hundebånd

lucillen

Elsker forumet
er ofte på helgebesøk hos noen som har hund. Har tidligere gått mye tur med den [:)]

Men etter jeg fikk revmatisme i fingrene og hendene + carpal tunnel syndrom i begge håndleddene , har jeg ikke kunne gå mer tur med den [&:] Han er meget sterk [:D]

Så er det noen som vet om det finnes bånd eller liknende som jeg kan til dømes ha rund magen min eller liknende ? Gjerne med link ...

ta deg en tur på dyrebutikken eller felleskjøpet...[:)]
og så vil jeg anbefale en sånn antitrekk sele som de selger på dyrebutikkene..
Jeg kjøpte det til hunden min etter jeg skadet meg, og den er super..
har selt den til mange eldre folk som kommer tilbake å skryter av den[:)]

ORIGINAL: Zera

ta deg en tur på dyrebutikken eller felleskjøpet...[:)]
og så vil jeg anbefale en sånn antitrekk sele som de selger på dyrebutikkene..
Jeg kjøpte det til hunden min etter jeg skadet meg, og den er super..
har selt den til mange eldre folk som kommer tilbake å skryter av den[:)]

Takk for tipset [:)] er sååå koslig å ta den med ut på tur , men er et mareritt å måte gå med mye smerter etterpå og ofte over lengre tid

tenker litt på et slikt bånd en bruker når hunder drar slede og liknede ...

noen som vet hva jeg mener ...

Du tenker kanskje på et strikk bånd? Det er et bånd, med elastikk øverst sånn at det ikke blir trekk hvis hunden plutselig røkker til f.eks.

Jeg anbefaler Magebelte, og strikk bånd. Evt også en sele i stedet for halsbånd, så bikkja ikke kveler seg selv. Er usikker på bruk av antitrekksele med magebelte/strikkbånd, men dette må være bedre enn halsbånd.

Jeg anbefaler at du snakker med eiere av hunden for å kjøpe inn det her, for utstyret kan være ganske dyrt.
Spesielt hvis det er en STOR hund vi snakker om her.

jeg går med hunden min rundt magen når jeg går tur med han og vognen[:)] veldig deilig[:)]
Kjøpte det på maxi zoo[:)]

Det er jo ikke hennes hund, da vil jeg jo ikke si det er hennes ansvar å trene hunden. :p
Og hun spurte jo ikke om hvordan man skulle trene bort dette her..
Men joa, å ha litt dressur på hunden bruker å funke det også!

Sånn nesegrime er grusomt.. Jeg prøvde det med ene mine (vi har gått på alt av kurs altså, men fungerer dessverre dårlig når han ikke er int. i belønning av noe slag), og stakkarn misstrivdes jo på tur! Knurret og kravset seg vilt rundt snuten!! Og han har aldri gjort en flue fortred, mer rolig og god klump skal du lete lenger etter. Så for meg var det jo tydelig at dette ikke var en positiv greie for å si det slik.

Det skal jo ikke være skadelig el. for hunden å bruke nesegrime, men jeg vil ikke anbefale det.. Hunden må jo få kose seg når den går tur.. Da er antitrekksele mye mer humant spørr du meg!!

tropehagen zoo selger billige magebelter med krok og 4m elastisk bånd.

ORIGINAL: lucillen

tenker litt på et slikt bånd en bruker når hunder drar slede og liknede ...

noen som vet hva jeg mener ...

Det blir jo å gå i motsatt retning, det får jo hunden til å dra enda MER..

Dette bruker jeg på min hund. Ikke alle hunder aksepterer det, men aldri vært noe problem her i gården.
Heter halti, og er en slags grime. Mange tror hunden er farlig, men det er han aboslutt ikke, hehe.. Men han trekker så fælt. Og når jeg går tur med barnevogn og hund, så nytter det ikke å ha en hund som trekker ved siden av.

ORIGINAL: Goth.mummy

Sånn nesegrime er grusomt.. Jeg prøvde det med ene mine (vi har gått på alt av kurs altså, men fungerer dessverre dårlig når han ikke er int. i belønning av noe slag), og stakkarn misstrivdes jo på tur! Knurret og kravset seg vilt rundt snuten!! Og han har aldri gjort en flue fortred, mer rolig og god klump skal du lete lenger etter. Så for meg var det jo tydelig at dette ikke var en positiv greie for å si det slik.

Det skal jo ikke være skadelig el. for hunden å bruke nesegrime, men jeg vil ikke anbefale det.. Hunden må jo få kose seg når den går tur.. Da er antitrekksele mye mer humant spørr du meg!!

Det tror jeg er fra hund til hund. Min hund er like glad og fornøyd selv om jeg bruker grime på ham! [:D]

Denne brukte foreldrene mine på sin hund. Fungerte veldig bra på den hunden. Prøvde den på min hund, ble overhode ikke noe forrandring. Han trakk like mye, hehe..

Det er en av naboene her som har et belte rundt magen med en hempe som båndet festes til, men jeg aner ikke hvor hun har kjøpt det. Men det finnes.

jeg hadde belte baand, altsaa rundt mage, men husker ikke hvor jeg kjopte det.

Ellers, hva er det med alle dere som skal absolutt prakke paa bikkja mest mulig utstyr, hva med aa loese problemet istedenfor aa bare prakke paa utstyr for aa skjule det ? Lenge leve latskap.

noen som har link til magebelte ?

Back
Topp