hunden min har fått melk i puppene!

Poten

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Vi har en Rottweiler tispe på 3 år og 1 mnd. Vi merket nettopp at hun har fått melk i puppene.
Hun har ikke blitt avlet med noen, og har heller ingenting hun passer ekstra godt på.

Hva gjør jeg?

ikke gjør noe, er nok bare innbillt svangerskap

går over av seg selv etter en tid

ORIGINAL: fredagstroll

ikke gjør noe, er nok bare innbillt svangerskap

går over av seg selv etter en tid

Men er det noe man skal være ekstra obs på? eller skal ting bare gå sin gang? Hun har ikke noe rar adfærd eller noe...

om en stund skal hun kanskje "føde" da forandrer hun væremåte puster å peser osv.. helt normalt, å så vil hun nok kanskje finne en ting som hun passer godt på.. men alt går over etter en liten stund. ikke sikkert hun "føder " engang

ORIGINAL: fredagstroll

om en stund skal hun kanskje "føde" da forandrer hun væremåte puster å peser osv.. helt normalt, å så vil hun nok kanskje finne en ting som hun passer godt på.. men alt går over etter en liten stund. ikke sikkert hun "føder " engang

okei, tusen takk for svar[:)]

Har oxo hatt en rottweiler, så kjenner til det "problemet" [:)]
Bare innbillt svangerskap som nevnt her..Normalt at dem får det etter endt løpetid..går ikke melkesprengen over eller er i veien på noe måte, kan man få en kur hos dyrlegen som stopper produksjonen..jeg opplevde ingen andre forandringer på hunden min enn at hun ble ekstra kosesyk og litt opp og ned i matlysten[:)]

ORIGINAL: Sylvester

Har oxo hatt en rottweiler, så kjenner til det "problemet" [:)]
Bare innbillt svangerskap som nevnt her..Normalt at dem får det etter endt løpetid..går ikke melkesprengen over eller er i veien på noe måte, kan man få en kur hos dyrlegen som stopper produksjonen..jeg opplevde ingen andre forandringer på hunden min enn at hun ble ekstra kosesyk og litt opp og ned i matlysten[:)]

Da er det nok akkurat det samme som har skjedd her. Hun er veldig kosete, men har hele tiden tenkt at det er pga jeg er gravid. Og hun "sparer" av og til på maten sin, og er ikke den som løper bort til matskålen sin og sluker alt ned, mens en annen dag kan hun gå fram og tilbake til skålen sin. Så lenge det ikke er noe "farlig" jeg kan bekymre meg for så skal dette gå fint [:)]

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

Teite dixie [8D]

haha, ja ikke sant...var det ikke nok med at jeg skulle få melk lissom :P

mohahahha

pass på at hun ikke får jurbetennelse [:)] og ta fra henne det hun måtte begynne å passe på

I enkelte tilfeller kan tispene utvikle livmorbetennelse, så det er greit å følge med henne. Jura bør du sjekke daglig med å ta på dem. Er de veldig harde og endrer farge til mer lilla må du ta kontakt med veterinæren. Da er det stor sannsynlighet betennelse som må behandles. hundene får også feber ved slike betennelser 39 grader og oppover er feber på hund.

Men stort sett går dette over helt av seg selv uten komplikasjoner [:)]

Om ho "adopterer" noe som ho tror er valpen hennes, så fjern det[:)] Går heldigvis fort over[:)]

Ene schæferen til foreldrene mine adopterte en tom melkepakke,som ho henta fra ved kurven, ble ganske trist når den gikk i ovnen når vi oppdaga det[X(]

Tispa her i huset fikk melk i ukene før jeg skulle føde sist. Og fikk da beskjed av dyrlegen om at det kunne være 1 av 2 ting.
enten var det innbilt svangerskap (ikke noe farlig for hunder)
ellers kune det faktisk være hun fikk melk fordi at jeg ventet små.
(fra vill tilstad) Når ledertispa i flokken får valper få er det alltid ei tispe til i flokken som får melk for å hjelpe om ledertispa må av sted for å finne mat til flokken. Så det kunne faktisk være at hun fikk melk pga meg.

Back
Topp