Hund og besøk

Lykkeliten Nr 3

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Fikk akuratt ein melding. Mamma kommer og leverer jentungen som har vore hos ho hele dagen. Men så tar ho me ei jente til (11år). Så skriver ho melding om eg kan hive hunden i buret for ho er med?.. Kjenner eg blir litt irritert.. Mest for vi alltid må tilpasse oss denne jenta. Og da spesielt mine barn.. Jenta har aldri møtt hunden vår. Og han er snill som bare det. Men han er stor så sjønner at ho kan bli redd. Men eg tar han i buret om det skulle bli tilfelle såklart. Skal ikkje skremme små jenter heller. Men det er faktisk hunden som bor her.. Eg mener ho kan bli hjemme om ho er så redd.. Er eg teit nå?? Det er ikkje første gang denne jenta må ha ting på sin måte. Eller det vil si mamma og mannen hennes (er hans datter) la ho få viljen sin alltid. Og ho oppfører seg som regel som ein stor baby. Og hele verden må gå på tå når ho er på besøk.. Mulig det er litt gravid hormoner som gjør meg ekstra irritert.. Men det er min frustrasjon i kveld :p

tja, bestemors oppgang lever det en to familier, alle barna var redde for hunder, så vi ble litt lei av skriking og fekting så vi inviterte dem inn og lot dem bli kjent med hunden, etter det var hysteriet over for alltid, så kan jo hende du burde la henne få møte hunden ne gang for alle slik at de blir kjent og det ikke er et problem?

Ho er sikkert litt redd. Men han bjeffer når det kommer fremende folk inn i vårt hus når han sitter i buret. Han er god vakt hund som passer huset.Han hilser bare og tigger etter kos vis han er løs. Så blir værre for alle når han må i buret. Eg mener og problemet blir løyst med og hilse. Men dei prøver ikkje og komme til enighet. Det er kun hennes måte og gjør ting på. Ho har ikkje så god peiling på dyr heller. Så katten til mamma stikker av hver gang ho er der. Og det er ein inne katt som aldri er ute. Han kommer ikkje tilbake før ho reiser. Så flere en meg som merker ho er krevende :p hehe føler meg litt barnslig som irriterer meg over ett barn. Men det er dei voksne som lager problemet egentlig. Faren kan gå rundt og bære ho enda bare for ho vil det.. Er heilt på tryne :p men folk er forsjellige. Hadde aldri godt tatt sånt fra mine barn :p

Høres litt ut som min hund. Han blir overivrig når noen kommer på besøk, men så fort han har hilst så er det helt greit.
Hva med å holde ham når hun kommer, og la de hilse mens du holder ham? Kanskje det kan roe både hunden og jenta? :)

Er hun oppriktig redd hadde jeg aldri "tvinga" hun til å hilse på hunden, men er hun skeptisk bare så hadde jeg eventuellt hatt hunden i bånd inne til å begynne med for å forsiktig kunne hilse på :)

Jeg har aldri skjønt hvorfor hunder skal settes i et lite bur innendørs jeg. I bil skjønner jeg det ja, men jeg hadde aldri putta bikkja i bur i huset mitt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har to hunder, de bor her på samme måte som oss. Derfor setter vi de ikke i bur når det kommer folk, det gjør det bare verre. Da bjeffer de og når de da kommer ut, hopper og spretter de. Får hundene hilse på og få litt kos, godtar de å sitte i bur eller ut i hundegården.
Har full respekt for de som er redde hunder, men som jeg/vi sier så blir hundene mye roligere når de får hilse på.
Og alle som har hvert her og hilst på våre hunder, selv om de i utganspunktet er litt redde for hunder, har godtatt det, og synes det har hvert greit å gjøre det på denne måten. Og etter en stund faktisk gitt de kos og ikke hvert redde.
Nå er også våre hunder godt dresserte, sitter og blir på kommando, derfor er det ikke noe problem, selv om de er ganske store.

