hund?

Poten

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Er det noen her som har en stor/liten hund som ikke er vant til barn? og ikke liker de så godt? 

Har en mellomstor hund, men hun elsker barn [8D] 

da er du heldig :) Min hund ble herjet med når hun var valp av nabo ungene, og etter dette er hun ikke interessert i å være med ungen. Hadde hun til en hunde trener for å se på dette. Hun var ikke aggresiv mot de, men veldig usikker og vil helst unngå de. Om hun hører babygrining kan hun begynne å knurre/bjeffe, om en unge plutselig begynner å løpe kan hun begynne å hoppe og lage lyder. Men dette var usikkert på om det var lek eller hva.

Så trenger vell egentlig bare en del tips om hva jeg kanskje kunne prøvd. Vil jo absolutt ikke gi hun fra meg. Hun er snart 3 år og jeg har hatt hun siden hun var valp, og hun betyr så alt for mye og har "alltid" vært der [:)]

Ene min er ikke glad i barn når det er mange av gangen, men bare noen få går greit - heldigvis[:)]

Trist at hunden din har blitt herja med når hun var valp... men det blir kanskje annerledes når babyen deres kommer og hun får lukte på ham/henne fra h*n er helt liten. Babyen blir en del av flokken deres, så da blir det forhåpentligvis litt annerledes[:)]

Selv om våre hunder er snille og greie, kommer de ikke til å være alene med babyen liksom.. DET tar jeg ikke sjansen på. Vi skal sette opp en grind inn til stua, sånn at de får være i gangen hvis vi vil at babyen skal kose seg alene på gulvet[:)]

Håper det ordner seg for dere[:)]

Vi har en ganske stor hund. Når han var liten var det noen av unga der vi bodde før som var veldig masete.... ble litt bekymra, for når han så de begynte han å knurre skikkelig.... Men "heldigvis" el hva jeg skal si er det kun disse guttene han har noe i mot - andre går fint![:)] Det eneste er at han er litt stor og voldsom i hilsesituasjoner liksom, men roer seg heldigvis fort!

[:)] Jeg håper hun skjønner at dette er en hun skal "passe på". Det er en Rottweiler, og den rasen lager jo veldig masse lyd. Når hun leker høres det ut som et skikkelig knurr :P....Men tenker at hvis jeg gjør alt på rett måte så vil det nok gå fint. Men det er ikke alltid like lett å vite hva som er rett og hva som er galt når det gjelder baby og hund. Etter det jeg tror, så er det viktig at hunden får lukte på babyen når vi kommer hjem første gang, ellers ser jeg for meg at hun ikke aner hva dette er, blir redd og blir frustrert og at det kan utløse aggresjon.
Hun har sin egen plass, hvos vi har babygrinn allerede, pluss hun kan være i gangen om babyen skal være aleine på gulvet og kose seg. Vi har begynt smått med å ha hun i gangen i små perioder selv når vi bare sitter og ser på tv. Slik at hun skal bli vant til at hun ikke alltid skal være oppi oss.

Vi har hund. Han går greit med barn. Har fått øvd seg på tanteungen min [:)]

Jeg har også hund- den liker ikke barn.. han trakk seg unna og ligger bare i gangen..
Nå bor han hos mamma og pappa- ihvertfall for en periode. Vi jobber med saken og håper at det blir bedre [:D]

Back
Topp