Hund og graviditet

therese_

Glad i forumet
Er det noen her som har hund som har merket endringer i atferd etter at dere ble gravide??

Selv har jeg en golden tispe på 1 år, som har  blitt totaltforandret. Ho er så avhengig av å være nær meg hele tiden, og stresser noe voldsomt med det. Jeg kan ikke engang gå på do før ho dunker hodet i døren fordi hun vil inn[:)]. Logrer som besatt rundt meg hele dagen og er bare overlykkelig. Jeg var en uke bortreist, og da roet hun seg helt igjen og ble akkurat slik hun var "før jeg ble gravid" [:D] 

ORIGINAL: Muppa

vi har hannhund, og har vel ikke merka så veldig forskjell tror jeg, ikke enda i så fall. Han vil jo liksom alltid være med oss han, så han følger oss overalt hele tia [:)]

sånn er det her også.. I tillegg er det så vanskelig å se om han har forandret seg fordi jeg er gravid eller pga andre ting.han er snart 1 år..så han har bl.a vært i 1.kjønnsmodninga.

Har en whippet hanne og han har forandret seg helt etter at jeg ble gravid. I begynnelsen lå han ofte og bare glodde på meg, jeg kunne våkne på natta av at hen stod helt oppå puta mi og bare såg på meg... Etterhvert som jeg ble større har han faktisk begynt å ta avstand fra meg, han tør ikke å hoppe på meg..vil ikke leke med meg og kan til nød sitte i sofaen om jeg også setter meg i den, men setter jeg meg for nærme går han bort.

Blir egentlig litt lei meg jeg, savner hunden min... Nå liker han bare min mor. Skal bare henge med henne.. *surve*

hei hei
jeg har to hwippet gutter å har termin 24. juli her merker jeg ikke noe forskjell ennå men er jo spent på hvordan de tar d da.
  er spesielt spent til den dagen vi kommer hjem med ett nytt medlem siden hundene våre er veldig avhengig av oss.
  men men tror d skal gå veldig bra.

vi har en rotweiler hannhund, og han har forandret seg veldig i det siste.han har blitt veldig overbeskyttende. feks når jeg er hjemme alene av og til om kveldene driver han å knurrer og følger med hele tiden i vinduene og sånn. dette er en hund som til vanlig ligger på plassen sin med alle 4 bena i været og snorker dagen lang nesten...hehe..så de er rare[:D]

Jeg har en cavalier, han er bare 1 år og jeg har vært gravid halve livet hannes omtrent nå.... (wow, rart å tenke på)... Kan jo ikke si om han har forandret seg da.... men en morsom ting er at en kveld han lå oppå magen min så reagerte han på spark... det var morsomt, begynte å snuse på magen min... hehe

Det virker egentlig som italieneren min driter i om jeg er gravid [8D]
Men katten min, HUN er rar. Hun er en utekatt, noe hun har valgt selv, men i det siste vil hun bare inn. Da står hun oppå meg å mjauer..[8|] Og dette er en usosial katt som ikke vil sitte på fanget til noen.. Merkelig.

Jepp...

Har en cocker som dilter i beina mine til enhver tid og nå når jeg er gravid er det HELT ekstremt. Er med meg overalt, skal ligge bak ryggen min på sofaen, opp på fanget mitt, våkner med han i sengen. You name it...

Alltid vært knyttet til meg, men nå bare ler min kjære oppgitt, for han har aldri sett noe lignende!

Lurer på hvordan det blir når babyen kommer...

Jeg har to mops hjemme og etter at jeg ble gravid har den ene blitt ordentlig mammadalt. jeg trodde det var fordi jeg var hjemme (var ekstremt dårlig) men han er sånn fremdeles. Skal være med overalt, til og med på do, og hvis jeg lukker dodøren, står han utnfor og uler. -.-

Har en mopsegutt, som også er blitt ekstremt mammadalt. Om natten ligger han i armkroken/tett inntil meg, mens på dagtid SKAL han ligge i fanget -ofte med hodet på magen ;) 

Han er så søt atte :) 

