hund og små barn

mamma*88

Gift med forumet
hva må jeg tenke på da? min er 14mnd nå. mine foreldre har 3 hunder hjemme så vi vet han ikke er alergisk og han liker hunder veldig godt.
men hva mer må jeg tenke på?

hunden er 6-7år. se så søt :

Jeg syns bare det er viktig at hunden er til å stole på..[:)] Her kan lillemor ligge oppå hunden vår, og ho tar det bare som kos..er jentungen ho får mest oppmerksomhet fra, liksom, men har selvfølgelig en vss kontroll...

Vi har fått valp 2 mnd før vi fikk barn. Nå er den ene 13 mnd og den andre 17 mnd. Her har det gått kjempe fint. De er vokst opp sammen. Hunden vet hvor grensen går i forhold til barn. Hun får aldri lov til å leke bite på ungen og rører aldri hennes leker. Eneste er at hun har blitt litt utspekulert i forhold til kjeks og andre gode saker lille jenta vår får.
Viktig at hunden er vant med barn. Og selvsagt må man regne med å passe på hele tiden fordi hund og barn skal aldri være alene.

ORIGINAL: *bondekone*

Gjerne at hunden er vant til litt små unger
At hunden har mulighett til en egen plass til å trekke seg unna
At en har tid til å gå turer med den

Signerer denne jeg!!!

Uansett hvor snill og god hunden er, må man huske på å aldri la hund og baby/barn være alene sammen. Ting kan skje, og instinktene til hunden kan finne på å ta overhånd uten at hunden er en slem hund av den grunn. Jeg er en av de personene som syns det er like så viktig at barnet er snill med hunden som omvendt. Barnet skal lære seg å ha respekt for dyr på lik linje som hunden skal lære seg å være snill med barnet. Men nå har jeg hunder selv, og syns dette med å behandle dyr på riktig måte er meget meget viktig. :)

ORIGINAL: Cassandra med 09baby

Uansett hvor snill og god hunden er, må man huske på å aldri la hund og baby/barn være alene sammen. Ting kan skje, og instinktene til hunden kan finne på å ta overhånd uten at hunden er en slem hund av den grunn. Jeg er en av de personene som syns det er like så viktig at barnet er snill med hunden som omvendt. Barnet skal lære seg å ha respekt for dyr på lik linje som hunden skal lære seg å være snill med barnet. Men nå har jeg hunder selv, og syns dette med å behandle dyr på riktig måte er meget meget viktig. :)

som jeg skulle sagt det selv!!

Viktig at hunden er veldig vant til barn også, når den er så gammel som den er!

Back
Topp