Hund - utenlandsreise - Danmark

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Fikk vite nå jeg at hunden må rabistestes før de skal fra Norge til Danmark. Denne testen tar det 6 mnd å få svar på.. Vi reiser om 4 mnd..

Ringe til selskapet som vi har lånt hus av i Danmark.. og hun sa at det var veier å gå utenom.. At Sverige og Danmark ikke hadde dette kravet.. Bare Norge som var så strenge.. Så man kan fint passere mellom Sverige og Danmark uen å ha hatt denne testen??.. Men bare inn i Norge igjen eventuelt at man ville få et problem.. Men hun som jeg snakket med der hadde blitt stoppet før med hund og de var mere opptatt av brennvin og vin fremfor hunden..

Noen som vet? Erfaringer??

[8|]Det er vel bare til Sverige du kan ta med hund uten "papirer". Men ,om Sverige og Danmark har fri ferdsel av hunder mellom seg ,så er det jo ingen som står på grensen i Norge og sjekker om bikkja har vært i Danmark.
Men da må du jo kjøre bil ned ,via Sverige.
Vet at man må vise papirene på hunden på grensen mellom Tyskland og Danmark ,og så måtte vi vise papirer i Norge. Vi tok båt fra Danmark til Norge.

Hun som jobbet på det selskapet mente i alle fall at mellom Sverige og Danmark så var det ikke så strengt.. holdt med en veterinærattest på at hunden var frisk.. Men at det kom litt ann på hvordan vi reiste.. Når vi skulle reise via Sverige så mente hun at da skulle det gå greit.. Men sikkert en sjangs å ta da... blir man stoppet på vei inn til Norge igjen... så kan de ta hunden min da? Og kreve at han er der i 6 mnd karantene?

Mellom Sverige og Norge da? Er det strengt der? Altså inn fra Sverige...

ORIGINAL: Fridasinmamma

Hun som jobbet på det selskapet mente i alle fall at mellom Sverige og Danmark så var det ikke så strengt.. holdt med en veterinærattest på at hunden var frisk.. Men at det kom litt ann på hvordan vi reiste.. Når vi skulle reise via Sverige så mente hun at da skulle det gå greit.. Men sikkert en sjangs å ta da... blir man stoppet på vei inn til Norge igjen... så kan de ta hunden min da? Og kreve at han er der i 6 mnd karantene?

Mellom Sverige og Norge da? Er det strengt der? Altså inn fra Sverige...

trodde at inn og ut fra sverige ikke var noe problem. Er Danmark du ikke kan ta hunden med inn i uten papirer og alle vaksiner

Back
Topp