hundespørsmål...

Gitte87

Elsker forumet
valpen vår e 4 mnd no, å han har begynt å løfte på eine foten når han tisser... ekje d tidlig?[&:] men han stiller seg ikke opp mot ting, tisser rett ned..[;)]

å dåkke som har hund, kor ofte vasker dåkke mat skåla å vann skåla? ej vasker vann skåla en gang om dagen... mat skåla annakvar dag ca..[;)]

å skifter vann til han mange ganger om dagen[;)]

våres gjorde det fra han kom til oss 7.5 uke gml...så er nok individuelt det der gitt[:D]

Når det gjelder mat og vann så gjør jeg det samme som deg [:)]

hihi hver glad han gjør det, mitt store dråg satt seg ned og tisset til han var over 2 år! [:D]

Vet ikke...har katt,jeg[;)][:)]

hehe tidlig ute!!! det er jo bare bra det!![:D]

ORIGINAL: Becca

våres gjorde det fra han kom til oss 7.5 uke gml...så er nok individuelt det der gitt[:D]

Når det gjelder mat og vann så gjør jeg det samme som deg [:)]

okai...[;)] fått oss en skikkelig mannemann vi da[8D][8D]

ORIGINAL: henriette21

hehe tidlig ute!!! det er jo bare bra det!![:D]

jah, e vel kanskje d[;)]

mista ei tann har han også[:D] å han har fått ei lita søt ei[8D]

ORIGINAL: Lucky-Devil85

hihi hver glad han gjør det, mitt store dråg satt seg ned og tisset til han var over 2 år! [:D]

[:D][:D][:D]

Dråget mitt letta aldri på foten!!!!!

Hadde vel tippa!!![:D]

ORIGINAL: !lykkepillen©

Veldig individuelt dette med å lette på foten.. Jeg har nå bare hatt tisper.. Og den ene mi, begynte å lette på foten når hun var året... [8|] Mulig hun er litt kjønnforvirret...[:D]

Vasking av mat/vannskåler gjør jeg ikke så ofte som deg nei.. Vasker dem når de ser møkkete ut. Men nå bruker jeg stålskåler. Og de holder seg "renere". Pluss at jeg gir dem våtfor, så de ER helt rene etter et måltid... hehe
HATER disse plastikkskålene. De blir full av sopp hvis man ikke vasker dem ofte.. ÆSJ.

vi har stålskåler da... men tenker kor ekkelt d må vær å drikke av samme glass i noen dager uten at d blir vaska.. å pluss at hunder slever litt opp i skålene sine da[;)]

e våtfor bra da? har hørt at d e best med tørrfor? vi gir bare tørrfor..

Det er bare bra det, ikke noe å vær redd for:) men dersom du ve lite om d å ha hund å har lite ærfaring så annbefaler eg deg til å kjøpe en bok om hunder. Det er masse bra å både låne på biblioteket eller kjøpe hos en bokforhandler, du vil ha mye igjen for dette senere som hunden  blir større å eldre. Det krever mer enn mange tror å ha en hund det er et stort ansvar samme hvor liten eller stor hunden er. men her er litt info viss du alerede ikke vet dette da;)

