Hunden min drikker mye vann om dagene!

Travel mamma

Gift med forumet
Har en tispe som er 7 år gammel, siste dagene hun har drukket så mye. skålen hennes rommer ca 5 dl vann tror jeg fylte på 7 - 8 ganger i går. vanligvis drikker hun ikke så mye. er det normalt eller?

ORIGINAL: tanza

ta kontakt med dyrlege...kan ver tegn paa diabetes...

samme tenkte jeg.. [8|]

ORIGINAL: Lena Levegg

samme tenkte jeg.. [8|]

diabetes hos hund. har aldri tenkt over det. har ikke penger til dyrlege i dag men får få en time neste uke da..

Nei, det hørtes mye ut synes jeg. Ville kontaktet dyrlege, kan være noe feks med nyrene. ELghunden til foreldrene mine drakk mye vann og da var det noe med nyrene. Kom til å tenke på: kan hunder få diabetes? [X(][8|]

ORIGINAL: Mirus

Nei, det hørtes mye ut synes jeg. Ville kontaktet dyrlege, kan være noe feks med nyrene. ELghunden til foreldrene mine drakk mye vann og da var det noe med nyrene. Kom til å tenke på: kan hunder få diabetes? [X(][8|]

Jepp, jeg har hatt hund med diabetes. De får visst gjerne det om de går lenge på psprøyter fikk vi beskjed om da (7-8 år siden)

ORIGINAL: LallePalle

ORIGINAL: Mamma x 3

samme tenkte jeg.. [8|]

diabetes hos hund. har aldri tenkt over det. har ikke penger til dyrlege i dag men får få en time neste uke da..

Har ikke penger? Hva om det er alvorlig da? Kan jo være urinveisinfeksjon, skal den da gå å ha vondt fordi du ikke har spart deg opp en buffer til slikt da?

hun er ikke i smerter og oppfører seg unormalt, bare drikker mer vann enn vanlig.
Men venta vel egentlig på en krass tilbakemelding, typisk bv. kommer ikke penger magisk til meg selv om du kjefter. sånn er det desverre

ORIGINAL: Solaa

ORIGINAL: LallePalle

samme tenkte jeg.. [8|]

Har ikke penger? Hva om det er alvorlig da? Kan jo være urinveisinfeksjon, skal den da gå å ha vondt fordi du ikke har spart deg opp en buffer til slikt da?

hun er ikke i smerter og oppfører seg unormalt, bare drikker mer vann enn vanlig.
Men venta vel egentlig på en krass tilbakemelding, typisk bv. kommer ikke penger magisk til meg selv om du kjefter. sånn er det desverre

Jeg vil ikke kalle dette kjefting, men sunn fornuft... Jeg har heller ikke alltid penger, men om det skjer noe som kan være alvorlig med dyrene så kan du alltids spørre om å få en faktura hos dyrlegen!
Om det er noe alvorlig med hunden, så bør ikke dårlig økonomi være noe grunnlag for å vente med å skaffe hjelp! Det er ikke verre enn å ta opp telefonen og spørre en dyrlege om råd! Det koster ikke så mye...

Om du ikke tåler krasse svar, så har du kommet til feil sted [;)]

tåler et krasst svar jeg, men det er ofte her inne at folk får hevet både ene og andre stygge svar etter seg. synes ikke noe om det.

hos dyrlegen vår står det innrammet på benken at de IKKE gir faktura!

Jeg ville ringt veterinær IDAG og hørt hva h*n sier. Koster ikkeno for en telefon:) hvis vetten mener det er greit å vente en uke med time så er jo det greit!

Har selv en hund vi må til vetten med nå. Han har vondt i poten sin. Merker det egentlig ikke(hunder er flinke til å skjule smerter), men hvis vi tar på poten så knurrer han. Vi har IKKE penger til å dra til vetten da, men tar fra mastercardet så skal imorgen. Blir sikkert 1-2000 kr pga røngten, men det får bare bli[:)]

Jeg har også vært typen som har drøyd en del med å ringte dyrlegen pga jeg syns hunden har fin allmenntilstand. Men for 2 uker sidne opplevde jeg hvor flinke dyrene er til å skjule smerter! Hunden min kasta opp flere ganger daglig med ar i super allmenntilstand. Varte i 1,5 døgn og gikk over. Så fikk vi tilfeldig en gratis dyrlegetime selv om jeg ikke hadde tenkt å ringe(lang historie!), og han sjekket dyret skikkelig og fant ut at hun var veldig dehydrert og hun hadde en infeksjon i magen! Så kan ofte være værre enn vi tror!

Lykke til:)

PS: hunden min drikker også enormt mye, men ikke i nærheten av det hunden din drikker!!

ORIGINAL: Skrulla86

Jeg ville ringt veterinær IDAG og hørt hva h*n sier. Koster ikkeno for en telefon:) hvis vetten mener det er greit å vente en uke med time så er jo det greit!

Har selv en hund vi må til vetten med nå. Han har vondt i poten sin. Merker det egentlig ikke(hunder er flinke til å skjule smerter), men hvis vi tar på poten så knurrer han. Vi har IKKE penger til å dra til vetten da, men tar fra mastercardet så skal imorgen. Blir sikkert 1-2000 kr pga røngten, men det får bare bli[:)]

Jeg har også vært typen som har drøyd en del med å ringte dyrlegen pga jeg syns hunden har fin allmenntilstand. Men for 2 uker sidne opplevde jeg hvor flinke dyrene er til å skjule smerter! Hunden min kasta opp flere ganger daglig med ar i super allmenntilstand. Varte i 1,5 døgn og gikk over. Så fikk vi tilfeldig en gratis dyrlegetime selv om jeg ikke hadde tenkt å ringe(lang historie!), og han sjekket dyret skikkelig og fant ut at hun var veldig dehydrert og hun hadde en infeksjon i magen! Så kan ofte være værre enn vi tror!

PS: hunden min drikker også enormt mye, men ikke i nærheten av det hunden din drikker!!

Hadde jeg hatt et kredittkort å brukt hadde jeg gjort det jeg også. men skal ta en tlf. så får vi se hva de sier..

ORIGINAL: Skrulla86

Hadde jeg hatt et kredittkort å brukt hadde jeg gjort det jeg også. men skal ta en tlf. så får vi se hva de sier..

OK. Men viktigste er jo at du ringer og hører:) Bare si at du ikke har råd til en time akkurat nå det skjønner de jo!
Og hvis de mener at du bør komme inn med en gang kan du jo høre om det er noen mulighet for å få det på faktura?

Økt drikkelyst hos hund tyder nesten alltid på problemer, for det er sjelden en hund drikker fordi det er "gøy". Typiske problemer relatert til vanndrikking er f.eks nyresvikt, diabetes, UVI, eller ei tispe som nettopp har hatt løpetid som kan ha utviklet livmorsbetennelse og det er så alvorlig at hunden din kan dø av det hvis hun går med det for lenge.

Jeg ville hvertfall ringt dyrlegen, og bedt om å få komme. De fleste veterinærkontor vi har i nærheten her har samme skilt som din dyrlege, men samtlige gir faktura likevel. Spør - det verste som kan skje er at du får nei.

Lykke til! :-)

samme tenkte jeg.. [8|]

Back
Topp