Hunde hjelp!!

lillesmule

Glad i forumet
Trenger litt hjelp.
Svigers har en hund, en golden retriver.

På "albuen" har han noe som ser ut som eksem eller ligge sår. Dyrlegen viste ikke hvordan vi får det bort eller hva vi kan bruke på det.

Det er tydlig at det irreterer hunden å er rødt i håret rundt såret, det væsker ikke men ser ut som gammel hud med litt hvit og gul hud rundt forbi og er tykt å ta på.

Er det noen som har erfaring med dette eller vet hva vi kan bruke?

Har prøvd bacimysin eller hva det heter uten at det fungerer.

Takk for eventuelle svar [:)]

våteksem?????

hold reint og tørt.. blir det tørt og sprekker.. smør med aloe vera..(finnes for dyr)
tørk hunden skikkelig hver gang den kommer inn.

mest sannsynlig er det en liten rift som har utviklet seg av at hunden selv har slikket og kavd med det... fuktigheten skaper en egen bakterieflora rundt såret som er vanskelig få bukt med...

vask spesiellt etter tur langs traffikert vei (forurensing), og etter bading i urent vann, saltvann ol

håper dere får bukt med det.. ikke kjekt når dyrene har plager...

Uff da, dakar hunden! Har en golden jeg også, som blei rød og betent ++ pga fuktighet under gipsen han hadde i 3 uker.
Han blei smørt med antibiotika krem 2 ganger om dagen..

Han får ett spesielt for pga ømfintlig mage. Skal prøve ut disse rådene dere har kommet med!

Tusen takk [:D]
Har helt vondt  av han, å eierene har helst gitt opp.. Såg på det i dag og synes at det så mer ut som eksem hud en liggesår.

Hvis det ikke er vått og betent, men mer som en "hard" klump, så er det mest sannsynlig liggesår.  Nå skal ikke jeg stille noe diagnose bare ut fra dine forklaringer, men det høres sånn ut.

Flere av mine Golden Retrievere har også sånne på albuen.  Hundene mine (alle bortsett fra en) ligger ikke på tepper.  På stua legger de seg på golvet, og ikke i hundesenga med teppe i.  I buret som de ligger i på natten, knørver de teppet sammen og bruker det som "hodepute" istedenfor å ligge på det.  Virker nesten som det blir for varmt med teppe[8|]  Forstå det den som kan...  Jeg ordner og styrer, og legger teppene fint utover, men de sparker dem bort i et hjørne...

Nå skal det sies at det ikke er store "flekkene" på mine, bare litt "hard hud" på albuene, og det er ikke plagsomt for dem, så jeg har ikke gjort så mye med det[:)]

Hvis pelsen er rød, så er det ofte et tegn på at det har vært fuktig der over lang tid.  Man kan av og til se det på pelsen under potene (hvis man ikke er flink å klippe den).  Ikke farlig med rød pels, men ikke spesielt pent, og selvfølgelig bør man jo unngå at hunden er fuktig over tid[;)]

ORIGINAL: @ne

Hvis det ikke er vått og betent, men mer som en "hard" klump, så er det mest sannsynlig liggesår.  Nå skal ikke jeg stille noe diagnose bare ut fra dine forklaringer, men det høres sånn ut.

Flere av mine Golden Retrievere har også sånne på albuen.  Hundene mine (alle bortsett fra en) ligger ikke på tepper.  På stua legger de seg på golvet, og ikke i hundesenga med teppe i.  I buret som de ligger i på natten, knørver de teppet sammen og bruker det som "hodepute" istedenfor å ligge på det.  Virker nesten som det blir for varmt med teppe[8|]  Forstå det den som kan...  Jeg ordner og styrer, og legger teppene fint utover, men de sparker dem bort i et hjørne...

Nå skal det sies at det ikke er store "flekkene" på mine, bare litt "hard hud" på albuene, og det er ikke plagsomt for dem, så jeg har ikke gjort så mye med det[:)]

Hvis pelsen er rød, så er det ofte et tegn på at det har vært fuktig der over lang tid.  Man kan av og til se det på pelsen under potene (hvis man ikke er flink å klippe den).  Ikke farlig med rød pels, men ikke spesielt pent, og selvfølgelig bør man jo unngå at hunden er fuktig over tid[;)]

Flekken er vel 2 x en 20 kroning ca i størrelse, og er tykk men myk å ta på med massevis av sprekker, men det væsker ikke av det. Ser ikke behagelig ut å han er bori det hele tiden å slikker å klør på det. Sa de gjerne burde tenke på å bandasjere han så det skal få fred men nei det gadd de ikke [X(][:(]

Å det er på den albuen han ikke ligger på.. Han sover i senga si på natta å dagtid inne å sover litt ute på tregulv men ikke ofte.

Back
Topp