Den skal ha riktig med omsorg, og skal lære regler akkurat som ungene i huset hihi.. mht små barn så bør du IKKE stenge hunden inne eller låse den fast slik den ikke får snuse eller noe som helst kontakt med barnet, da vil den føle seg straffet fordi den vil bry seg om barnet... en hunds instinkt er å beskytte det som er "deres" men gå ALDRI i fra et barn alene i rommet me en hund. Vi skal aldri stole på dyrene våre samme hvor snille di er.  Poenget er at hunden må ikke føle seg tilsidesatt fordi det kommer barn i huset, det kan skape problemmer senere så derfor sett av litt tid hver dag der hunden har din fulle oppmerksomhet. Leke litt å kose litt... men hunden skal vite at det er du som er sjefen å du bestemmer når denne kvalitetstiden er! Når det gjelder matt å vann, la alltid vannskålen stå fremme me vann i. vask den en gang til dagen, det legger seg fort belegg i vannskålen til hundene så defor greiet i vaske den 1 gang daglig. Sett bare maten frem til bestemte tider slik hunden får faste matrutiner. når hunden spiser skal du kunne ta fra hunden maten eller pluke i den uten at hunden skal reagere negativt, defor er det viktig at du går oppi skålen litt slik at den venner seg til at noen rører i skålen sin. Husk hunden skal spise sin mat etter at du er ferdig med din mat, gi aldri hunden mat fra spisebordet da vil den forsette å tigge! hunden skal ikke ligge å snikke under eller ved siden av spisebordet be den da gå å legge seg feks i sengen sin.  Det er viktig at du holder d du sier, å ikke en dag gir hunden mat fra bordet å neste dag kjefter på den fordi den tigger igjen for da har du faktisk lært den opp til det selv.bruk heller ikke navnet til hunden når du sier nei eller fy...da kan den oppfatte navnet sitt som noe negativt! dette var da litt info om hunde håper det var til nytte:)  lykke til videre:) [:D]

ORIGINAL: sissel06

Det er bare bra det, ikke noe å vær redd for:) men dersom du ve lite om d å ha hund å har lite ærfaring så annbefaler eg deg til å kjøpe en bok om hunder. Det er masse bra å både låne på biblioteket eller kjøpe hos en bokforhandler, du vil ha mye igjen for dette senere som hunden  blir større å eldre. Det krever mer enn mange tror å ha en hund det er et stort ansvar samme hvor liten eller stor hunden er. men her er litt info viss du alerede ikke vet dette da;)

Den skal ha riktig med omsorg, og skal lære regler akkurat som ungene i huset hihi.. mht små barn så bør du IKKE stenge hunden inne eller låse den fast slik den ikke får snuse eller noe som helst kontakt med barnet, da vil den føle seg straffet fordi den vil bry seg om barnet... en hunds instinkt er å beskytte det som er "deres" men gå ALDRI i fra et barn alene i rommet me en hund. Vi skal aldri stole på dyrene våre samme hvor snille di er.  Poenget er at hunden må ikke føle seg tilsidesatt fordi det kommer barn i huset, det kan skape problemmer senere så derfor sett av litt tid hver dag der hunden har din fulle oppmerksomhet. Leke litt å kose litt... men hunden skal vite at det er du som er sjefen å du bestemmer når denne kvalitetstiden er! Når det gjelder matt å vann, la alltid vannskålen stå fremme me vann i. vask den en gang til dagen, det legger seg fort belegg i vannskålen til hundene så defor greiet i vaske den 1 gang daglig. Sett bare maten frem til bestemte tider slik hunden får faste matrutiner. når hunden spiser skal du kunne ta fra hunden maten eller pluke i den uten at hunden skal reagere negativt, defor er det viktig at du går oppi skålen litt slik at den venner seg til at noen rører i skålen sin. Husk hunden skal spise sin mat etter at du er ferdig med din mat, gi aldri hunden mat fra spisebordet da vil den forsette å tigge! hunden skal ikke ligge å snikke under eller ved siden av spisebordet be den da gå å legge seg feks i sengen sin.  Det er viktig at du holder d du sier, å ikke en dag gir hunden mat fra bordet å neste dag kjefter på den fordi den tigger igjen for da har du faktisk lært den opp til det selv.bruk heller ikke navnet til hunden når du sier nei eller fy...da kan den oppfatte navnet sitt som noe negativt! dette var da litt info om hunde håper det var til nytte:)  lykke til videre:) [:D]

takk... sambo har hatt hund heile livet.. så litt veit vi[:D][:D]

vi går på valpekurs no, så lærer mye der[:D] harogså kjøpt 2 hundebøker.. så vi leser i hvis vi lurer på noe[:D]

Jeg har vokst opp med hund og har hund nå, en hann hund på snart to år og han løfter enda ikke på neinet når han tisser, men jeg er bare glad til, for hvor lengre tid det går før de løfter beine desto minde mandige er de. Og det er jo kun positve ting med det! Hunder som "rir" på alt de kommer over er det mest motbydelige jeg ser.