Har en Jack russell terrier på 4 år, og han er akkurat likedan nå som sist jeg var gravid. Helt avhengig av meg........skal liksom passe på meg hele tiden. Kan ikke gå å legge seg før jeg gjør det, følger meg over alt og når mannen er borte knurrer han for alle lyder. Virker som om han da må være mannen i huset. Han er også skeptisk når datra mi på 3 er i nærheten av meg. Snåle men søte dyr:-)

Dyr er rare :-) De merker mer enn vi aner, uannsett om vi vil det eller ikke så forandrer vi kroppspråk når vi er gravid Jeg har to hunder og fire hester på gården her, alle sammen er blitt mer forsiktig rundt meg nå som jeg er gravid, og de gangene jeg har ridd så har hestene gått med extra varsome steg og hundene vil ikke lenger herjeleke med meg. Jeg har to vakthunder, og de har tatt totalt av nå når jeg er gravid og vokter på alt og alle.
De er no søte disse dyrene:-) Håper det går bra med dere alle sammen og hundene deres når dere kommer hjem med de ntfødte nurkene deres

dyr merker veldig godt at man er gravid! de gleder seg over det, jeg har en katt som bare skal ligge oppå magen min,  varmt og godt for han og han prøver å passe på.!
ganske fantastisk=)

jeg har to hunder,og den ene sitter ofte og stirrer på meg vil ligge ved magen min og stort sett alltid rundt meg. Den andre som alltid har fotfulgt meg overser meg helt totalt... Raringer disser dyra altså.

Vi har en manchester terrier hann, blir 3 i mars. Og jeg kan ikke si at jeg/vi merker noe forskjell på han ennå. Jeg er 14 uker på vei. Men det jeg er mest spent på er hvordan han vil ta det når vi kommer hjem med en liten en til sommeren. Han er jo vant med at han har oss for oss selv. Håper han ikke blir for sjalu, men at han blir den samme glade hunden vår.

Katten min  merket at jeg var gravid da jeg var i 6. uke. I litt over 1 uke var hun kjempesinna på meg. Ville ikke la meg komme nær henne.
I tiden etter dert har hun fulgt etter meg over alt. Inn på do, på vaskerommet over alt. Hun knurrer når det ringer på døra.

Hun ELSKER å "bake" på magen min. Når jeg er på besøk hos svigerinna mi, flokker de 3 kattene hennes seg rundt meg.

Vi har en Bull Terrier på litt over 4 mnd nå. Så jeg har jo vært gravid hele tiden vi har hatt ham, så det blir spennende å se hvordan han endrer seg etterhvert. Men han blir mer og mer kosete med meg etter som tiden går. Til å begynne med var han mest hos min samboer, og jeg var virkelig trett og sliten i den tiden, men nå vil han gjerne ligge bak meg i sofaen, følger meg på do og legger seg ved siden av doen....
Blir spennende å se hvordan han blir når det nærmer seg fødselen. Har hørt om flere hunder som virkelig skal passe på da  :)

Jeg har to rottweilere. hannbikkja mi har ikke endret noe adferd, men tispa mi er mye mer avhengig av meg. var så sikker på helt til jeg leste dette at det var fordi jeg har hvert sykmeldt siden uke 7. Tispa mi knurrer også mer på lyder rundt. blitt mer vakthund på en måte.. også skal hun helst ligge inntil meg hele dagen. Før lå hun oppå magen min, det vil hun ikke lenger på grunn av sparkene. sæære de dyra. de forstår mer enn vi tror

Vi har en Schæfer tispe på 1 år og 3 mnd. helt i begynnelsen av svangerskapet begynte hun med at hun letet etter meg hvis jeg var ute, men slo seg fort til ro hvis hun fikk beskjed av "far" om å gå på plassen sin. men nå er det nesten helt umulig for meg å bevege meg uten at hun er som en klegg på leggen min. hun ligger bokstavli talt på bena min hvær gang jeg sitter i sofan. å etter at mannen min begynte å reise offshore, har hun begynt å gi beskjed på absolutt alle ting som foregår på utsiden! vi bor i den gata dær det er mest trafikk å skolebarn som går forbi, så det er et sirkus uten like nedi gangen når det går folk forbi..

Har ei golden retriever tispe, ikke merket noen endring, men regner med det kommer når babyen er født!

Back
Topp