hundemat

¤Celti¤

Elsker forumet
kordan hundemat e best? eller kordan bruke du?

jeg bruker royol caane=) er veldig fornøyd=) men det er litt dyrt,vi betaler 769 for 15 kilo,som er borte på 3 uker:S men happy dog og er ett godt for,og litt billigere,tror det er 400 for 15 kilo,skal ikke i pris sikkert=) så bruker jeg fiskeolje i pga matlysten og pelsglans,røyting=)

ORIGINAL: lene...

jeg bruker royol caane=) er veldig fornøyd=) men det er litt dyrt,vi betaler 769 for 15 kilo,som er borte på 3 uker:S men happy dog og er ett godt for,og litt billigere,tror det er 400 for 15 kilo,skal ikke i pris sikkert=) så bruker jeg fiskeolje i pga matlysten og pelsglans,røyting=)

men benefull som du får kjøpt på daglivare butikker,og er ett veldigt populert for som for god smak og rimlig pris:) spørs helt hva du bruker hunden din til,vi bruker vår i utstillig:)

I norge er vel Royal Canin et av de beste merkene. Jeg vil anbefale at du holder deg unna hundemat som du får kjøpt i dagligvare butikker. De er som regel full av biprodukter (det som er til overs ... nebb, klør osv). De inneholder også gjerne mer sukker for å gjøre foret mer attraktivt. Men på lang sikt kan det gi tørr og glansløs pels, kløe, og indre problemer.
Et godt tørrfor inneholder alt hunden din trenger, slik at det ikke skal være nødvendig å tilsette noe.

Boksemat ville jeg også holde meg unna. Stappfult av sukker og biprodukter som på sikt vil skade tenner og tannkjøtt.

Les alltid ingrediensene. Det første på lista bør være tørket kjøtt og ris.

Forskjellen på  god og dårlig hundemat er som å spise et velbalansert måltid eller MCDonalds.

Min erfaring er at man får det man betaler for. Jeg holder meg absolutt borte fra det foret man får kjøpt i kolonial og på felleskjøpet. Dette pga jeg har sett mye hudproblemer og feilernæring grunnet disse typene for. Vær iallefall forsiktig dersom du har en følsom hund. Jeg har jobbet hos veterinær og i dyreforretning, så jeg føler at jeg har fått bevis nok.
Men de har også billigere mat i dyreforretninger, og disse er som regel et helt fint alternativ til de dyrere.

[:)]Forer bikkja med "kongelig kanin".... Altså Royal Canin. I tillegg får han fiskeolje for pelsen sin[;)]. Men - så  lenge han var "unghund" fikk han bare for fra matbutikken - gikk helt fint det!
(Jeg er medlem på ett hundeforum som har mye opplysninger om bikkjemat - om du vil så send meg en pm så får du adressen dit.) Trenger ikke være medlem for å lese der!

ORIGINAL: Inmari

Min erfaring er at man får det man betaler for. Jeg holder meg absolutt borte fra det foret man får kjøpt i kolonial og på felleskjøpet. Dette pga jeg har sett mye hudproblemer og feilernæring grunnet disse typene for. Vær iallefall forsiktig dersom du har en følsom hund. Jeg har jobbet hos veterinær og i dyreforretning, så jeg føler at jeg har fått bevis nok.
Men de har også billigere mat i dyreforretninger, og disse er som regel et helt fint alternativ til de dyrere.

Må si meg enig hær. Her har vi tre hunder og bruker ca 20kg i mnd! Vi bruker Pro Plan. [:D]
Har også erfart at dyrere for er drøyere i forbruk. [;)]

Eukanuba har jeg vært fornøyd med til mine hunder [:)]

bruker hills og er kjempefornøyd med det... når du kjøper ett bra for så er det dyrere, men hunden trenger ikke like mye mat (DE FÅR IKKE BARE VOMFYLL) mindre avføring og bedre pels og helse[;)]

Vi bruke labb vi[&o] Å ho røyte ÅRET RUNDT[:'(] e drittlei å vil prøve et anna fòr før å se om det blir bedre så vil gjerne ha tips om et som hjelpe mot røyting?Ka e den fiskeolja?Kor man får kjøpt den?

ORIGINAL: Tracel

Vi bruke labb vi[&o] Å ho røyte ÅRET RUNDT[:'(] e drittlei å vil prøve et anna fòr før å se om det blir bedre så vil gjerne ha tips om et som hjelpe mot røyting?Ka e den fiskeolja?Kor man får kjøpt den?

Labb er et godt for.
Fiskeolje får du kjøpt på dyrebutikken.

ORIGINAL: * Gullungen *

Labb er et godt for.
Fiskeolje får du kjøpt på dyrebutikken.

skal dæm ha mye i?

Vi gir pro plan. Syns det er det beste foret[;)]

Vi bruker Royal Canin og synnest at det er best..
Det man kjøper på daglivare butikker er bare svindyr buljong og IKKE bra for hunden ( heller ikke det de seler til katt)

Labb er ikke et godt for! [8|] Det er et godt for for MINK, som det ble testa på i TV2 hjelper deg.
Med Labb røyter hundene, de driter i tonnevis og pelsen blir tørr og ekkel. Hundene tar ikke opp foret skikkelig i tarmen, derfor kommer det like masse drit ut som for inn- det er kun vomfyll for dem.
Hvis du absolutt vil bruke tørrfor, så gå for Eukanuba eller Royal Canin. Dette er kvalitetsfor! Hills og Purina Pro Plan er også gode for! [:)] Det koster mer enn Labb og andre butikkfor, men du får det du betaler for[;)] + at du slipper å tilsette div oljer! Jeg har prøvd alt dette til min hund, men det var Vom og Hundemat som fungerte optimalt på min hund. Råforing... [:)] Han har en skikkelig fin pels, han driter mindre enn puddelen til noen vi kjenner (og han er en stor schäferhund[;)]) - og dette er fordi maten blir tatt opp skikkelig i tarmen. Han la på seg 10 (!!) kg etter jeg starta på dette foret på han! Han var TYNN.... Men er nå i fin form! [:)] 

Vi har brukt Labb til hunden vår også, men hun gikk ned i vekt og mistet nesten all pelsen. Det hjalp ikke med fiskeolje heller.. Så jeg anbefaler ikke Labb [:'(] 
Nå fores det med royal canin eller proplan.. Hun har mye bedre matlyst, og har lagt litt på seg igjen..

Me kjøpe LABB. den har hatt best i test på tv 2 hjelper deg. kjøpe den på felleskjøpet

ORIGINAL: Junemamma

Me kjøpe LABB. den har hatt best i test på tv 2 hjelper deg. kjøpe den på felleskjøpet

Den ble best i test ja... Men den er ikke testa på HUND! [;)] Men MINK derimot... [;)]

Back
Topp