Hund og røyting.

smash

Forumet er livet
VIP
Laban har begynt å røyte så siiiiinnsykt!!! han har igrunn ikke røyta noe særlig, men begynte i går.
Han er snart 9 mnd. Kan det være pga været? Det er jo så mildt nå.. Kanskje "vårpelsen" kommer allerede?

Eller?

Min lille røyteklump røyter også syyykt nå.
Fikk beskjed av dyrlegen at nå kommer vår pelsen[:D]
Så det er røyte tid[:'(]

Det kan også være hormonelt, at han kvitter seg med valpepelsen [:)]
Det er litt tildlig for vårrøyting enda, i alle fall her det er 10 minusgrader..

ORIGINAL: søteste

Midt på vinteren liksom! Tror våren kommer tidlig i år!
Børsta bikkja i stad, men ett minutt etterpå var han like ille igjen!
Åssen rase har du?

ORIGINAL: maibaby 2011

Det kan også være hormonelt, at han kvitter seg med valpepelsen [:)]
Det er litt tildlig for vårrøyting enda, i alle fall her det er 10 minusgrader..

Han har ikke mye valpepels igjen, kun litt under ved magen.. Og han røyter over hele seg.
Her er det alt fra 2-10 varmegrader.

Masse røyting her og.. Kunne børsta i eninga og det hadde ikke vært nok [:D]

ORIGINAL: smash

ORIGINAL: søteste

Midt på vinteren liksom! Tror våren kommer tidlig i år!
Børsta bikkja i stad, men ett minutt etterpå var han like ille igjen!
Åssen rase har du?

Det har heller noe med at vi fyrer inne, og det er kaldt ute, kroppen dems misforstår.
Hun hadde fått inne flere henvendelser i det siste på dette + hennes egene hunder har begynt.
Har man enn hund som bor i hundegår hele dagen osv røyter ikke de enda.
Jeg har enn blanding av labrador og setter, jeg har sykt med hår overalt nå.
Men jeg fikk ett tips om å prøve litt fiske olje i maten dems.
Men det kan også hende at Laban skifter fra valpe pels til voksen pels.

Furminator er tingen skal jeg si deg! Den er helt sinnsyk [:D]

http://www.youtube.com/watch?v=S8vOK-pswtw

Vi har en genial støvsuger, med masse tilbehør. Og det ene tilbehøret er at man støvsuger pelsen til bikkja.
Den suger ikke hard, og bikkja blir massert i tillegg. Men Laban er så redd for støvsugeren, så får ikke brukt den på han..

Lakseolje i foret du bruker.

Ellers har jeg prata med ei som jobber med dyr og for salg: felleskjøpet foret (labb?) er det mange hunder som røyter av. Vår hund røyter også mye nå. Men lakseolje i foret er genialt:)

ORIGINAL: dalensjenta

Ellers har jeg prata med ei som jobber med dyr og for salg: felleskjøpet foret (labb?) er det mange hunder som røyter av. Vår hund røyter også mye nå. Men lakseolje i foret er genialt:)

Vi har bare brukt labb, og har ikke hatt overdreven røyting[8|] Og vi har engelsk setter/border collie blanding..

ORIGINAL: *Nothernstar*

ORIGINAL: BølleBella

Furminator er tingen skal jeg si deg! Den er helt sinnsyk [:D]

http://www.youtube.com/watch?v=S8vOK-pswtw

Den funker supert MEN kan gjøre vondt verre. Ene hunden vår tåler den ikke og får irritert og kløende hud og røyter enda mer. Så man må passe på.

Ja, man må lese bruksanvisninga før man bruker den. Skal vel helst ikke børste mer enn to strøk på hvert sted og ikke bruke den så ofte. For det er jo underulla den tar, ikke dekkpelsen.

Jeg vet ikke om mange utstillingsfolk som bruker den, men for oss vanlige dødlige så er den fin. Så lenge bikkja tåler den så klart [:D]

ORIGINAL: jabbadabbaduuu!

ORIGINAL: dalensjenta

Vi har bare brukt labb, og har ikke hatt overdreven røyting[8|] Og vi har engelsk setter/border collie blanding..

Min bror har også setter, men han har heller ikke noen problemer med labb foret. Vi har blandingshund, og det funket ikke godt her. Så det er veldig forskjellig.

Back
Topp