Hunder del 2

x1x*Lille Snodig*

Betatt av forumet
Hei jenter.
Jeg vil bare komme med noen opplysninger om hunder. Jeg er utdannet hundetrener.
Ser at dere skriver at hunder i utgangspunktet bjeffer for å varsle. Dette er nok ikke tilfelle. De bjeffer også når de kjeder seg og er redde eller også bare fordi de er så vannvittig glade.

Grunnen til at de kan stå å bjeffe i timesvis er at når de bjeffer skilller de ut et stoff i hjernen som gjør dem godt. de får derfor en positiv asiosasjon ved å bjeffe.

Kjempe trist å høre at den ene hunden knurret til barnet deres. Hunder knurrer fordi de blir redde, i dette tilfelle KAN det ha vært for at den var redd for at gutten skulle ta fea han katten. Alt som rører seg er for en hund leking eller jakting og derfor glede.

Er ening i at mange absolut ikke akulle hatt hund. Jeg har selv en rase som har generelt dårlig rykte fordi mange gjenger har de og bruker dem i hunde kamper. Men hunder blir som du selv oppdrar dem. Hunden vår Smule er fantastisk snill, men noen det skjer jo at han knurrer eller bjeffer på folk, dette er fordi han føler seg truet i en situasjon, han sier rett å slett bare i fra.

Hunder tåler MINDRE enn det folk tror.

Kom gjerne med sp-mål om hunder til meg så skal jeg svare så godt som mulig.
Vennlig hilsen lille snodig og amstaffen Smule