiver i dag, og er blitt fritatt for alle nattevaktene, bakvakter og redusert stillingen til 75 % [:)] Er så herlig! Slipper også sectio-mammaene, som er litt sårt, men er jo bare for en liten periode av livet!

Har dere gravide fått tilrettelagt på jobben av arbeidsgiver? Ei venninne av meg jobber i barnehage, og der hadde hun fått beskjed om at hvis hun ikke greier å jobbe fullt ut, så får hun heller bare sykemelde seg 100% [:-] 

jeg har ikke fått tilrettelegging....[&o]

fikk beskjed om at da måtte jeg sykemelde meg hvis jeg ikke klarer jobben...
jobber i helsevesnet (dementbolig)

Så flott at du har fått tilrettelagt[:)] Er dessverre ikke alle plasser det er like lett å få til- noen plasser er det letter at personen sykemelder seg. HAr vært borti selv der jeg ikke kunne tilrettelegge for ei- men avtalte da med NAV og sette inn ny person i hennes stilling og så gikk hun det hun orket/ klarte og så etterbetalte NAV oss lønna hennes.

Det som er verre: dessverre er det vel en del arbeidsgivere som ikke "gidder" å tilrettelegge- og det mener jeg er feil. Målet må jo være å tilrettelegge for alle parter- og ikkeminst ha en god dialog både under graviditet og ikke minst i permisjonstiden.

OG så må jeg bare si: Gratulerer med vel motatt 500 barn!!! imponerende[:)] (eller husker jeg feil nå... da har jeg bæsja på leggen i så fall...)

PS: Kanskje frekt av meg, men man får ikke svar uten å spørre... Englejenta de ser så aldeles nydelig ut på bilde i signaturen- jeg får tårer i øynene bare av å se Gud så nydelig, men gud så trist.. Hva skjedde? (trenger ikke svare- hvis du ikke vil snakke om det) Disse små miraklene som kommer til verden for så å bli tatt tilbake.. Men de setter store spor uansett- og nok en gang: nyyydelig datter du har[:)]

ORIGINAL: Snupså

Så flott at du har fått tilrettelagt[:)] Er dessverre ikke alle plasser det er like lett å få til- noen plasser er det letter at personen sykemelder seg. HAr vært borti selv der jeg ikke kunne tilrettelegge for ei- men avtalte da med NAV og sette inn ny person i hennes stilling og så gikk hun det hun orket/ klarte og så etterbetalte NAV oss lønna hennes.

Det som er verre: dessverre er det vel en del arbeidsgivere som ikke "gidder" å tilrettelegge- og det mener jeg er feil. Målet må jo være å tilrettelegge for alle parter- og ikkeminst ha en god dialog både under graviditet og ikke minst i permisjonstiden.

OG så må jeg bare si: Gratulerer med vel motatt 500 barn!!! imponerende[:)] (eller husker jeg feil nå... da har jeg bæsja på leggen i så fall...)

PS: Kanskje frekt av meg, men man får ikke svar uten å spørre... Englejenta de ser så aldeles nydelig ut på bilde i signaturen- jeg får tårer i øynene bare av å se Gud så nydelig, men gud så trist.. Hva skjedde? (trenger ikke svare- hvis du ikke vil snakke om det) Disse små miraklene som kommer til verden for så å bli tatt tilbake.. Men de setter store spor uansett- og nok en gang: nyyydelig datter du har[:)]

Takk! Er veldig stolt av de 500 barna "mine" [:D] Men er jo bare peanutter i forhold til antallet godt voksne jordmødre har! Gleder meg til 500 til! [:)]

Blir så stolt når noen spør! [:)] Det skjer sjeldnere og sjeldnere blandt vennene våre og familien.. [&o] Skatten vår døde fullborent med årsak ikke funnet/krybbedød. Alt så fint ut mht næring, størrelse, patologiske funn, ingen infeksjoner etc. Obduksjonsrapporten var også uten videre funn. Tungt å ikke vite noe, men prøver å slå oss til ro med at hun ikke hadde det vondt. Hun var helt perfekt fra tærne til hårstussene, og jeg har ikke tall på hvor mange bilder og filmer vi har av henne på den korte tiden vi hadde muligheten til det.

ORIGINAL: Håperinderlig..

