Hunden min har vagina OG penis.....

LittleMonkii

Forumet er livet
Vi var på dyreklinikken med henne i dag fordi jeg trodde det var en vaginal prolaps på gang eller noe lignende, men så viser det seg at det er en penis (!!!!) som stikker litt ut av tissen hennes....

Goodbye MINST 8000kr ...............................................

Men, det er jo som veterinæren sa, "så lenge hun har det fint spiller det ingen rolle om hun er litt av begge deler"..

Først fikk vi et barn med en misdannelse, nå en hund... Tilfeldig?!

spesielt. det viktigste er uansett at hunden har det bra :D

LittleMonkey skrev:
Vi var på dyreklinikken med henne i dag fordi jeg trodde det var en vaginal prolaps på gang eller noe lignende, men så viser det seg at det er en penis (!!!!) som stikker litt ut av tissen hennes....

Goodbye MINST 8000kr ...............................................

Men, det er jo som veterinæren sa, "så lenge hun har det fint spiller det ingen rolle om hun er litt av begge deler"..

Først fikk vi et barn med en misdannelse, nå en hund... Tilfeldig?!

Nommin! Dere får gi hen et tvekjønnet navn :P

Når det er sagt, synes jeg den siste setningen din var en pussig ting å si. Ikka aner jeg hvilken misdannelse ditt barn har, men å sammenligne det med en hund sin skavank, var litt.. rart.

Hadde du tenkt å drive med avl? Isåfall er det jo ganske kjedelig ja.. 

Jeg sammenligner IKKE barnet mitt med hunden min... Jeg tenkte nok at noen kunne snappe den opp og komme med noe sånt! Det jeg mente var at vi har til nå hatt ca. 7-8 måneder på sykehus med flust av operasjoner med jenta vår på 19måneder, og i april kjøpte vi en fransk bulldog og "feiret" at datteren vår var over "kneika" og fikk senket skuldrene.. Men jammen viser det seg at det også er noe annerledes med hunden og at den også må opereres...

Så det var mer ment som "tar det aldri slutt!?". Beklager måten jeg ordla meg på..

Hun har et veldig kjønnsnøytralt navn, så vi trenger ikke bytte ;) Hun heter Boble, og det passer utmerket!
Godt dette ikke er noe hun plages av og at det kan gjøres noe med slik at hun ikke vil være utsatt for mye ekstra ift urinveisinfeksjoner osv. Det er ikke morsomt, men litt "komisk" er det nesten... "Dette er en penis" - ble helt matt jeg !

Tror nok humoren din er prega av mye sykehus jeg, en må nesten ha galgenhumor for å overleve.

Iallefall så måtte jeg ha det 

Det var ikke ment som et angrep. Eller jo.. men jeg tar det tilbake.
Var bare et litt touchy område :)

Boble er jo et perfekt navn!

Hmm.. det er ikke noe rettigheter du har i forhold til oppdretter eller noe? 

Uansett, håper Boble slipper så mye plager!

AnaBanana skrev:

Tror nok humoren din er prega av mye sykehus jeg, en må nesten ha galgenhumor for å overleve.

Indeed! Man er så forskjellige og noen reagerer på alt.... Selvfølgelig er det værre når barnet er sykt enn om hunden er det, men det sliter jammen det også!

Gollemor skrev:

Det er også et litt touchy område for meg, og sikkert derfor jeg går i forsvarsposisjon så fort jeg føler noen vil "ta meg" på noe.

Nei, det er visst ikke det. Jeg skal kontakte oppdretter og gi beskjed om dette og prøve å få tilbakebetalt noe.. Men, jeg har mine tvil, så jeg regner med å koste dette selv ...

LittleMonkey skrev:

AnaBanana skrev:

Indeed! Man er så forskjellige og noen reagerer på alt.... Selvfølgelig er det værre når barnet er sykt enn om hunden er det, men det sliter jammen det også!

