Hund og vogn

Ulve~Mamma

Elsker forumet
Noen som har tips til hvordan man kan trille tur med hund på slep? Jeg blir litt stressa av å holde båndet og vogna,klarer ikke å føle at jeg har full kontroll.

Sliter med å lære hunden å gå pent ved siden av vogna. Har to hunder,men han ene er så redd vogna at han trekker sidelengs og ikke kan bli med på tur. Men heldigvis har jeg små hunder på 7kg så det er ikke mega krise.

Alle tips tas imot med stor takk! :)

Snutebånd [:D]
Har husky frøken som trekker som besatt, lærte henne til å brukte snute bånd, og nå tripper hun fint bundet til vogna[:)] (slik som trekker hodet hennes ned eller til siden om hun drar, helt ufarlig, og super effektivt)[:D]

ORIGINAL: Cecilie90

Har husky frøken som trekker som besatt, lærte henne til å brukte snute bånd, og nå tripper hun fint bundet til vogna[:)] (slik som trekker hodet hennes ned eller til siden hun drar, helt ufarlig, og super effektivt)[:D]

Det har jeg prøvd tidligere,men hundene HATA det. knurret, ble aggresive og krafsa vilt for å få det av.. :S antitrekk sele har jeg også prøvd, men den blir bare ignorert.

ORIGINAL: Goth.mummy

Har husky frøken som trekker som besatt, lærte henne til å brukte snute bånd, og nå tripper hun fint bundet til vogna[:)] (slik som trekker hodet hennes ned eller til siden hun drar, helt ufarlig, og super effektivt)[:D]

Det har jeg prøvd tidligere,men hundene HATA det. knurret, ble aggresive og krafsa vilt for å få det av.. :S antitrekk sele har jeg også prøvd, men den blir bare ignorert.

det gjorde lara en stund også, måtte mange godbiter å mye klikking til, men absolutt verdt det, nå går hu å klør seg på beina mine da men[8D]
den selen har vi å,  ble også oversett,

kan prøve med bare klikke trening å?

det gjorde lara en stund også, måtte mange godbiter å mye klikking til, men absolutt verdt det, nå går hu å klør seg på beina mine da men[8D]
den selen har vi å,  ble også oversett,

kan prøve med bare klikke trening å?

Han ene er klikkbar for åsi det slik :p så jeg får prøve det. Han andre derimot.. Er helt vill og ustyrlig ute,så han er det ikke mye håp for å ta med på trilletur :S (han som er redd vogna)

Andre lure tips tas også imot! Type hvordan holde båndet,multitaske vogn/hund etc. ;-)

Huff skjønner frustrasjonen!
Her har jeg også en liten hund (5-6 kg) som også hatet å gå ved siden av vogna. Ble så irritert på gåturene fordi han enten skulle gå foran vogna eller laaangt uti sia så langt vekk fra vogna som mulig.
Til slutt så begynte jeg å kjøre på han (nei ikke så groteskt som det høres ut, men jeg dyttet borti han bare ett bitte lite dytt så han ikke fikk vondt eller noe) Men da plutselig forstod han at for å unngå vogna var det beste å holde seg pent på siden for da slapp han å bli kjørt på hehe..

Min hund var også kjempe redd vognen i starten, og var trekkhund. Jeg er alene på dagtid så hadde ikke noe annet valg enn å dra han med på tur ved siden av vognen. Det var veldig knotete i starten, men jeg brukte et relativt kort bånd, masse godbiter og positiv oppmerksomhet. Det tok vel 3-4 dager tror jeg...så gikk han som verden lydigste hund ved siden av vognen. Nå forbinder han vognen med å gå tur, så han blir kjempe glad når vognen kjøres ut. Men selvsagt har han dager hvor han blir veldig ivrig og skal trekke igjen, men det går seg til med noen godbiter, så skjønner han tegningen igjen. Jeg holder bare båndet i hånden og den andre på vognen, går veldig greit. Men man får jo også kjøpt sånne magebelte bånd eller hva det nå heter. Da vil du ha begge hendene til rådighet igjen.

Malin a: din dyremishandler!! Haha,neida ;P skjønner hva du mener,brukte ca samme metode for å lære hunden å passe seg for beina mine. Kanskje jeg kan flette inn pass deg kommandoen? Hmmm

Mini me: da er det håp! Takk for tips,får smøre meg med tålmodihet og øve øve! Og magebånd hadde jeg ikke tenkt på, det var smart :D

[:D] [&o] For ett sekund trodde jeg du mente det haha *lære seg selv å lese alt før man reagerer*
Hehe pass deg kommandoen kommer nok fint inn under der ja [:D]
Lykke til

ORIGINAL: Malin A

[:D] [&o] For ett sekund trodde jeg du mente det haha *lære seg selv å lese alt før man reagerer*
Lykke til

Hihi, jeg bare måtte terge litt ;-) jeg fikk i alle fall en god latter! Dårlig humor? Ikke i det hele tatt :P

Er spent på om det blir å funke,blir gøy å teste det på trilletur i morgen :-)

ORIGINAL: Malin A

Lykke til

Hihi, jeg bare måtte terge litt ;-) jeg fikk i alle fall en god latter! Dårlig humor? Ikke i det hele tatt :P

Er spent på om det blir å funke,blir gøy å teste det på trilletur i morgen :-)

jeg gjorde nok det jeg og. Har begynnt å bli vant med å le på min egen bekostning [:D]
Kos deg på tur du

ORIGINAL: Sisko

Her gikk det over all forventning med vår rottis gutt på 45kg [:D]

Det var da enda godt, for det er litt værre om en kar på 45kg bestemmer seg for å trekke :S har du gjort noe spesielt?

Malin a: hehe, viktig å ha selv ironi ;-) takk, håper jeg gjør det!

ORIGINAL: Sisko

Her gikk det over all forventning med vår rottis gutt på 45kg [:D]

Var rottisen din flink til å gå pent i utgangspunktet?

Min labbegutt er ikke noe særlig flink i bånd, men faktisk hakket bedre når jeg går med vogna, men fortsatt ikke slik at jeg syns det er behaglig å gå på tur. Blir fort litt varm og stressa av det.
Klikker og godis er han en kløpper på, men i aktive situasjoner. aguility etc. Det blir for kaotisk på gåtur da han blir sååå oppspilt av klikkeren...
Tar også i mot tips med takk!

Back
Topp