ORIGINAL: Snupså

Takk! Er veldig stolt av de 500 barna "mine" [:D] Men er jo bare peanutter i forhold til antallet godt voksne jordmødre har! Gleder meg til 500 til! [:)]

Blir så stolt når noen spør! [:)] Det skjer sjeldnere og sjeldnere blandt vennene våre og familien.. [&o] Skatten vår døde fullborent med årsak ikke funnet/krybbedød. Alt så fint ut mht næring, størrelse, patologiske funn, ingen infeksjoner etc. Obduksjonsrapporten var også uten videre funn. Tungt å ikke vite noe, men prøver å slå oss til ro med at hun ikke hadde det vondt. Hun var helt perfekt fra tærne til hårstussene, og jeg har ikke tall på hvor mange bilder og filmer vi har av henne på den korte tiden vi hadde muligheten til det.

Trist når familie og venner ikke spør lenger- men de vet kanskje ikke helt hvordan de skal forholde seg til det? Jeg er litt sånn at jeg prøver å spørre og så tier jeg heller hvis jeg får beskjed om ikke å spørre mer/ ser at folk ikke vil snakke.¨

Hun ser KJEMPEPERFEKT ut på bilde- rett og slett en fantastisk nydelig liten tulle (og får tårer i øynene igjen...) Vil tro dere har en masse flotte bilder og filmer!! Skulle bare mangle med en så flott jente[:)] Regner med du er stolt av henne- og håper familie/ venner kanskje synes det er lettere å snakke om/ se bilder når tvillingene er kommet? (ser på tickeren- gratulerer[;)]) Selv om sorgen er like stor da- så tror de kanskje det er lettere for dere da- og ergo lettere å spørre etter henne? Og er da vel naturlig å sammenligne og se om hun er lik søskenene sine.

Vil tro det kanskje er tyngre å gå gjennom et svangerskap etter noe sånt? Eller kanskje gjør jobben din det "lettere"- mener at du vet det er sjelden noe så grusomt hender? (formulerer meg kanskje helt på trynet her jeg...)
Ønsker deg i alle fall et flott svangerskap- og håper du klarer å slappe av litt.
Og jenta di såg veldig fredfull og vakker ut[:)]

Skjønner at det er vanskelig å spørre, og ta initiativet til å nevne henne i ulike sammenhenger, men det er også vanskelig for oss å se at hun blir utelatt feks når svigermor sier til venninnene sine når de spør "Vi har fem flotte barnebarn" Når de egentlig har seks.. [&o] Eller når bekjente lurer på hvordan det føles å bli mamma.. Jeg ER mamma.. Bare ikke utøvende.. [&o]

Alle tre barna er prøverørsbarn, så vi er så utrolig glad for at det gikk denne gangen også, og at det er tvillinger på vei er bare en fantastisk bonus [:)] De blir aldri noe erstatning for vesla, men det skal bli godt å få noen å øse all kjærligheten ut over.

Jeg har heldigvis fått kjempebra tilrettelegging. Fritatt for alle nattevakter og nesten alle kveldsvakter. I tillegg er det stort sett ett ekstra personal på "tunet mitt" når jeg er på jobb (sykepleier på sykehus) [:)]

Jeg fikk ikke noe tilrettelegging.
De ble nesten sure når jeg ble halvt sykemeldt for det hadde vært mye lettere for dem hvis jeg ble helt sykemeldt[:'(]

Så b ra at de tilrettelegger...
Min styrer (jobber i barnehage) ville at jeg skulle sykemelde meg 100% for hun ville ha meg i jobb etter fødsel. Tanken var at jeg ikke skulle slite ut bekkenet mer enn jeg måtte under det tunge svangerskapet, og heller kom meg etter fødsel og i jobb igjen. Det har gått veldig fint! Er glad for den støtten jeg fikk av henne! Jobber 80% og det går bra med bekkenet!

Jeg har ikke hatt behov for tilrettelegging. Har fått en annen stol å sitte på. I vår kommune er det ansatt en JM som reiser rundt til arbeidsplasser med gravide og har møter med leder og den gravide for å lage avtaler om tilrettelegging. Fra i dag av er jeg 50% sykemeldt, men det er fordi jeg er dødssliten - og det kunne ikke all verdens tilrettelegging hjulpet for...

Gratulerer med tvillinger på vei[:D]

Back
Topp