Hadde bare svart "neida det går bra, han er snill han:)" også heller bare forklart det for denne jenta at hunden ikke er farlig osv om hun faktisk er redd.

Jeg synes du ble holde hunden unna jentene først (feks på et annet rom enn dem), og høre med jenta om hun tør treffe hunden under helt kontrollerte forhold.

Jeg er selv redd for hunder, for jeg har aldri blitt kjent med noen hund, men har dårlige erfaringer pga uomtenksomme eiere. Svært mange eiere kommer med det at "den er så snill, vil bare leke". Og det kan godt hende, men jeg kan ikke skille om en hund er aggressiv eller leken, så for meg er det skummelt uansett. Jeg ville aldri gått til noen med hund om jeg ikke var helt sikker på at de kontrollerte hunden mens jeg var der. Jeg får nesten panikk hvis en hund kommer litt overraskende på.

Gode og trygge møter med en rolig hund kan være med på å dempe frykten. Dersom hun er redd, håper jeg dere tar det på alvor og kan hjelpe henne i stedet for å kanskje gjøre frykten verre.

Jeg er selv redd for hunder, og hadde grudd meg om jeg visste jeg skulle på besøk til noen med hund og jeg var tvunget til å møte den.

Er ingen tvang og komme på besøk til oss da :) tror ikkje ho er så redd heller. Ho har aldri prøvdt og hilse. Sist ho var her var det sommer og hunden var sikkert bare ute. Ho bor ikkje i nærheten så ho er er sjelden. Og det er klart at eg ikkje tvinger noen til og hilse på hunden. Men blir for teit og la han sitte i ett bur i hans hjem pga ho kommer innom. Hadde sikkert ikkje blitt så irritert vis det var noen andre :p

Om dere har bur inne og hunden er vant til det, så ser jeg ikke problemet for en kort stund mens de er der og leverer ungen din.
Vi setter hunden i buret om det kommer noen som er skeptisk til hunder. Hundene kan jo bli skeptisk tilbake om folk viser frykt.

Jeg synes faktisk det er innafor å be om å slippe hunden når man er på besøk. Hundene er i gangen når vi har folk på besøk. De får hilse, så er det nok, det blir for mye styr med hunder, unger og folk samtidig.
Hadde helst sett at svigers satte hunden sin på gangen og, når vi er på besøk, den maser i ett sett, sleiker folk over alt og river ungen over ende. Og svigermor kjefter og kjefter, den hører ikke etter. Hadde vært bedre for hunden å slippe maset og stresset.

jeg er litt delt. dersom hunden blir FOR ivrig, er det bedre å holde hunden litt unna. (i form av bur eller holde hunden eller lufte den eller etter ønske...). Barn som blir skremt av store dyr som små kan slite i eldre år. men samtidig så har du rett. hunden bor der jo. men ja.. er litt delt.

Er ingen tvang og komme på besøk til oss da :) tror ikkje ho er så redd heller. Ho har aldri prøvdt og hilse. Sist ho var her var det sommer og hunden var sikkert bare ute. Ho bor ikkje i nærheten så ho er er sjelden. Og det er klart at eg ikkje tvinger noen til og hilse på hunden. Men blir for teit og la han sitte i ett bur i hans hjem pga ho kommer innom. Hadde sikkert ikkje blitt så irritert vis det var noen andre :p
Ærlig talt.... Hun er datteren til mannen til din mor? Altså din stesøster, som er hos dere veldig sjeldent og som kanskje er redd for hunder? Også kan ikke du vise litt hensyn å ha hunden på et annet rom når hun er innom? Det at du lar irritasjonen din gå utover en 11 åring og sier at ingen tvinger henne til å komme og at hun kan vente utenfor synes jeg er ufattelig barnslig av deg...

Har 2 hunder. Eier ikke bur. De bor her, og vil folk komme på besøk, så vet de at det er hunder her. Får besøk av de som er redde. Da har jeg dem i bånd til de er rolige. Er ikke det nok, så trenger jeg ikke å få dem på besøk.

Back
Topp