Og ang matskåler, de blir vasket hver eneste dag! Tenk deg seg å spise av samme tallerken som i går a... nei ellers takk! Bruker kun stål kopper, da disse er de eneste som man får gjort ordentlig rene.

ORIGINAL: Gitte87

Veldig individuelt dette med å lette på foten.. Jeg har nå bare hatt tisper.. Og den ene mi, begynte å lette på foten når hun var året... [8|] Mulig hun er litt kjønnforvirret...[:D]

Vasking av mat/vannskåler gjør jeg ikke så ofte som deg nei.. Vasker dem når de ser møkkete ut. Men nå bruker jeg stålskåler. Og de holder seg "renere". Pluss at jeg gir dem våtfor, så de ER helt rene etter et måltid... hehe
HATER disse plastikkskålene. De blir full av sopp hvis man ikke vasker dem ofte.. ÆSJ.

vi har stålskåler da... men tenker kor ekkelt d må vær å drikke av samme glass i noen dager uten at d blir vaska.. å pluss at hunder slever litt opp i skålene sine da[;)]

e våtfor bra da? har hørt at d e best med tørrfor? vi gir bare tørrfor..

Tror du de synes det er ekkelt? De som synes kattebæsj er den største gourmet-maten de kan få??[:D] Og så drikker de jo av søledammer... Nei.. tror ikke de tar verken skade av det, eller bryr seg om ikke skålene blir vasket hver dag...[:D]

Tørrfor er best for tennene.. MEN; det våtforet jeg bruker, er mye bedre enn NOE annet tørrfor jeg har prøvd. Jeg bruker våtfor ifra vom og hundemat. Dette er 100% naturlig, og inneholder ikke salt, slik tørrfor inneholder. Jeg merket overraskende forbedring på mine hunder når jeg byttet til dette foret. På mange måter.

hehe.. e vel litt mer for min sin del da[:D][:D]

valpen vår har fått noe utslett på eine bakbeinet.. skal til dyrelegen så han får vaksine så skal spørre om d da[;)] masse små røde prikker... men trur ikke d klør eller noe[:)]
sambo syns han reker en del no.. men d e kanskje årstida... vi bruker royal canin for til han... kanskje vi kan prøve eucaniba[;)]

hehe.. e vel litt mer for min sin del da[:D][:D]

valpen vår har fått noe utslett på eine bakbeinet.. skal til dyrelegen så han får vaksine så skal spørre om d da[;)] masse små røde prikker... men trur ikke d klør eller noe[:)]
sambo syns han reker en del no.. men d e kanskje årstida... vi bruker royal canin for til han... kanskje vi kan prøve eucaniba[;)]

Det er vel mest for eieren sin del man vasker disse skålene ja...[:D] Ser jo mye finere ut da, med rene skåler..[:D]

Jeg anbefaler dere å prøve dette vom og hundemat-foret jeg, hvis dere vil skifte for. Man får det ikke i butikkene da, men der er en forhandler (privat) i engesetdalen... Så hvis dere gidder å ta turen, så prøv iallefall! Jeg har prøvd mange typer for, men dette er helt fantastisk..
Det er faktisk billigere enn tørrfor også. [:)]

sambo nekter å prøve våtfor... pga tennene...[&:][8D] men syns d e greit med tørrfor ej da... får se når han blir eldre om vi skal bytte da[:D]

min hund har så vitt begynnt å løfte på lappen, og han er 2 år i september[:D]
har kanskje noe med str. å gjørr?? irsk ulvehund med lange tynne stilkebein
mat og vannskåla vasker jeg kjapt hver dag ca.

BTW.. når møter du opp på treff forresten??[:D]

snart[;)][;)] litt skummelt syns ej[8D]

BTW.. når møter du opp på treff forresten??[:D]

snart[;)][;)] litt skummelt syns ej[8D]

Ja.. det skjønner jeg.. vi biter alle sammen...[:D]

jupp, har hørt litt rykter[;)]

Back
Topp