Hunde folk (mat)

RalkattLia

Forumet er livet
Har en stor valp på 30 kg...
Skulle kjøpe aukanuba valpefor til han idag, men di hadde kun til voksne igjen så kjøpte det...
Der står det at han skal ha 245 gram til dagen...Hvor mye er 245 gram i dl på tørrfor?? Noen som har vekt og kan måle for meg???

Du får vanligvis målebeger der du kjøper hundefor. [;)]
Stikk innom å spør etter. [:)]

Rundt 3 dl vil jeg tro. :) Kommer an på om de er store eller små biter. :)

Dem hadde ikke målebeger...Er hos privat forhandler...Bor en smule på bygda vi [8D][:D]

Men er det ingen som kan ta og måle for meg??? Jeg vil gjerne være litt nøye å det med foringa hans siden han er i vekst og er en tung hund... Er store kuler dette tørforet for det er voksen for og for store hunde raser...Blitt veldig glad om noen kunne målt for meg???[:)]

Bra du er nøye med foret.
Jeg har desverre et helt annet for, men dytter.

7 d (, hvis regnestykket mitt stemmer.)
Dette er for øvrig Royal Canin Adulf Schæfer, men kan vel ikke være så stor forskjell på størrelsen på bitene.

Har ikke det foret så kan ikke måle for deg, men vil tro du må gi litt mer enn det som står på pakken.
Er mer fett i valpefor og siden valpen vokser og har høy forbrenning vil den nok trenge mer enn en ferdig utvokst hund.

ORIGINAL: Kittekat

7 d (, hvis regnestykket mitt stemmer.)
Dette er for øvrig Royal Canin Adulf Schæfer, men kan vel ikke være så stor forskjell på størrelsen på bitene.

Oki det hørtes litt mere normalt ut... [;)] Skulle tru bitene var nogen lude like...Kan jo gi han 1 dl mer siden han er valp da...For da får han 4 dl til hver måltid ca og det tilsier like mye som han fikk av valpeforet...[:)]

Min erfaring med altav tørrfôr er at menge nanbefalt på pakken ikke altid stemmer med din hund. Så gå ført ut i fra det og se an hunden om den trenger mer eller minder.

Vår rottweiler trenger f.eks mer en anbefalt mengde av Eukanuba, men våre to andre staffer trenger omtrent riktig mengde.

Ellers bruker vi mye råfôr fra Vom&Hundemat.

4 dl til en så stor hund ved hvert måltid høres mer rett ut enn tre, hehe :) Når jeg hadde en så stor hund slet jeg med at han var alltid sulten ved måltidene så jeg bløtet det i tillegg opp:)

ORIGINAL: chemistry Girl

Min erfaring med altav tørrfôr er at menge nanbefalt på pakken ikke altid stemmer med din hund. Så gå ført ut i fra det og se an hunden om den trenger mer eller minder.

Vår rottweiler trenger f.eks mer en anbefalt mengde av Eukanuba, men våre to andre staffer trenger omtrent riktig mengde.

Ellers bruker vi mye råfôr fra Vom&Hundemat.

Han her får og kjøtt for fra Vom og hundemat...Ikke hver dag...men ca annehver dag...Faren min som må kjøpe det med for meg side vi bor for langt unna...Så da er jeg litt sparsommelig...
Men trur jeg kommer til og gi han 4 dl 2 ganger om dagen for det er samme mengde som han har fått av valpeforet, så får jeg bare se...[:)]

Back
Topp