hundebitt!!1

hvitbeis

Glad i forumet
arrghhhh!!!

sånn ligger det ann!!

jeg bor hjemme hos mamma, å di er dratt på ferie til bergen, jeg avslo å være med for hun syntes at hundene(hun har 5 tibetanere) bare kunne stå i en uferdig hundegård til vi kom hjem, i 2 uker!!! i tillegg så har katta fått kattunger å vi har to kaniner så jeg ble heller hjemme! ville jo ikke at dyrene skulle være alene så lenge, vi fant ingen til å passe di...

MEN!! i dag! når jeg var ute med di så hadde jeg snop som jeg ga dem (å som jeg bruker for å lokke dem inn[:D]) så skulle jeg gi til den ene! så beit den hull på fingern min!! fytti katta det gjør vondt!!  det var jo ikke med vilje, men det er så h******* vondt!! så det jeg lurer på nå!

ang. stivkrampesprøyte å sånn.. jeg er jo gravid å er det helt nødvendig å ta den? å er det trygt??

DYTTE

ja det gjorde det! fikk den lange flerra på langefingern, har laga hjemmelaga plaster[&:] blødde som f... det gjør ikke så vondt nå lengre, men jeg kjenner hjertet som bare det!!!

får vel gjøre det da...
gule sider.no neste stopp[:)]

ORIGINAL: Rosapute

god bedring med fingeren og lykke til[:)]

Signerer! Tror du får pencilin hvis sprøyta har gått ut

ORIGINAL: Kamilah83

ORIGINAL: Rosapute

god bedring med fingeren og lykke til[:)]

Signerer! Tror du får pencilin hvis sprøyta har gått ut
Hvis sprøyta er gått ut så får du en ny. Jobber selv på legevakta, og har aldri opplevd at noen har fått penicillin, med mindre de har gått flere dager med et bitt som er blitt betent. Får kun en ny stivkrampesprøyte.

Er det mer enn 5 år siden sist du fikk, får du ny sprøyte[;)]

ORIGINAL: linan
Men,så lenge dyret ikke biter i sinne,skal det vel ikke være noe fare.

[8|][8|][8|]?????
Har ikke hunden bakterier i munnen når den ikke er sint da eller??

ja, da har jeg både ringt å vært på legevakta...

på tlf var det veldig viktig at jeg kom, siden jeg allikavel måtte ha ny sprøyte å siden det var gått jenna huden..

men da jeg kom dit!! så satt jeg å ventet til i tåll-tia, så gikk jeg å spurte om det var lenge til jeg kom inn, "ca en time" så jeg ventet... det gikk over en time så jeg spurte jenn, ja da var det " ca en halltime" så etter 3 kvarter så gikk jeg å spurte jenn, å da sa resepsjonsdama etter å ha sett på fingern, at siden det ikke satt så dypt, så var det ingen vits i at jeg kom inn, for sprøyta skulle vist vare i 10 år!! så da ga jeg opp å dro hjem... er såååå lei!!! at jeg bare vasker det å setter på plaster skulle visst være okey nok det!! såeh.. da er det å gjort...

syntes det var litt rart, for dama i resepsjon sa at hun syntes det var dumt at dama i tlf hadde bett meg komme...

Hallo ? Teit, synes jeg. de fleste leger vet at visst det er blitt hull i huden etter et hundebitt/ annet dyrebitt så skal du ha stivkrampesprøyte, visst det er mindre en 3 år siden du fikk det sist. Så at hun på det legekontoret sa at du ikke fikk det, fordi det ikke var så dypt, synes jeg var tåpelig. Er du bitt igjennom huden, er det kommet bakterier til.

jaja... jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg skal iallefall til fastlege i mårra, så får jeg snakke med henne, jeg må allikavel få tatt noen blodprøver å sånn...

Her var det mye hit og dit... :-)

Stivkrampesprøye varer i utgangspunktet i 10 år.
Men på slutten av tiårsperioden kan det være nødvendig å få et påfyll hvis du blir bitt av ville dyr, eksempelvis en rev eller lign. Eller dyr du ikke har jevnlig kontakt med. Husdyr som katt og hund har normalt en mindre hissig bakterieflora i munnen. Hvis det i tillegg er dyr du bor sammen med til daglig, så vil du allerede være ganske herdet på dyrets bakterieflora.

Hvorvidt dyret er sint eller ikke har ikke noe å si for bakteriene i munnen. Det eneste det har noe å si for er at et sint dyr fort vekk kan bite noe hardere enn et som er blid og fornøyd.

Alminnelige bittsår behandler man med rent vann og klorhexidin, og ser an om det blir hovent og betent. Så sant man har stivkramesprøyten inne, som sagt.

:-)

Back
Topp