Hundetriks!

smash

Forumet er livet
VIP
Si noen kule triks jeg kan lære hunden min! Han er SINNSYKT lettlært, og elsker å lære nye ting og få masse belønning[8D] I kveld har han lært å rulle rundt!
Ellers kan han sitte, ligge, gi labb og vente på værsågod.
Han er 14 uker..

Ingen?

ikke lær han å slå av og på lyset... Det gjorde jeg, og til gjengjeld så har jeg en hund som tilbyr det hver gang hun kjeder seg:P!

Gå åttetall mellom beina, touche forskjellige ting med snuten/poten sin, High five, lære forskjell på høyre og venstre osv

ORIGINAL: Fly

ikke lær han å slå av og på lyset... Det gjorde jeg, og til gjengjeld så har jeg en hund som tilbyr det hver gang hun kjeder seg:P!

Gå åttetall mellom beina, touche forskjellige ting med snuten/poten sin, High five, lære forskjell på høyre og venstre osv

Hehe, lyset har jeg aldri tenkt på[8D] Men da skal jeg ikke lære han det!
Vi øver litt på BÅND. Da skal han hente båndet når vi skal gå tur.
Oppdretteren sa at Golden retrievere liker veldig godt å bære ting med munnen sin!
Også skal jeg lære han å hente skoa mine når vi skal på tur[:D]

Hihi, kult med high five! Åttetall mellom beina, genialt!![:D][:D]
Takk for tips!![:D]

Jeg lærte min å holde avisa osv når vi hentet posten (Begynn med reklame- hehe:P) Andre ting jeg angrer på å ha lært henne er bjeff.. Utrolig kult når noen spør hva hun kan osv, ikke så kult ellers :P Ellers kan hun kommandoer som "hent leken" "lukk døren" osv :)

ORIGINAL: Snarl

Vi har veldig nytte av kommandoen "gå vekk" [8D]
Vi lærte lillegutt å stå på bakbena, å siden har han stått på bakbena hver gang han ikke når opp til å se; f.eks når han vil se hvem som er i bilen, se ut vinduet, se hva som er på andre siden over det høye gresset osv [:D]
Men vet ikke om jeg ville ha gjort dette når hunden er så ung.

Gå vekk? Hvor gikk han da? I et annet rom?
Han står mye på bakbena når han kikker ut av vinduet og sånn, ikke noe vi har lært han. Vi prøver egentlig å lære han det motsatte[8D]

ORIGINAL: Fly

Jeg lærte min å holde avisa osv når vi hentet posten (Begynn med reklame- hehe:P) Andre ting jeg angrer på å ha lært henne er bjeff.. Utrolig kult når noen spør hva hun kan osv, ikke så kult ellers :P Ellers kan hun kommandoer som "hent leken" "lukk døren" osv :)

KULT! Da skal jeg ta han med å hente posten![:D] Hehe, har lurt litt på å lære han bjeff, men er litt usikker der..

Et jeg synes er stilig er når du sier pang- og hunden legger seg ned og "spiller" død. 

Jeg lærte hunden min å vise at han var trøtt[;)]

Da blåste jeg lett på snuten hans.. hans reaksjon da var å ta forlabbene over øynene og ned til snuten.. om du skjønner?

Etter at jeg blåste.. han tok labbene ned over øynene så la jeg på ordet trøtt.. Så hver gang jeg brukte ordet trøtt i en setning så gjorde han dette.. om jeg sa: Hvor trøtt er du Chamino? Er du trøtt.. osv osv..

Han lærte triks på 5 min[:)]

Også bæsjet han på kommando! hehe.. Jeg la på ordet bæsj når han bæsjet.. hehe

Jeg lærte han også at god dag god dag var med hans høyrelabb... mens giv me five var med hans venste[:)]

"Vanlig" lydighet?
Kontakttrening,fri ved fot, lineføring,apportering(det må jo være gøy for han å lære[:D]),hopp over hinder.
Etterhvert kan man lære de å gå i ruta(lag en firkantig rute og send hunden ut, så få den til å legge seg i ruta) osv.
Lære han å bruke nesen på en måte, legge pølsespor,etterhvert med vinkler og gjenstander[:)] Man får så masse gøy igjen av sånn trening[:)]

Så herlig å fått en så lærevillig valp,kjempegøy[:D]

ORIGINAL: villvin

sitta bamse

det kan min hund og [:D] 

Åsså gå på plassen din, gå i buret, gå inn, sitt, gi labb, kom hit, ikke ta maten før vi sier værsegod,legg deg, finn ballen, hent pinnen etc. [:D]

Min kan å snurre rundt[;)]

Sier jeg rundt så springer i i en runding[8D]

Naboen har lært hunden sin å vinke[:D]

Holder på å falle om av latter når boxeren vinker til meg.
[:D][:D]

ORIGINAL: Gitte__

Naboen har lært hunden sin å vinke[:D]

Holder på å falle om av latter når boxeren vinker til meg.
[:D][:D]

Min vofs vinker også [:D] Mange som ler godt da ja [8D]

Back
Topp