Hunder og barn.

malena

Flørter med forumet
vi får baby til våren,om alt går bra, og har fra før av to store og adskillig mer hårete "babyer",nemlig hundene våre. vi hadde en hver da vi møttes,og har nære forhold til dem.Tispa mi er veldig vboktende og passer på meg,og jeg lurer litt på hvordan hun vil reagere når det kommer en baby.Vil hun bli overbeskyttende ovenfor meg,eller barnet,vil hun føle at hennes posisjon blir truet?Håper noen her med erfaringen barn og hund kan gi meg noen tips.
Ha en god dag!

Tror ikke det blir noe problem...La hunden få lov til å være med på stell o.l av babyen og skryt av hvor flink hunden er når hun"hjelper" til med bleieskift,vask,amming osv. Viktig at hunden føler at hun er med og hjelper matmor og er en del av familien, men finn en gylden middelvei.Enkelte hunder kan brått få ett vokterinnstinkt ovenfor barnet og bli aggressiv mot andre som prøver å hilse på barnet.

Du kjenner hunden din godt og vet hvordan den reagerer ved irritasjon osv, så hold den under oppsikt. Man skal aldri la barn være alene med dyr uansett og det praktiserte jeg helt til guttene i huset nå ha fyllt 8 og 10 år og hundene lyder dem.

Det er stort sett ikke noe problem så lenge vi mennesker husker at hunden fortsatt er en hund og av innstinkt kan gjøre stor skade.Føl deg frem og finn en måte som fungerer best for dere og hunden deres[;)]

Lykke til

Har allerede to hundebarn og venter mitt første menneskebarn, hos meg er ikkje det noko problem, barna mine skal få ei lillesøster eller ein lillebror. [:)]

Dette kan være lurt...har hørt noen historier om det...
Når du er på sykehuset så lar du mannen ta hjem et klesplagg som babyen har brukt..så får hunden lukte på plagget...
Blir litt forberedt på babyn/lukta..Det skader ikke å prøve

Flere som anbefaler dette...Det mest effektive er å ta med en brukt bleie(visst nok) og la det ligge i huset. Da blir huset fyllt med barnets lukt og hundene får noe kjent inn i huset når barnet kommer.

Nallepu: Helt enig med det du skriver :)

Har selv en hvit boxer gutt på litt over 1år (stor baby), og jeg tror dette skal gå kjempe bra

hei, om alt går bra skal jeg kanskje flytte sammen med kjæresten min etter at jeg har fått barnet og han har en gutte hund på 1 år som er blanding av boxer og amstaff. jeg har absolutt ingen erfaring med hunder og lurer på hva jeg skal gjøre.. han er veldig leken av seg, og litt vel ivrig. skremmer meg litt at han har amstaff blod i årene.. hva skal jeg gjøre for å få den vennligstilt ovenfor babyen? jeg aner ikke hvordan han kommer til å være. han er da snill, men som sagt litt vel ivrig av seg. spes ang barn. klemmer..

Det går sikkert bra men bare ha hundene under oppsikt og aldri la barnet være alene med hundene mens barnet er lite...
Man vet aldri når instinktet til hundene tar over...
Har hund selv som er veldig sjalu og overbeskyttende når det gjelder at andre hunder kommer i nærheten av meg og min familie..
Blir det for mye når nurket mitt kommer til verden så skal mine foreldre ta seg av den[:)]

okey.. [:)] jeg skal våke over babyen og hunden som en hauk hehe.. håper han også vil bli litt beskyttende ovenfor oss og babyen [:D]

Det blir den nok:)
Du er hundens sitt teritorium og dermed blir babyen det og[:D]
Lykke til:)

tusen takk [:)] skal bli interessant dette her [:D]

Back
Topp