Klart det er, kan jo ikke sammenlignes. Men når det kommer på toppen av isfjellet så blir det fort litt mye for noen og enhver, forstår den. Selv ting som kan virke som en filleting blir fort ganske mye når det er en del forhistorie.

Håper allesammen får et fantastisk år, penis eller ei 

LittleMonkey skrev:
Jeg sammenligner IKKE barnet mitt med hunden min... Jeg tenkte nok at noen kunne snappe den opp og komme med noe sånt! Det jeg mente var at vi har til nå hatt ca. 7-8 måneder på sykehus med flust av operasjoner med jenta vår på 19måneder, og i april kjøpte vi en fransk bulldog og "feiret" at datteren vår var over "kneika" og fikk senket skuldrene.. Men jammen viser det seg at det også er noe annerledes med hunden og at den også må opereres...

Så det var mer ment som "tar det aldri slutt!?". Beklager måten jeg ordla meg på..

Hun har et veldig kjønnsnøytralt navn, så vi trenger ikke bytte ;) Hun heter Boble, og det passer utmerket!
Godt dette ikke er noe hun plages av og at det kan gjøres noe med slik at hun ikke vil være utsatt for mye ekstra ift urinveisinfeksjoner osv. Det er ikke morsomt, men litt "komisk" er det nesten... "Dette er en penis" - ble helt matt jeg !

Jeg trodde du mente at barnet ditt også var tvekjønnet. Da hadde det jo vært et ganske utrolig sammentreff at hunden var det og. (ikke ment frekt på noen måte, jeg bare tolket det litt for direkte)

Men godt at barnet er over det verste da, uansett hva det gjaldt :) Og at hunden ikke plages av det.

så søt da.  boble altså.

er den plaget av det, må den operere eller noe? eller kan den bare være tvekjønnet?
spennende.

LittleMonkey skrev:

Gollemor skrev:

Det er også et litt touchy område for meg, og sikkert derfor jeg går i forsvarsposisjon så fort jeg føler noen vil "ta meg" på noe.

Nei, det er visst ikke det. Jeg skal kontakte oppdretter og gi beskjed om dette og prøve å få tilbakebetalt noe.. Men, jeg har mine tvil, så jeg regner med å koste dette selv ...

du har rett på å få tilbake deller av pengene så lenge hunden ikke er "perfekt", siden dette kan gjøre hvis derre ville stilt den ut eller bruke den i avel og derre ikke kan gjøre det pga denne feilen
Slik som vi fikk beskjed at hvis hunden har en eller anen skavank som blir oppdaget løet av de 2 første årene så får vi velge mellom 50% av summen tilbake,eller elvere hunden til dem og få ny valp,samme gjelder hvis hunden ikke kan brukes i jakt

Så du bør sjekke dette opp

Nei, datteren min er ikke tvekjønnet, hun ble født med gastroschise + atresi i jejunum, komplikasjoner og etterfølgende ernæringsvansker.. Men jeg er enig i at det ville vært et utrolig sammentreff om det var tilfelle at hun også var tvekjønnet! Det regnes som en misdannelse, på lik linje med gastroschise.

Boble skal til ultralyd i august for å sjekke om hun har eggstokker eller hva som evt. befinner seg der inne. Siden hun fortsatt er såpass ung (5 måneder) vil de vente med det til hun er bedre utviklet... De anbefaler å sterilisere/kastrere , men siden det er innvendig vil det uansett koste det samme som sterilisering som er nesten dobbelt så dyrt som kastrering og da + evt. andre ting... Kjønnet vil hele tiden være på utsiden og derfor mye mer mottakelig for bakterier ol. Godt hun/han har det fint iallefall, allmenntilstanden er det ikke noe å si på !

Vi får det nok helt suverent, selv med et ektra "lem" !

AnaBanana skrev:
Hadde du tenkt å drive med avl? Isåfall er det jo ganske kjedelig ja.. 

Eller veldig praktisk!! ;p

Back
Topp